Rulle rygg-mage

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Dere som har babyer som ruller fra rygg til mage: Hvor lang tid tok det fra de klarte den ene veien, til de klarte den andre? Ruller de like lett til høyre som til venstre nå?

Baby J vil ikke rulle hun :)

Emil kom endelig over til magen nå i helgen, men d er bare til den ene siden. Hele tiden mens han la seg over på siden og jobba for å komme til magen var d kun til en side da også. Egentlig ikke tenkt så mye på før du spørte om d nå, må jeg følge med på her!

Casper ruller bare til høyre...gjort det i 2 uker nå...
Prøver å friste den andre veien, men funker ikke foreløpig.

Frøken Lillan skrev:
Baby J vil ikke rulle hun :)

Hun har god tid på seg ennå da.:) 

Anna har akkurat lært å snu seg mot venstre, ca en mnd etter at hun lærte å snu seg mot høyre. Fremdeles er det mye tyngre for henne til venstre. Sikkert ikke noe å tenke på det heller, men hun har vært litt skjev hele tiden, så jeg kunne tenkt meg å vite hva som er vanlig når de først snur seg.

manfred skrev:
Emil kom endelig over til magen nå i helgen, men d er bare til den ene siden. Hele tiden mens han la seg over på siden og jobba for å komme til magen var d kun til en side da også. Egentlig ikke tenkt så mye på før du spørte om d nå, må jeg følge med på her!

Hehe, du får oppdatere når han kommer over på andre siden. :)

RonjaR skrev:
Casper ruller bare til høyre...gjort det i 2 uker nå...
Prøver å friste den andre veien, men funker ikke foreløpig.

Slik er min baby også, fristing fungerer ikke. Hun her virker generelt ganske så likegyldig til om hun får det jeg frister med eller ikke, så hun gidder aldri prøve på noe. Storebror prøvde veldig hardt, og snudde seg andre veien etter to dager. Mener jeg leste et sted at 2 uker er vanlig, men vil gjerne høre forskjellige erfaringer.

Sukkertopp skrev:
manfred skrev:

Hehe, du får oppdatere når han kommer over på andre siden. :)

hehe, ja...er rimelig lugn av seg den tassen her og ikke intr i d jeg frister med heller! Har lissom bara liggi på siden og kosa seg han for så å velte tilbake på rygg etter en stundemoticon

Tok laaang tid, og jeg må enda oppmuntre dem hver dag til å rulle til den andre siden! De kan det, men er så mye gøyere å rulle til den andre siden:p

Her har hun rullet bevisst siden hun var 3,5mnd, men kun til den ene siden. Hun prøver til den andre siden også, men det går ikke helt enda :-)

ikke no rulling her i gården:-)
Bedagelig type han her:-)

Emil rullet til venstre når han var 3 mnd. men d gikk nesten 3 uker før han snudde til høyre. han kommer seg ikke fra rygg til mage enda:/ når er det normalt?
(ikke for å kuppe tråden din)

dagny87 skrev:
Emil rullet til venstre når han var 3 mnd. men d gikk nesten 3 uker før han snudde til høyre. han kommer seg ikke fra rygg til mage enda:/ når er det normalt?
(ikke for å kuppe tråden din)

Rygg til mage er nomalt ved 7 mnd alder har jeg lest flere steder:) Mine gjør det av og til, men tror det er mer tilfeldigheter:p

Mummi-mamma nr 1 skrev:
ikke no rulling her i gården:-)
Bedagelig type han her:-)

Ingen rulling her heller.. ;)
Så flinke dere andre Desemberbabyer er da...!! :) Hihi!! Moro!!

Bare rulla en uke her, å gjør det kun til venstre så langt:) Legger seg helt på siden til høyre også, sånn som hun starta mot venstre, men kommer ikke over enda:) Så får vente å se.

Lite hjelp i svaret fra meg ja:P

Nå om dagen ruller hun rundt hele tiden.(gjort det i noen uker nå). Må følge med på henne når hun er i lekegrinda, for hun snur seg fra rygg til mage hele tiden.. så ligger hun og glaner litt... og så begynner hun å klage... for hun klarer foreløpig bare den ene veien.... Så snur jeg henne tilbake på ryggen... noen sekunder senere er hun på magen igjen :) Hun syntes det er kjempe gøy å rulle rundt. Ligger hun på fanget gjør hun det samme (ruller ned). Vi bruker å ha litt trenings tid hver dag.. hvor i trener på de nye tingene hun oppdager og lærer, som å rulle, sitte opp,reise seg (hun skal helst stå hele tiden), gripe ting osv.... Utrolig hvor spennende twist kan være (fint for pinsettgrepet :) Så hun ligger på magen og leker med twist... får rote i twistskåla (når vi også øver på å sitte) osv... Det blir skikkelig kvalitets tid for oss :)

Her rulles det kun fra rygg til mage og kun til høyre. Det har hun gjort siden hun var 3 mnd.

emma vil ikke, hun er ikke intressert men her om dagen da jeg var borte fra hun i 2 min hadde hun rullet seg fra rygg til mage.

Her har vi ikke rullet noen vei verken høyre,venstre fra mage til rygg eller rygg mage til nå..

men gjett hvem som plutselig vippet seg over fra å ligge på siden til vips ligge på magen i dag....ingen ringere en mr.Isak....veldig stolt mamma:)

Her er det full aktivitet om dagen, ruller både fra mage til rygg og motsatt og fra både høyre/ venstre.

Back
Topp