Rotavaksine

Jeg hadde seriøst blitt såå irritert om jeg ikke hadde fått beskjed om dette på helsestasjonen. Enn at man kan bli smittet av rotavirus å så er det så mange som ikke får beskjed. Får helt sjokk.
Klart man vasker hender om det er bæsjebleier osv, men man tar likevel mere forhåndsregler om man vet noe slikt! :confused:
De blir jo på en måte smittet av viruset så vidt jeg forstår, men aner ikke helt hvordan det funker:rolleyes:
Skulle gjerne fått bedre beskjed når vaksinen ble tatt:rolleyes:

Ja jeg er helt enig! Jeg spurte om hva vaksinen var for osv men fikk kun beskjed om at babyen kunne få litt vondt og bli litt løs i magen:facepalm: Lillemor reagerte jo litt på den, var urolig og vi skiftet og skiftet bleier. Vasket jo selvfølgelig hendene etter bleieskift og før vi dullet og koste med henne som vanlig om jeg hadde drevet med noe jeg følte ikke hun burde på på og i seg (f.eks lim fra når jeg driver med babyboken hennes eller om jeg har vasket opp noe osv) men ikke noe ekstra grundig eller tenke at hun var en smittekilde om man kan si det om de stakkars små:p

Nå vet jeg det og skal passe på ved neste dose. Når er det forresten? Ved tre måneder?:confused004

Ja jeg er helt enig! Jeg spurte om hva vaksinen var for osv men fikk kun beskjed om at babyen kunne få litt vondt i magen og bli litt løs i magen:facepalm: Lillemor reagerte jo litt på den og vi skiftet og skiftet. Vasket jo selvfølgelig hendene etter bleieskift som vanlig men ikke noe ekstra grundig eller var påpasselig på at hun var en smittekilde om man kan si det om de stakkars små:p

Nå vet jeg det og skal passe på ved neste dose. Når er det forresten? Ved tre måneder?:confused004

Andre dose er ved tre måneder ja. Samtidig som stikk i begge lår.

Andre dose er ved tre måneder ja. Samtidig som stikk i begge lår.
Det var da veldig mye de små kroppene skulle ha i seg på en og samme dag da:eek: Stakkars små.
Jeg tror jeg må lese meg litt opp på vaksineprogrammet.

Back
Topp