Rutiner

Her er det slik:
05:00 pupp (burde vært en halvtime/time senere)
06:00/6:30 stå opp
08:30 pupp og sove
10:30 våkne og pupp
13:30 pupp og sove
15:00 våkne
16:30 pupp
17:30 sove
18:00 våkne
19:30 grøt (2 ts)
20:00 kveldsstell
20:30 pupp og sove
02:00 nattmat

Måltidet kl 02 og 05 varierer, hun våkner kun fordi hun er sulten så da får hun mat. Håper på å kunne forskyve det litt så frokost ble kl 6 og 2måltidet litt senere...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg gikk tur med hunden og baby i manducaen rundt 18.30 ikveld. Da ble hun skikkelig slapp og søvnig, så jeg bare la henne når jeg kom hjem, én time tidligere enn vanlig. Kanksje jeg skal innføre det som fast rutine? Godt meg litt frisk luft før man skal sove:)

Her har han laget rutinene selv.
8: våken, ligger og babler til 8:30
Får mat, ligger i babygymen 10 minutter, må underholdes til
10-10:30 sover 40 minutter
Ca 12: får mat, ligger i babygymen ca 10 minutter, må underholdes til
13-13:30 sover 40 minutter
Ca 15/16: får mat
Underholdes til legging, får kveldsmat rett før natta kl 18-18:30
Våkner han i løpet av kvelden/natten får han smokken, og er fornøyd m det :)

September 09
Februar 14

Dere som har rutiner fra dag 1, hvordan gjør dere det? Vekker dere baby etter x antall minutter og holder de våkne til det er sovetid igjen? Her sov han jo døgnet rundt i starten, var bare oppe og fikk mat og sov videre.

Februar-14 mamma <3
Jeg syns ikke man skal vekke babyen, nei. Jeg har vekket 2 ganger da hun sov 5 timer på dagtid, ellers får hun sove når hun er trøtt. I starten stod vi opp rundt kl 08 når hun ville ha mat. Lå ikke i sengen og ventet på neste dupp. Startet dagen med stell og pupp. Så kl 19 begynte vi å gjøre klart til sengs. Lyset var alltid av, og jeg hverken snakket eller koste med henne når hun stod opp om natten for å få pupp. Så hun skjønte ganske raskt forskjellen på natt og dag og sånn sett har vi rutiner. Men det er ikke slik at hun sover på faste tidspunkt om dagen eller spiser til helt faste tider. Men vi står opp og legger oss til ca samme tid, og hun trives med det

Jeg syns ikke man skal vekke babyen, nei. Jeg har vekket 2 ganger da hun sov 5 timer på dagtid, ellers får hun sove når hun er trøtt. I starten stod vi opp rundt kl 08 når hun ville ha mat. Lå ikke i sengen og ventet på neste dupp. Startet dagen med stell og pupp. Så kl 19 begynte vi å gjøre klart til sengs. Lyset var alltid av, og jeg hverken snakket eller koste med henne når hun stod opp om natten for å få pupp. Så hun skjønte ganske raskt forskjellen på natt og dag og sånn sett har vi rutiner. Men det er ikke slik at hun sover på faste tidspunkt om dagen eller spiser til helt faste tider. Men vi står opp og legger oss til ca samme tid, og hun trives med det

Den er grei, jeg tolket mrs lutz sitt hovedinnlegg som at det omhandlet rutiner rundt dagsovingen, derfor jeg lurte hvordan man fikk til det fra dag 1 med baby ;) kvelden har vi også rutine på, legges alltid mellom 18:30-19, men står opp til forskjellig tidspunkt uansett..

Februar-14 mamma <3

September 09
Februar 14
Jøss bare fire måltider ila et døgn?

Jøss bare fire måltider ila et døgn?

Da spiser Han til gangs også :) er kun da han er sulten, og på natten foretrekker han å sove. Lider ingen nød, gutten er over 9 kg, blid og fornøyd :)
Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

I dag tenkte jeg jeg skulle prøve på nogenlunde faste tidspunkt på dagsovinga.... Klokken 9 for første blund og 13:30 for neste var planen! 8:15 var han så trøtt at han sovnet og jeg måtte bære han ned i seng, jaja, ikke så ille. Sov til 9:45 ca. Så var det og skulle tyne han til 13:30.. Yeah right, 12 sovna han igjen og måtte bæres ned. Tror han bare skal få styre det selv en stund til :p er jo så forskjell fra dag til dag nårtid han våkner om morgenen.

