Russefeiring er.....?

Hos oss er det også stille, men jeg leser i media hva russen driver med. De fleste har vel fått med seg hendelsen med de stjålene pingvinkylkingene. Sånt får meg egentlig til å hate russen litt.

Russefeiring er en fin tradisjon, og jeg tenker tilbake på min feiring med glede. Når man tenker på hvor mange som egentlig er russ, så er det jo fåtallet som oppfører seg dårlig, men de ødelegger jo ryktet for resten av gjengen som oppfører seg.

Bor i et ganske stille område. Var redd de skulle bruke barneskolen som ligger fem hundre meter unna, som et treffpunkt. Men heldigvis har de ikke gjort det !!! Verste jeg vet er å festbråk!!!

Skjønner godt du synes det er kjipt!! Å jeg er ikke gammel kjerring :P

Heldigvis ikke plaget med russen her vi bor. Ei nabojente er russ men ikke merket noe til det til nå så håper det varer gjennom helga ;)

Artig for russen, plagsom for alle andre.

Sikkert kjempegøy! Mistet min egen russetida pga personlige ting dessverre. Jeg hadde nok hatt det kjempegøy! Og det er to-tre uker det varer, syns folk klager vel mye over støy jeg da... Men god gammaldags folkeskikk er en selvfølge, russ eller ei!

Merker aldri noe til de jeg, men det jeg leser i media om pengebruk, sangtekster og holdninger er bare tragisk!!

Jeg syns det er idioti når man bruker nesten to millioner på en buss de kommer til å bruke i tre uker. Da, i mitt hode, har man null begrep på prioriteringer.

Jeg syntes russetida var hard, men absolutt et godt minne. Ihvertfall det jeg husker av den ;) Russetida hører med synes jeg da og har aldri irritert meg over de, ikke i voksen alder heller. Men etter det som skjedde med de pingvinungene og egget som ble stjålet, og som mest sannsynlig er døde nå, så kjenner jeg et vanvittig sinne. Ikke mot all russ selvfølgelig, men det er ingen tvil om at dette har med russeknuter/utfordring å gjøre og det hører ingen sted hjemme. Jeg håper de har det veldig, veldig vondt nå.

Syns russetid er helt greit så lenge de oppfører seg.
Er mye russ rundt her jeg bor så blir mye kjøring og høy musikk, men så lenge de ikke vekker vesla er det greit for meg ;)

Her har de holdt på med russefeiringen siden påske hvor du hadde vrengefesten. Men jeg har nesten ikke sett eller hørt noe til noen russ jeg. Så både frøkna og jeg savner litt mer liv fra russen her, det er liksom ikke vår uten russ :)

Helt ok. Har noen i gata, men har ikke merket noe til dem.

Har ikke merket noe til russen jeg :) men må bor jeg på landet da ;) bodde sentralt før og da merkes de jo ;) men det var bråk natta lang i helgene uansett

Synes russefeiringen er gått helt av skaftet. Skal ikke klage på russen her i år, er vært veldig rolig. Men slik som "russetrendene" er blitt så er det jo helt vanvittig. Pengesløsing til di grader.

Synes russefeiringen var bedre før. Når russen var synlige i gatene uten busser/vaner med svære anlegg, og gjorde morsomme uskyldige pek.
Nå er russeknutene alvorlige, basert på drikking, sex og ulovligheter.

Er blitt litt gammel sur kjerring jeg også, selv om det ikke er såå mange år siden jeg selv var russ (jeg var dog en ganske rolig en).. De oppfører seg ganske pent her, men festing og leven er det jo, ikke langt fra huset vårt. Irriterende er det, men heldigvis ikke mange dager det er snakk om :-) Meeen jeg eksploderte litt en natt da det plutselig sto en russebil rett utenfor her klokka to - jeg våkna av at senga rista og trodde det var jordskjelv ;-) Da er det litt for høyt volum. Babyen våkna også (og hun sover seg gjennom brannalarmen, altså..) og det tok lang tid før det ble ro i heimen igjen.

Syns feiringa er litt for mye.. Var russ selv for noen år tilbake sia, men holdt en ganske lav profil. Orka ikke være med på det "verste". Men følte faktisk det var et press.

Blitt helt tragisk.
De skulle nektet russen mye og evt forbudt hele greia. Er så mange som ødelegger og tror at russefeiring er frikort for alt.

Back
Topp