Rutiner

erta

Elsker forumet
Marsmellows-15
Sommerfuglene 2017
Har dere rutiner på deres babyer? Sover de mye og når? Når legger de seg for kvelden? Hvilke leggerutiner har dere?

Vår dag pleier å se slik ut:
Står opp kl 08.00. Morgenstell og frokost før lille sovner igjen fra ca kl 09.30 til 11.30. Så blir det trilletur, en tur på senteret eller noe sånn før hun sovner igjen ca 14.30 og sover til 18.00. Så er det masse kos, sang og tull før evt bading og kveldstell. Og så sovner hun for natten i 20-21 tiden :) da våkner hun kl 05 for litt mat og så sovner hun igjen til kl 08 :)

Her har vi leggerutiner, men ikke faste rutiner på dagen. Hun vil ha pupp mellom kl 18-19 ca, sover fra etter det måltidet til jeg tar henne opp ca kl 23 for å gi henne mat før jeg legger meg. Hun våkner så til ett nattmåltid mellom kl 04 og 05 en gang. På dagen gir jeg så ofte pupp som mulig da hun ikke har gått fort nok opp i vekt.

Her tar vi kveldsstellet og tar på henne pysj kl. 18. Så er siste mating etter det, og hun er i seng mellom 18.30 og 19. Hvis hun ikke allerede sovnet ved matingen, synger vi noen sanger for henne. Pappa liker å ligge med henne til hun sovner. Jeg ser det litt an. Så lenge hun ikke gråter lar jeg henne gjerne ligge alene og finne søvnen selv (går evt. inn til henne noen ganger og gir henne smokken).
Så sover hun til mellom 3 og 5, dvs. de siste nettene har hun sovet helt til 6 (!!) før hun våkner og vil ha mat. Så legger vi oss og sover til mellom 7 og 10 (avhenger av når forrige mating var).
Da står vi opp og mater henne, kler på henne og leker/koser litt. Hun tar en liten lur igjen et par timer senere, og 1-2 kortere lurer senere på dagen. Lengden varierer fra et kvarter til et par timer:-)
Prøver å ta en trilletur i løpet av dagen.

Eneste faste rutinen er å ta kveldsstellet i mørket, kun ha lys fra gangen som skinner inn på badet :) og at hun tar en frokostdupp, men ingen faste klokkeslett :)
Skal prøve å begynne å legge henne til fast tidspunkt nå :kr

Fast rutine på leggetid som er 1930 og at han ikke får sove etter kl 17 slik at han er klar for kvelden 1930. Har ikke noen fast rutine på dagsøvn enda. Han sover ofte bare korte lurer her og der.

Rutinene har gått seg til av seg selv. Har ikke noen rutiner på dagtid, men han sover for det meste i korte perioder bare. Den siste uken nå har han sovnet for kvelden kl 19 ca. Helt perfekt! Styrer måltidene selv, sover oftest 8-10 timer i strekk på natten. Spiser ofte på dagtid :)

Null rutiner og mat med 1-3 timers intervaller dag og natt. Jenta er bare 10 uker så får prøve å finne noen rutiner når hun er 3 måneder. Nå skifter humøret såpass på kveldene at det er vanskelig å innføre noen rutiner..

Har ingen rutiner egentlig. Må observere hvordan dagen hans er litt mer. Har fått med meg at han blir veldig trøtt etter to timer, og spiser som regel med to-tre timers mellomrom på dagen.

Det som er fast er at hun sover fra ca 10 til 13 på formidagen og har små dupper på ettermiddag og kveld. Sovner for natta rundt 21.

Får seg et bad med kveldsstell ca kl 1830. Deretter så mye pupp som mulig før han sovner mellom 1930-2000. Sovner oftest ved puppen, men kan sovne selv hvis ikke. Sover da til en gang mellom 00-04. Så pupp en til to ganger ila natten. Står opp kl 07-08. Har som regel 1-2 lengre dupper på 1,5-3 timer ila dagen.

Back
Topp