Februar-14 mamma <3
Akkurat sånn har vi det her også, lettere bare å la han styre :p

Lillegutt 5/3-14 <3

• Liker
Reactions: BMC
I dag tenkte jeg jeg skulle prøve på nogenlunde faste tidspunkt på dagsovinga.... Klokken 9 for første blund og 13:30 for neste var planen! 8:15 var han så trøtt at han sovnet og jeg måtte bære han ned i seng, jaja, ikke så ille. Sov til 9:45 ca. Så var det og skulle tyne han til 13:30.. Yeah right, 12 sovna han igjen og måtte bæres ned. Tror han bare skal få styre det selv en stund til :p er jo så forskjell fra dag til dag nårtid han våkner om morgenen.

Februar-14 mamma <3
Akkurat sånn har vi det her også, lettere bare å la han styre :p

Lillegutt 5/3-14 <3

Da spiser Han til gangs også :) er kun da han er sulten, og på natten foretrekker han å sove. Lider ingen nød, gutten er over 9 kg, blid og fornøyd :)
Nei men det er jo helt topp da:) Ikke minst med nattesøvn!

September 09
Februar 14
Wow, så herlig dere har det da:)
her mater jeg hele tiden føler jeg. Mater når han våkner og før han legger seg hver gang. Så da er det bare 1-1 1/2t mellom hver mating...

her mater jeg hele tiden føler jeg. Mater når han våkner og før han legger seg hver gang. Så da er det bare 1-1 1/2t mellom hver mating...
Ja, synes det har gått seg til greit. Er klart små variasjoner ifht våkning og soving, men normalt sett ligger det greit innenfor dagsrytmen :)

Nei men det er jo helt topp da:) Ikke minst med nattesøvn!

Ja, det gjør absolutt ingenting :p

Det er omtrent sånn her også føles det ut som. Ser ikke alltid på klokka da:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det er omtrent sånn her også føles det ut som. Ser ikke alltid på klokka da:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Slitsomt synes jeg. Var 2 timer mellom før.. så nå har vi startet sånn smått med grøt for å se om det hjelper :)

Eg sliter litt.. mini våkner ca 8-8.30 så er han våken en times tid før han får mat, så er han våken gjerne i 1-2 timer til før han sover i 10 minutter, så fire timer til med surpompen, får mat en gang til på de fire timene, dupper av maks 15 min før det er middag i 16 tiden, våken til borti 19-20 da er det grøt, våken til 23-24 får han ammes og sover til 8-8.30 igjen... Om han da ikkje finner ut at han skal våkne fire ganger om natten pga magevondt eller tenner eller bare ligge ved siden av meg og stirre på meg......

Eg sliter litt.. mini våkner ca 8-8.30 så er han våken en times tid før han får mat, så er han våken gjerne i 1-2 timer til før han sover i 10 minutter, så fire timer til med surpompen, får mat en gang til på de fire timene, dupper av maks 15 min før det er middag i 16 tiden, våken til borti 19-20 da er det grøt, våken til 23-24 får han ammes og sover til 8-8.30 igjen... Om han da ikkje finner ut at han skal våkne fire ganger om natten pga magevondt eller tenner eller bare ligge ved siden av meg og stirre på meg......

Oi det var ikke mye soving? Kjipt med magevondt. Hjelper det å trille vogn eller bæresele eller lignende for at han skal sove lengre? Skjønner jo godt han er sur med så lite søvn. Sover jo like lite som en voksen...

Oi det var ikke mye soving? Kjipt med magevondt. Hjelper det å trille vogn eller bæresele eller lignende for at han skal sove lengre? Skjønner jo godt han er sur med så lite søvn. Sover jo like lite som en voksen...

Vanligvis sovner han i vognen men her hos meg har det drevet og tordnet og regnet de siste dagene så eg tørr ikkje gå ut :P
Det er veldig lite soving på han og det blir veldig slitsomt.. har lagt om på alt eg spiser igjen no, for å få slutt på magevondten..
Men eg må bare si det, i natt har vært en deilig drøm og er plutselig en helt annen baby... Han sovnet rundt halv elleve, vekket meg i seks tiden, lå og pratet litt i sengen, ammet han og no sover han enda....

Jeg prøvde å telle ammingen i går, tror det ble 9 eller 10 på et døgn.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg prøvde å telle ammingen i går, tror det ble 9 eller 10 på et døgn.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Var oppe i det fram til for ei ukes tid siden

Back
Topp