Rugetid....

Sonalita

Forelsket i forumet
Har alltid sakt at jeg ikke skal være så bekymret for alt når rugeriden kommer, men leve som normalt, men ikke løfte tungt og trene hardt. Men, nå møter jeg meg selv i døra gitt... Skal sette inn i morgen, og har tenkt at jeg vil jo gjøre alt for at dette skal gå. Ble plutselig redd for å drikke kaffe (også den ene koppen)... Hjelpes har blitt hysterisk.. Tror ikke akkurat det er noe særlig bra heller.. Hvordan lever dere i rugeperioden? Jeg må i hvert fall bruke hodet på noe annet og ikke tenke på alt som kan gå galt.

Jeg fikk beskjed om å ikke drikke kaffe, te, cola zero. Leve som normalt, men kjenne etter på hva kroppen sier. Nå har jeg hatt masse magesmerter pga træg mage. Så jeg har ikke kunne gjøre så masse uansett. Fikk beskjed om at å ut å gå tur var bare bra. Lykke til. Jeg syns tiden har gått fort.

I rugetiden har jeg slappet av, gått turer, gjort hyggelige ting (strikke, sy, bake, sådd frø til drivhuset mitt, lest, cafe osv). Jeg har ikke trent eller jobbet som vanlig. Når det gjelder kaffe så har jeg drukket 1 kopp med koffeinkaffe, og gjerne 1 kopp koffeinfri - har ikke vært hysterisk på dette denne gangen. Har visualisert og tenkt positivt. Ble endelig gravid:-)

Jeg fikk beskjed om å leve som normalt og det har jeg gjort hvert forsøk. Ullevål sa max 5 enheter koffeinholdig drikk, så en kaffekopp trenger du neppe ha dårlig samvittighet for. Tror det beste er å gjøre det som passer hver enkelt, så man slipper å slite med dårlig samvittighet. vi har nok ikke så stor mulighet til å påvirke om det fester seg eller ei uansett, men stress og hysteri er sjeldent positivt for noe. ;-) Masse lykke til!

Back
Topp