Rolig baby...

Hermine

Gift med forumet
Tenker litt på om baby er for rolig? Kjenner han hele dagen altså, men sjelden sparking og mye aktivitet. Det er mer snuing, romstering, krafsing nedi der og små dulter. Håper dette også er normalt. Blir litt bekymret når jeg leser om sterke babyer som er skikkelig aktive. Kjenner jo mye liv altså, men virker som han er en rolig og sindig baby, som liker å ta det easy.. Så lenge man kjenner regelmessig liv så er det vel ok, eller?

Kommer litt an på hvordan han har vært tidligere. Hvis du merker forandring i bevegelsesmønsteret, og han er merkbart roligere, så hadde jeg ringt til føden og hørt om jeg kunne fått en sjekk.

Tenker litt på om baby er for rolig? Kjenner han hele dagen altså, men sjelden sparking og mye aktivitet. Det er mer snuing, romstering, krafsing nedi der og små dulter. Håper dette også er normalt. Blir litt bekymret når jeg leser om sterke babyer som er skikkelig aktive. Kjenner jo mye liv altså, men virker som han er en rolig og sindig baby, som liker å ta det easy.. Så lenge man kjenner regelmessig liv så er det vel ok, eller?

Lille her har hatt forskjellige perioder. I starten kjente jeg alltid masse spark og slag. Men så var det en lang stund jeg bare kjente sånn tomling, snuing og krafsing. Men det var alltid liv hver dag. Nå er det kommet spark og slag igjen men ikke like mye som tidlig. Nå virker det som det er mer kontrollerte bevegelser med mer styrke. :).

Jeg kjenner meg heller ikke igjen når jeg leser om alle som har så sterke babyer og sparker så de får vondt osv. Men er vel bare sånn at noen babyer er veldig aktive og noen er mer rolige. Så om det ikke er noen forandring fra tidligere,ville jeg ikke blitt bekymret for det. Vi kan jo håpe at babyene våre blir like rolige og sindige etter at de er født også:)

Jeg har heller ingen kickbokser i magehuset. Men har en som driver med twerking kjennes det ut til. Rompa stikker ut på siden eller oppunder ribbeina når jeg sitter og babyen ruller liksom rundt og veksler side jevnt. Kjenner ikke noe voldsomme spark, men ett og anna blir det. Flere ganger jeg har måtte dulte i h*n for å forsikre meg om at h*n enda er der! I perioder hvor jeg er aktiv er baby rolig og motsatt :) men jeg tror ikke du skal nøle med å ringe hvis du er bekymret :)

Det er mer romstering og snuing hos meg også, også et spark i ny og ne.. De kommer helst når jeg ligger på "feil" side, da kan jeg fort skvette litt og sparket kjennes veldig godt. Det er ikke mange klare spark hver dag, men veldig mye bevegelse!

Nå rundt de tider her, så blir det mindre plass i magen og det er ikke like lett for bebisen å gjøre stort mer enn å snu litt på seg i ny og ne og sånn krafsing og dulting. Det er nok helt normalt <3 så lenge du kjenner godt med liv i magen/regelmessig, så er det ok. Om du føler at det har endret seg drastisk eller er bekymret, så burde du jo absolutt kontakte føden. Jordmor sa så fint her om dagen at det er like normalt med en kickbokser og en baby som tar livet med knusende ro nå så lenge bebisen gir tegn til liv

Akkurat slik er min baby også! Ikke noe særlig sparking, men mer romstering og krafsing, også flytter hun seg rundt og stikker rumpa og foten så laaaangt ut hun klarer til tider :p Har aldri vært sånn superaktiv, så jordmor sa at så lenge det er normalt for henne og at jeg fortsatt kjenner daglig liv og bevegelser så er det helt fint :)

Med storesøster ble jeg litt bekymret sånn ca når hun snudde seg og ble liggende med hodet ned. Syntes jeg kjente lite liv, men ringte sykehuset og fikk en sjekk. Iflg de var det helt naturlig at jeg kjente mindre da, for størsteparten av bevegelsene ble da inn mot ryggen min, og mindre merkbare for meg.
Jeg og kjente daglig aktivitet, men de harde sparkene ble liksom borte. Husker ikke om det var sånn med storebror og, men det er tross alt 18 år siden.

Jeg kjenner heller ikke så mye spark på samme måte som tidligere, men kjenner bevegelser og liv :) Har spurt jordmor om det tidligere og hun har betrygget meg

Kjenner ikke mye spark her heller nå. Er mye bevegelse og romstering der inne :)

Sniker litt fra november.. :) - Har også en som ikke sparker så mye, men heller romsterer og trykker seg gjerne hit og dit.. Merker jo han slår til med hendene, og trykker noen små heler oppunder mellomgulvet/ribbein og lignende.. For aktiv, det er han - Noen dager mer enn andre.. (= Jeg ville ikke vært kjempe bekymret annet om det er null liv en hel dag. Så lenge du kjenner at bebisen er der og beveger seg så er det mer enn godt nok for de fleste jordmødre og leger.. Dessuten er det mer normalt på slutten av de roer seg ned nedi der, mindre plass å turne rundt på og de gjør seg klar for ankomst, men som sagt.. :) enhver baby har ulikt mønster, men så lenge det er liv laga er det helt greit.. (= Noen er livsnytere og tar det hele med stor ro, mens andre er helt apekatter og holder på så det synger etter hvor man føles gul og blå innvendig.. :)

Back
Topp