Rotfylling

Linntendo!

Forelsket i forumet
Er det vondt?[&o]

Og hvor mye har dere betalt når dere har gjort det?

Har SKIKKELIG angst! Har time halv ett i dag[&o]

Ja det e jævli vondt.
Eg lige ikkje bedøvelse, så eg har gjort det uden bedøvelse då.
Vett ikkje koss det e me bedøvelse.

Vett ikkje ka det koste, siden det e ein ulykke som skyldes at eg må jørr det.
Får det på forsikring.

Med bedøvelse skal det ikke være vondt.. Bare litt vondt etterpå har de sagt.. [:)]
Jeg vet at jeg må tilbake en gang og gjøre det pga en dårlig fylling.. Men jeg tar ALLTID bedøvelse hos tannlegen.. Det har hjulpet meg veldig på tannlegeskrekken..
Be om litt ekstra bedøvelse du.. [:D] Pleier jeg å gjøre..

Får jo bedøvelse, men jeg lukka øya og tenkte så varmere strøk..

Jeg betalte 1400,-x2 + krone.

Er det spesialist du skal til? De er dyrere enn vanlige tannleger.

Jeg har skikkelig tannlegeskrekk, og hadde rotfylling for noen uker siden. Men det gikk kjempefint, kjente ingenting med bedøvelse. Masse lykke til, tenk så deilig når du er ferdig[:D][:)]

Syns ikke det var så ille. Tar ikke bedøvelse til vanlig, men gjorde det da.

Få beroligende..funker som rakker'n! Du kanke kjøre bil etterpå, og du er ganske så redusert resten av dagen..men jeg husker svært lite fra hele tannlege besøket[;)][:D] Jeg hadde vist nok ikke reagert stort på bedøvelsessprøyta engang, og små flirt da tannlegen fortalte at nå var rotfyllinga gjort.[8D]

Jeg fikk rotfylling for noen år siden. Syns ikke det var så gale egentli. Det var jo ikke behagelig, men direkte vondt? nei.. Og man får jo godt med bedøvelse. Hadde fra før hørt alle disse skrekk historiene om hvor vondt og fælt det er, men det stemte ikke her iallefall [:)].. Og jeg har SINNSYK tannlegeskrekk.

Fikk det da gratis, så jeg vet ikke hva det koster, men rundt 1000 lappen kan jeg tenke meg..? Tannlege er dyrt..
Lykke til iallefall!!! [:)]

om nerven er død trenger man ikke bedøvelse, hvis ikke vevet rundt er veldig ømt da.. om nerven er inntakt kan det være litt vondt, men du får så mye bedøvelse du trenger. på meg ble det satt oppi tanna også for jeg hadde veldig vondt, det ilte en del, men gikk fort over. husker ikke hvor mye jeg har betalt,men har vært litt forskjellig, ene tanna måtte jeg ha krone på også.. og en tann holder jeg på med enda, er noen vrange bakterier nedi som må være helt borte før de tetter skikkelig.. så det har gått noen tusenlapper...[:'(]

Ikke noe å grue seg til. Jeg ble i hvertfall positivt overrasket da jeg ikke kjente noen verdens ting med bedøvelse.
Betalte 1450 per gang og det var veldig fort gjort.[:)]
Lykke til :)

det gjorde ikke vondt her, men jeg måtte ha massevis med bedøvelse. Fikk etter hvert bedøvelse rett i tanna også. Og da jeg hadde fått det, kjente jeg ingenting. Betalte vel totalt for rotfyllinga ca 6000 kroner, men jeg var inne flere ganger. Husker ikke hva som ble gjort hver gang, og hvor mye det kosta.

jeg betalte ca 6000 kr for min rotfylling i sommer. Var fire ganger hos tannlegen, første gangen akuttbehandling, andre og tredje gang renset hun opp i hullet og fjernet det som skulle fjernes og la på midlertidig fylling. Siste gang fylte hun permanent fylling. Det var ikke vondt i det hele tatt.
Skjønner ikke hvorfor folk ikke vil ha bedøvelse?? Det er jo ikke så rart det gjør vondt da...... Bedøvelsen var ikke vond i det hele tatt.[:)]

