Hehe, rotfylling uten bedøvelse, ja sikkert... Om man har rotfylt uten bedøvelse kan det ikke ha vært mye liv igjen i nerven i tanna. Har rotfylt tann nede selv og da jeg var inne andre gang for å rengjøre kanalene nedi der fikk jeg ikke bedøvelse for tannlegen mente nerven skulle være død nå. Vel, det var den ikke, jeg holdt på å besvime og tannlegen unnskyldte seg noe voldsomt. Da var nerven ikke 100% lenger selvfølgelig, men var uansett forferdelig vondt. Nå skal det sies at tanna jeg rotfylte var helt frisk da det ble gjort. Tanna ble rotfylt for jeg kunne ikke lenger tygge på tanna uten at jeg fikk vondt helt ned i tærne, oversensitiv tann. Har dette problemet med flere tenner, men har fått ordnet det ved å bytte til sølv-fyllinger, tennene mine tåler ikke disse plastfyllingene. Jeg kommer til å slite når jeg må bytte ut sølvfyllingene for det er jo ikke lov å bruke lenger.
Men uansett, rotfylling er ikke vondt når du får bedøvelse, og er du heldig så er kanskje nerven allerede død, da trenger du ikke bedøvelse. Er slitsomt å sitte å gape lenge... Mulig man kan være velsignet med nerver som ikke reagerer noe særlig når man roter borti dem men...