Rotavirusvaksine

vesla1989

Betatt av forumet
Er det noen som ikke skal ta den?

Det har jeg ikke tatt stilling til, men sånn generelt er min innstilling at vi følger de offentlige anbefalingene fra de som har som jobb å vite dette, så vi skal trolig ta den

Vi skal definitivt ta den i hvert fall. Rotavirus er noe dritt (bokstavelig talt) [emoji14]
Enig! Storebror var innlagt pga. det når han var baby. Det var fælt :(

Ser liksom ingen grunn til å la være

Sliter litt med å bestemme meg om den skal tas eller ikke. Vil selvfølgelig hans beste, men vet om noen som har blitt skikkelig dårlig av den. Fireåringen i huset har aldri hatt omgangssyken, men velger jeg å ikke ta vaksina på han, så kan jeg jo være sikker på at ho får det og smitter han. :/

Det er jo ikke den vanligste omgangssyken som man får gang på gang, noro. Men rota er noe herk, og får de små det et det slett ikke godt

Så jeg har nok tenkt å ta den. Som alle andre vaksiner er det vurdert dithen av folkehelseinstituttet at risiko for bivirkninger oppveies av det man slipper av sykdommen.

Bedre å få litt løs mage en dag enn å ligge i flere dager med at det kommer både ene og andre veien som kan ende med sykehusinnleggelse? :) samboer og barnefar her i hus er veldig skeptisk til vaksiner og leser seg gul og blå på hvor dumme de er, men gikk med på denne da :p

Bedre å få litt løs mage en dag enn å ligge i flere dager med at det kommer både ene og andre veien som kan ende med sykehusinnleggelse? :) samboer og barnefar her i hus er veldig skeptisk til vaksiner og leser seg gul og blå på hvor dumme de er, men gikk med på denne da :p
Jeg kommer ikke til å ha det noe bra hvis jeg ikke gir den til han og han havner på sykehus. Barnefar her i huset er veldig for vaksiner, men ikke akkurat denne.

Snuppa tok den forrige uke. Hun har slitt MYE med vondt i magen, og helsesøster sa hun kom nok til å få mer vondt i magen noen dager. Ja,det gjorde hun,men jeg var da aldri i tvil om å ta vaksinen. Hvorfor skal jeg sette meg imot vaksinasjonsprogrammet,jeg har da ikke mer kunnskap enn de som har vurdert at alle bør ta denne vaksinen?? Dette handler om å beskytte egne barn mot disse sykdommene,men det handler faktisk like mye om å beskytte andre barn,så dette ikke spres videre. Syke barn med dårlig immunforsvar kan fort dø av rotavirus. Jeg respekterer at folk er skeptiske,men ønsker at alle tenker litt lenger enn seg og sine....

Snuppa tok den forrige uke. Hun har slitt MYE med vondt i magen, og helsesøster sa hun kom nok til å få mer vondt i magen noen dager. Ja,det gjorde hun,men jeg var da aldri i tvil om å ta vaksinen. Hvorfor skal jeg sette meg imot vaksinasjonsprogrammet,jeg har da ikke mer kunnskap enn de som har vurdert at alle bør ta denne vaksinen?? Dette handler om å beskytte egne barn mot disse sykdommene,men det handler faktisk like mye om å beskytte andre barn,så dette ikke spres videre. Syke barn med dårlig immunforsvar kan fort dø av rotavirus. Jeg respekterer at folk er skeptiske,men ønsker at alle tenker litt lenger enn seg og sine....
Fornuftige ord! :) *tommelopp*

Back
Topp