Rotavirusvaksinen

Usikker.. Men det er en vaksine som har vært i bruk siden 2007 i mange land..

Den skal tas. Veldig glad for at vaksinen har kommet med i programmet.

Enig. Og med en storesøster i barnehagen!

Den er ikke del av vaksinasjonsprogrammet, men den tilbys. Det er ikke lenge siden de begynte å tilby den til norske barn. Og grunnen til at de tiøbyr den er mest Pga av kostnadsbesparende for den norske stat.

Men regner med at vi kommer til å ta den. Vi hadde rota virus på eldste og det var veldig lite hyggelig. Spesielt når vi skulle fly hjem helt i slutten av sykdomsforløpet..

Den er ikke del av vaksinasjonsprogrammet, men den tilbys. Det er ikke lenge siden de begynte å tilby den til norske barn. Og grunnen til at de tiøbyr den er mest Pga av kostnadsbesparende for den norske stat.

Men regner med at vi kommer til å ta den. Vi hadde rota virus på eldste og det var veldig lite hyggelig. Spesielt når vi skulle fly hjem helt i slutten av sykdomsforløpet..

Fra høsten 2014 ble den en del av barnevaksinasjonsprogrammet :)

I september 2014 ble den en del av vaksinasjonsprogrammet, men jeg er likevel litt usikker. Selv om den er lenge prøvd av andre land så er det fortsatt en nykomling for meg. :P Og da blir jeg automatisk skeptisk.

I september 2014 ble den en del av vaksinasjonsprogrammet, men jeg er likevel litt usikker. Selv om den er lenge prøvd av andre land så er det fortsatt en nykomling for meg. :P Og da blir jeg automatisk skeptisk.

Den har vært lenge i Norge også, min søster kunne betale for denne i 2006..
Jeg skal uten tvil ta denne, skummelt med hvor fort så små barn blir dehydrert og ønsker ikke den påkjenningen for mitt barn om vi kan få vaksine mot den..

Jeg vil at prinsen skal ha den vaksinen, den er anbefalt og godt testet med maaaange positive resultater ;-) Snakket med helsesøster om det på torsdagen som var, så føler meg trygg på det :-)

Jepp! Det skal vi !
...har hatt innlagt barn pga det viruset så gjør alt vi kan for å unngå det igjen !!! :-(

...ikke si at de tilbyr den bare pga kostbesparing osv, det er liksom ikke noe hold i en sånn uttalelse...

Jeg velger å tro at de tilbyr den for barnas ve og vel jeg..

Ja baby skal ta den! Alt som kan forebygge sykdom er jeg for.. Er en grunn til at den er med i vaksinasjonsprogrammet :)

Den er en del av vaksinasjonsprogrammet :) og at den gies mest pga kostnadsbesparelse ønsker jeg en dokumentasjon på, det tror jeg nemlig ikke ;)

Uff, nå føler jeg meg litt teit som var i stuss på dette. :P Dere virker så sikre. ;)

Back
Topp