Rotavaksinen

Bkno1908462

Mammaen til Matheo
Noen fler som har små som reagerte ganske kraftig? Lille er 6 uker og fikk vaksinen i dag, sov i 2 timer etterpå men skreket siden nesten. Måtte gi ham flytende paracet for å få ham i søvn ved 19.30 tiden, da hadde han vært våken med kjipe magesmerter siden 13.30. Vondt å se ham sånn, første gang han har hatt ordentlig smerteuttrykk i ansiktet. Stakkars liten.

Noen fler som har små som reagerte ganske kraftig? Lille er 6 uker og fikk vaksinen i dag, sov i 2 timer etterpå men skreket siden nesten. Måtte gi ham flytende paracet for å få ham i søvn ved 19.30 tiden, da hadde han vært våken med kjipe magesmerter siden 13.30. Vondt å se ham sånn, første gang han har hatt ordentlig smerteuttrykk i ansiktet. Stakkars liten.
Min er straks 10 uker og gruer meg litt til neste gang han skal ha den. Hadde ekstra magesmerter i noen dager, løs mage og gråt/var mer irritert. Han er normalt ikke en gråte baby, men har allerede mageproblemer så her ble det verre. Måtte gi sukkervann, men tror jeg skal gå for paracet neste gang hvis det blir like ille. Håper det gir seg fort og at det ikke varer like lenge hos dere. Fælt å se dem sånn:(

Vi valgte å ikke gi den til henne. Men to jeg kjenner sa at babyen deres hadde magesmerter i 2-3 dager etterpå og 1-2 dager etterpå. Men andre dosen hadde de visst ikke reagert på.

Min er straks 10 uker og gruer meg litt til neste gang han skal ha den. Hadde ekstra magesmerter i noen dager, løs mage og gråt/var mer irritert. Han er normalt ikke en gråte baby, men har allerede mageproblemer så her ble det verre. Måtte gi sukkervann, men tror jeg skal gå for paracet neste gang hvis det blir like ille. Håper det gir seg fort og at det ikke varer like lenge hos dere. Fælt å se dem sånn:(
Ja, man føler seg liksom litt skyldig når man vet at det er vi som har påført dem smerten... Føler det nesten er like ille som omgangssyken i seg selv, minus oppkastet. Er det verdt det, liksom? De vil jo få rotaviruset senere høyst sannsynlig? Her var vi syke med omgangssyke i 3 runder på kort tid i fjor vinter, både storebror, pappaen og meg selv. legen sier jo man ikke blir immun. Blir babyene det da, av den vaksinen? Skjønner ikke den helt. Men de vet vel hva de driver med antar jeg.

Vi valgte å ikke gi den til henne. Men to jeg kjenner sa at babyen deres hadde magesmerter i 2-3 dager etterpå og 1-2 dager etterpå. Men andre dosen hadde de visst ikke reagert på.
Huff, håper det ikke drøyer så lenge som 3 dager... Han har sovet siden jeg la ham 19.30, fikk bare litt pupp i sengen. Håper på en rolig natt. :0

Huff, håper det ikke drøyer så lenge som 3 dager... Han har sovet siden jeg la ham 19.30, fikk bare litt pupp i sengen. Håper på en rolig natt. :0
Stakkars liten :/ håper han er bedre nå:)

Blir vaksinene gitt av legen eller hs? Har time til de på to ulike dager, greit å vite hva man skal forberede seg på når :)

Helsesøster gir vaksinen inn i munnen til baby:)

Første dosen ved 6 uker. Hylte han fra et par timer etterpå til han kollapset av utslitthet nærmere midnatt. Han hylte så høyt at vi fikk den der suselyden eller hva å kalle det i ørene. Dagen etterpå var han fin igjen. Muligens bittelitt mer sutrete, men ikke mye. Gruet meg veldig til han skulle få igjen når han var 3 mnd pluss da og dei andre vaksinene. Men da var det ingen reaksjon :-) Eneste jeg i det hele tatt merket var at han var litt varmere på natten, men var ikke feber :-)

Første dosen ved 6 uker. Hylte han fra et par timer etterpå til han kollapset av utslitthet nærmere midnatt. Han hylte så høyt at vi fikk den der suselyden eller hva å kalle det i ørene. Dagen etterpå var han fin igjen. Muligens bittelitt mer sutrete, men ikke mye. Gruet meg veldig til han skulle få igjen når han var 3 mnd pluss da og dei andre vaksinene. Men da var det ingen reaksjon :-) Eneste jeg i det hele tatt merket var at han var litt varmere på natten, men var ikke feber :-)
Han har heldigvis vært bedre i dag, litt ekstra kosete og trøtt bare, litt magevondt på slutten av kvelden før han sovnet. Håper reaksjonen er mindre ved 3 mnd ja- storebror fikk 41,5 i feber og halsinfeksjon samme natten som han fikk 3 mnd vaksinen. Det var IKKE spesielt moro. Legevakten og masse styr midt på natten. Hadde over 40 i feber en hel uke. Han sliter med falsk krupp når han blir forkjølet, så kan jo være litt utsatt fra naturens side.

Det er sikkert noen som reagerer på vaksinen, men det er viktig å fremheve at de aller fleste får ingen plager, og at den er nøye utprøvd.
Min lille syntes vaksinen smakte godt, og var like rolig og frisk som vanlig i etterkant.

Storesøster fikk ikke denne vaksinen, da den jo ble innført for ca ett år siden, og hun fikk rotavirus da hun var 7 mnd og var veldig dårlig i 1,5 uke. Jeg er glad denne vaksinen har kommet :-)

Min lille jente slurpet den i seg å ville ha mer. Hun fikk ingen bivirkner i det hele tatt. Håper det går like fint neste gang:-)

Håper gullet ditt slipper bivirkner neste gang<3

Var litt ekstra trøtt dagen etter, ellers ingen bivirkninger her heller :)

Vi sliter faktisk skikkelig ennå, han har nesten ikke sovet hele dagen i dag, ynker seg i søvne og våkner etter Max 1/2 time og krøker seg. Var urolig hele natt til i dag også. Mistenker at forkjølelsen han hadde i bunn har satt seg mer også, slimer veldig og vil ikke ha no særlig pupp. Hadde nesten ingen tissebleier frem til middag, heldigvis kommet seg nå på kvelden og drikker greit. Bæsjet en skikkelig grønn bleie og sovnet ved 21 tiden. Urolig igjen nå. Håper det går over snart.

Back
Topp