Rotavaksine.. bivirkninger??

Sandy.

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Lillegull har tatt rotavaksine.. i går og i dag har han gulpet mye mer enn vanlig.. og det har vært litt blank veske samme med melk.. er det andre som har erfart det??

Sånn gulper gutten min hele tiden nesten, han fikk den for en uke siden men gulpet sånn før det også!

Her fikk lille den på mandag. Mandag var ok, i går var det mageknip, mye luft, grønnlig avføring og ekstremt med gulping. I dag har det vært to eksplosjonsbleier og kolikkskriking som har resultert i at jeg går rundt sånn akkurat nå...ImageUploadedByBV Forum1475086718.483229.jpg

Lille tok den i dag, er akkurat som at vaksinen ligger i munnen på henne enda. Blank væske. Hun gulper aldri, og plutselig nærmest sikler hun.

Sniker: de kan bli litt kvalme av vaksinen. Så lenge gulpet ikke er gult/grønt uten at det er farge fra mat så er det nok ingen grunn til bekymring :-)

Den er visst ganske ny. Men har ikke merket noe mer enda. Har du?

I dag merker jeg hun er utilpass. Vil sove, men våkner hele tiden. Jeg tipper det er fordi hun er kvalm-ser litt sånn ut som når de er kvalm etter fødselen pga svelging sv fostervann?

Sa nettopp ja til å ta den vaksinen 19.10. Kanskje greit å ikke ha så mye planer de neste dagene etter det....

I dag merker jeg hun er utilpass. Vil sove, men våkner hele tiden. Jeg tipper det er fordi hun er kvalm-ser litt sånn ut som når de er kvalm etter fødselen pga svelging sv fostervann?

Samme her! Fikk vaksinen på onsdag... Vekker seg selv stakkars, med mageknip og gulp :-(

Jeg merket ingenting da lille her fikk sin vaksine :) håper det er slik på neste og!

Her merket vi ingen ting etter vaksinen:)

Har ikke fått den enda, men husker snart 2 åringen vår fikk sterkt mageknip og eksplosjonsbleier osv etter den. Håper Lille nå slipper sånne ting. Får jo så vondt av dem når du ser de har det vondt :(

Lillemann har fått begge to å hadde vondt i magen mye luft, fikk grønn aktig avføring, og prompa veldig mye med ekstrem lukt.
Uten om det så var det ikke noe annet, men syns det var mer en nok.

Back
Topp