Hehe, rotfylling uten bedøvelse, ja sikkert... Om man har rotfylt uten bedøvelse kan det ikke ha vært mye liv igjen i nerven i tanna. Har rotfylt tann nede selv og da jeg var inne andre gang for å rengjøre kanalene nedi der fikk jeg ikke bedøvelse for tannlegen mente nerven skulle være død nå. Vel, det var den ikke, jeg holdt på å besvime og tannlegen unnskyldte seg noe voldsomt. Da var nerven ikke 100% lenger selvfølgelig, men var uansett forferdelig vondt. Nå skal det sies at tanna jeg rotfylte var helt frisk da det ble gjort. Tanna ble rotfylt for jeg kunne ikke lenger tygge på tanna uten at jeg fikk vondt helt ned i tærne, oversensitiv tann. Har dette problemet med flere tenner, men har fått ordnet det ved å bytte til sølv-fyllinger, tennene mine tåler ikke disse plastfyllingene. Jeg kommer til å slite når jeg må bytte ut sølvfyllingene for det er jo ikke lov å bruke lenger.

Men uansett, rotfylling er ikke vondt når du får bedøvelse, og er du heldig så er kanskje nerven allerede død, da trenger du ikke bedøvelse. Er slitsomt å sitte å gape lenge... Mulig man kan være velsignet med nerver som ikke reagerer noe særlig når man roter borti dem men...

Jeg måtte rotfylle ifjor, og tannlegen mente at alt var dødt så jeg trengte ikke bedøvelse, men det stolte jeg ikke på[8D]
Og med bedøvelse var det ikke no værre enn å borre som vanlig.. Jeg har veeeeldig tannlege skrekk og knakk sammen i full gråt når hun sa at jeg måtte rotfylle[&:] 

Men det gikk bra[:D] Betalte ca 1400 begge gangene..

ORIGINAL: Linntendo!

Er det vondt?[&o]

Og hvor mye har dere betalt når dere har gjort det?

Har SKIKKELIG angst! Har time halv ett i dag[&o]

ikke viss du ikke tar bedøvelse. Tok rotfylling uten bedøvelse her før 2 mnd siden. Var så lei all den bedøvelsen å gå med kjeften opphoven å ekkel i 5-6 timer etterpå, så valgte å å ta rotfylling uten bedøvelse, å det kjentes LITT, å var ikke noe godt da de rota i nervene, men herremin, kom meg igjennom det å hadde ikke så vondt etterpå heller, så slapp paraset å den greia der. Er ikke så mye verre enn vanlig borring. Men ta bedøvelse viss du har angst, så skal du se at det der går strålende. Rotfylling tar de ikke på bare en gang lengre heller. du får en midlertidig fylling etter borringa, så må du tilbake for ny fylling etter 2 uker tror jeg det er..

Kjente ikke noe under eller etter inngrepet jeg [:)]
Og jeg har skikkelig tannlegeskrekk, men jeg klarte meg gjennom 3 rotfyllinger :)

Hvordan i all verden klarte dere å rotfylle UTEN bedøvelse?[:-]

Jeg kom hjem fra tannlegen nå. Og det er det verste jeg har vært med på[:(]
Fikk først satt 2 sprøyter med bedøvelse, men da knakk jeg sammen. Hele kroppen begynte å riste, svetta, jeg gråt, kasta opp og besvimte og følte at jeg ikke fikk puste.
Så fikk jeg sånn angstdempende drikke, og venta i 20 min.
Så når de begynte å borre, var det sååååå vondt! lå og vrei meg før jeg fikk 2 sprøyter til.
Og da kjente jeg det fortsatt litt altså! Auuuu[:(]

Back
Topp