Jeg var på føden lørdagskveld, da jeg virkelig trodde noe var på gang. Jeg ble sjekket, og til min store skuffelse hadde jeg bare 1 cm åpning og var helt umoden. Riene dabbet av på kvelden, såklart når jeg var på sykehuset. Når jeg kom hjem igjen 1,5 time etter sykehusturen begynte det å ta seg opp igjen. Smertene var ganske vonde, men ikke så vondt at jeg måtta puste meg igjennom det. Natt til søndag var smertene enda vondere, og det var 9-15 minutt mellom riene. Noen ganger kunne det gå 20 minutt mellom. De varte alt fra 50sek-1,5min. Jeg ringe føden søndagsmorgen kl 5 og spurte om å få komme inn igjen.
Da jeg kom dit så ble jeg sjekket på nytt, hadde da 3 cm åpning og var moden. Ble lagt på et lite rom der jeg kunne dusje og ta smertestillende for å se om smertene ga seg. Det gjorde de ikke, og plutslig var det 2-5min imellom riene. Var så sliten pga lite søvn og hadde så vondt at jeg ble lagt inn på føden for å få epidural for å få slappe av og sove. Klokka 7 fikk jeg epidural, og det var som å komme til himmelen
Sov noen timer. I 14 tiden begynte jeg å kjenne riene igjen, og klokka 17 gikk vannet og klokka 17.38 var hun ute