Russefeiring er.....?

Ikke i bruk

Forumet er livet
???

Hva syntes du om russen??

Jeg våknet kl 4 i natt også. Russen har tilholdssted 3 kilometer bortenfor her og har ett anlegg fra helvette. Klirret i vinduene og hørte teksten til alle sangene. Blir snart sprø av dette bråket.
Vil gjerne sove om natten jeg da..
Hilsen gammal sur kjærring !

Begynner å bli i meste laget!

Sikkert veldig gøy for de, men jeg blir forbanna når de tror russedressen gjør dem immun mot lover og regler, samt folkeskikk.
For ikke å snakke om de russekort
Er så fulle av stygge ord. Begge mine barn leser... ikke veldig gøy når dem kommet å spørr hva pule i ræva betyr....

Noen steder virker det som om russefeiringa er alt alt alt for mye, helt sykt. Bare drikking og puling og masse masse penger. Millioner på russebuss og egne sanger, for å oppføre seg som forvokste drittunger i 17-20 dager, det syns jeg er drøyt. Joda, vi festet noe, vi drakk, og vi gjorde russeknuter og hadde det morsomt. Men ingenting av det vi gjorde havnet i lokalavisene engang, såvidt jeg vet.

Er glad jeg bor på et sted hvor jeg egentlig ikke merker russetida. ;)

Vet ikke hvordan man skal klare å bremse utviklingen slik det har blitt heller.

Jeg irriterer meg max over dem. De kan feire et øde sted i skogen eller noe hvis de skal bråke sånn -.-

Vanlig russefeiring som jeg er vant til er helt ok. Overthetop busser og pengebruk, hærverk og kidnapping av pingviner er derimot noe helt annet!

Merker ikke noe til dem så tenker ikke over at det er russetid :p Har vel bare sett et par russ.

Syens russetida er overvurdert og nå har den også blitt en pengemaskin ut av en annen verden =S

Merker ikke så mye til den her jeg bor.
Men syns vel det har tatt litt av i forhold til pengebruken. Utrolig hva folk gjør med de bussene sine, og at de faktisk betaler masse penger for å trekke om hele inventaret osv

Synes det er en fin tradisjon, men her vi bor er det rolig :) når jeg var russ i trheim i 07 var det ikke slike tilstander som jeg har lest om i media.... De skal forholde seg til lover, regler og folkeskikk de og!!!

Heldigvis ingen av dem i nabolaget her :) Men syns det har blitt alt for drøyt, russebukse er da virkelig ikke frikort til å kunne oppføre seg som hensynsløse dyr! Kjørte forbi et russebuss-samlingssted i går kveld, sånn kl halv elleve i et boligområde; musikk som dundret, og en haug av russ som løp rundt og kastet egg på alt og alle...stakkars folk som bor i området, spesielt de med barn som burde sove på den tiden o_O Min egen russetid husker jeg mest som en rolig og koselig avslutning på tre års skolegang, der vi i helgene festet på egnede steder, langt fra bebyggelse og uten musikkanlegg...

Her hos oss er det stille. Bodde i Oslo sentrum tidligere. Rolig fint strøk, men de siste årene var det en invasjon av studenter i leiligheter som ble leid ut, noe som førte til russetilstander april til juli og august til oktober! Så føler med det. Helt krise å bli holdt våken av sånn.

Merker ingenting til russefeiring her, selv m flere russ i gata. Relativt fornøyd m det :p

Back
Topp