Rotarix og 6 ukerktr..

EnLitenTil

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Noen andre som har vært enda? Her var vi i dag, lurte litt på om når evt bivirkninger kommer etter den drikkevaksina om de fikk bivirkinger? Og hvilken bivirkninger hadde din lille?

Vi skal torsdag neste uke, da er hun akkurat 6 uker :)

Vi bor i Sverige, og tror ikke man får den her? Ikke vært noe snakk om i hvert fall :o

De kommer vel samme dag eller dagen etter, og kan vare opp til en uke. Her ble bare det vanlige forsterket - urolig, sutrere og luft i magen. Ikke noen store bivirkninger :)

De kommer vel samme dag eller dagen etter, og kan vare opp til en uke. Her ble bare det vanlige forsterket - urolig, sutrere og luft i magen. Ikke noen store bivirkninger :)
Her har vært mye luft i magen i dag, mn han har i allefall fått den ut:) Så virker foreløbi ikke noe påvirka av den:)

Vi fikk forrige uke, ingen bivirkninger - muuligens litt løs mage dagen etter bare. Virderte å ikke ta den, men vi gjorde det :)

vi har time den 30. for rotavaksinen- vurderer å ikke ta den faktisk.. :)

Lillebror fikk den på mandag. Virket som han hadde en del knip samme kveld, men ellers har vi ikke merket noe til den..

Vår lillemann fikk idag. Helsesøster sa at det kan hende han er urolig idag, hvis han i det hele tatt blir påvirket av det. Har merket at han hadde litt mageknip på ettermiddagen og så bæsjet han mye. Fikk dere beskjed om å være meget forsiktig under bleieskift de neste 3 dager, helst bruke hansker og ha bleia i pose før det kastes i søpla og ikke være i kontakt med folk som har dårlig immunforsvar?

Vår lillemann fikk idag. Helsesøster sa at det kan hende han er urolig idag, hvis han i det hele tatt blir påvirket av det. Har merket at han hadde litt mageknip på ettermiddagen og så bæsjet han mye. Fikk dere beskjed om å være meget forsiktig under bleieskift de neste 3 dager, helst bruke hansker og ha bleia i pose før det kastes i søpla og ikke være i kontakt med folk som har dårlig immunforsvar?
Her fikk lillegutt idag også, har slitt litt med magen fra før av men kanskje litt mer knip idag. Fikk samme beskjed som deg ang forsiktighet etterpå;)

Har forresten ikke bestemt meg ennå om hun skal få den vaksina.. Veldig skeptisk!

Hmm, fikk ikke beskjed om å være forsiktig med tanke på bleieskift osv:/ rart at ikke alle får samme beskjed isåfall... og dumt om det skulle være sjangs for smitte:/

Hmm, fikk ikke beskjed om å være forsiktig med tanke på bleieskift osv:/ rart at ikke alle får samme beskjed isåfall... og dumt om det skulle være sjangs for smitte:/
Ja, er en liten sjans for smitte. Hs nevnte personer som har kreft, de som går på sterke medisiner mot leddgikt osv var utsatte. Alle burde får beskjed om at det kan være smittsomt.

Det står i det info hefte jeg fikk om vaksiner

Fikk ingen slik beskjed. Og står heller ikke i infohefte eller noen sted jeg har lest om vaksina på nett. Hvorfor?

Fikk ingen slik beskjed. Og står heller ikke i infohefte eller noen sted jeg har lest om vaksina på nett. Hvorfor?
Hvis jeg har skjønt det riktig; Fordi denne medisinen renser ut alle giftige stoffer og hvis man får det i seg kan man bli veldig dårlig. HS anbefalte oss å ikke besøke folk med dårlig immunforsvar heller.

Hvis jeg har skjønt det riktig; Fordi denne medisinen renser ut alle giftige stoffer og hvis man får det i seg kan man bli veldig dårlig. HS anbefalte oss å ikke besøke folk med dårlig immunforsvar heller.

Hmm. Rart man ikke alle får samme beskjed :p var uansett veldig påpasselig å ikke ha noen på besøk som var syke :p eller dårlig immunforsvar. For å skåne begge :)

Back
Topp