Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

31. Oktober
Onsdag. Nok en travel dag. Rolf har hatt den store powernap-dagen sammen med pappaen. De lekte en times tid på gulvet, før lille enten ble sur eller sovnet. 10 minutter senere var hurtigladingen over og Rolf var klar for ny underholdning.
Vis vedlegget 279516
Rolf har eksplodert i utvikling siste dagene. I dag har han holdt mye. Særlig squishen er han veldig glad i. Han vipper også opp beina og legger seg over på siden. Foreløpig bare mot venstre. Hvis han tipper over mot høyre, drar han seg helt rundt, men da blir han kraftig sur for at armen sitter fast.
Vis vedlegget 279513
Vis vedlegget 279514
Vis vedlegget 279515
Vet ikke hvem som var mest sliten da jeg kom hjem. Rolf ble lykkelig for litt puppemat, og tok seg nok en powernap. Selvsagt våknet han da hann indre alarm varslet om at resten av familien skulle spise...
Storebrødrene forsvant ut på knask eller knep. Vi andre benyttet anledningen til å besøke oldemor. Alltid like koselig.
I natt våknet jeg til rare lyder. Det var etter amming, og på en tid da Rolf vanligvis sover. Det var smatting og koselyder. Mistenkelig, siden sutten ikke var delt ut. Jeg sto opp og fant Rolf liggende med tommeltotten godt plantet i munnen. Med halvåpne øyne, smilende og lykkelig. Smattet i vei... omg!! Det er ikke lov. Den kan ikke sendes til kaptein sabeltann eller gis til karpene på akvariet nær tiden er inne. Jeg dro fingeren ut. Ungen sov videre. Jeg trodde problemet var løst. Inntil pappaen sendte dette bildet...
Vis vedlegget 279512

1. November
Torsdag. Rolf har vært på helsestasjonen. Vekt 4720g. Lengde 56 cm (må være feil, ellers har han krympet siste måneden...). Hode 39,8cm.
Spurte om når det var ok å begynne med mat, siden vi ikke har fått noe info om det fra nyfødt, og nettinfoen varierer fra 4 mnd fra fødselsdato til 6 mnd korrigert alder. Siden Rolf stadig ramler nedover på persentilstigen, foreslo helsesøster at vi kunne begynne å introdusere mat nå. Sååååå, det ble handlet inn slurpefrukt med pære og mango, samt noe havregrøt.
Ved middagsbordet i dag, introduserte vi litt frukt. Først falt det definitivt ikke i smak, og Rolf begynte å gråte. Spyttet for harde livet. Etter noen forsøk, så det ut til at noe forsvant innover i systemet. Rolf fikk applaus og jubel. Tilbød litt pupp til dessert. Etter få minutter begynte han å makke seg på puppen, og plutselig kom frukt og melk i retur med vill fart og utover det meste. [emoji13][emoji33]. Tørket opp og skiftet på han, men det kom mer. Skikkelig oppkast. Etterpå ble han helt slått ut og sov lenge. Våknet omtrent da jeg skulle legge meg, og fikk en ny runde med pupp. Men jammen kastet han opp det også. Tror kanskje vi må drøye den matoppstarten bittelitt til...
Vis vedlegget 279591
Vis vedlegget 279592
Vis vedlegget 279593
Vis vedlegget 279594
Vis vedlegget 279595
Vis vedlegget 279596
. Ville bare si at jeg har og en liten prematur gutt. Født i uke 32. Han tåler ikke mango. Ikke engang nå, et år senere klarer han å holde på det