Rosa utflod

Jeg er på ingen måte ute etter å male fanden på veggen eller skremme noen, men da jeg hadde BO hadde jeg så vidt litt rosa på papiret en morgen, så gikk det en uke til jeg fikk så vidt litt på papiret en morgen igjen, så gikk det tre dager før det var en liten antydning en morgen igjen. Dagen etter den siste dro jeg på UL og BO ble oppdaget. Ingen smerter, ingen hcg-synking og ingen tap av symptomer. Skal hilse og si jeg fikk sjokk siden jeg trodde jeg var hysterisk som dro på UL.
 
BO er det uten foster? Jeg var til ul 5+6 (+ - 3dager) og da så vi fostersekk med noe hvitt inni. Så gravid er jeg;)
 
Jeg er på ingen måte ute etter å male fanden på veggen eller skremme noen, men da jeg hadde BO hadde jeg så vidt litt rosa på papiret en morgen, så gikk det en uke til jeg fikk så vidt litt på papiret en morgen igjen, så gikk det tre dager før det var en liten antydning en morgen igjen. Dagen etter den siste dro jeg på UL og BO ble oppdaget. Ingen smerter, ingen hcg-synking og ingen tap av symptomer. Skal hilse og si jeg fikk sjokk siden jeg trodde jeg var hysterisk som dro på UL.

Jo, men det er veldig mange som har det uten at det er noe galt.
Jeg hadde det med både gutten og jenten.
Også ved en BO er livmorhalsen boldfylt og oppsvulmet.
De små blødningene du hadde behøver ikke ha noe med BO'en å gjøre
 
Rosa utflod er et tegn på blod i utfloden. Håper det er uskyldig. :)
 
Jeg prøver ikke å argumentere for at noe skal være galt, så jeg har ingen motargumenter å komme med. Skulle bare ønske jeg var bedre forberedt siden alle kimset av bekymringen min.
 
Jeg har jo sett at det er et foster der, så akkurat BO bekymrer jeg meg ikke så veldig for :)
Tror egentlig det er helt uskyldig med meg. Spesielt ettersom jeg tror, men er usikker, at jeg hørte hjertet med doppler i dag.
 
Altså, jeg hadde mye rosa utflod de første to ukene etter befruktning forbundet med smerter. Det kom tilbake i uke 6, da med mer smerter og har hatt det et par ganger frem til nå, men knøttet har det fint ifølge UL. Som folk har nevnt; livmoren vokser og blodgjennomstrømningen til underlivet øker. Det skal nesten INGENTING til for at utfloden får farge heller. Og så lenge det ikke er friskt blod er det ingen SA, og MA kan det like gjerne være uten rosa utflod. Husk det. Rosa utflod gjør oss IKKE mere "utsatt" for MA. :)
 
Hvis en opplever rosa/brun utflod over tid og bekymrer seg mye over dette så tror jeg det er best å prate med en lege eller jordmor om det. Da får man liksom bekreftet at det er normalt rett fra en fagperson. Og en fagperson kan også fortelle hvorfor man får rosa/brun utflod. Det kan jo hjelpe.

Det blir litt både-og å bare drive med googling og prate med andre forumbrukere om problemet og bekymringen
 
Nå er vel det samlede poenget at det ikke finnes noe fasitsvar og at bekymringer i det henseendet er unødige? :D
Kun via faktisk UL kan man jo se om noe er galt og så lenge en ikke har hatt en tydelig SA er det ingen grunn til å belage seg på det. Er enig i at det ikke hjelper å spørre forumet om fagspørsmål, men det er jo mange her med erfaringer som kan berolige, og det er jo det de fleste trenger. Innerst inne vet nok alle at det ikke finnes noen absolutte svar her; men å dele med folk som har vært i samme situasjon kan virke lettende.

Og, la meg bare legge til at den som spør, får. Alle typer svar må dermed godtas. :)
 
Back
Topp