Rolf

Gratulerer med 6 mnd[emoji173]️[emoji173]️

Hurra for 6 mnd med Rolf! Legger ikke så ofte ogjen spor her, men i dag måtte jeg nesten. Han er så fin, aldeles nydelige noen av de smilebildene du har lagt ut i det siste. Setter så stor pris på at du deler, blir jo glad i dere gjennom skjermen her. Håper dere snart blir trådløse, og at alt går lettere fremover :Heartred

Gratulerer med 6 mnd kanskje snart klar for grøt da? Eller går det etter korrigert alder?

Aner ikke. Har lurt på det der inne på en prematur-foreldre gruppe. Beskjedene fra nyfødt-avdelingene spriker fra 4 mnd etter fødselsdato til 6 mnd korrigert alder. Vi har ikke fått beskjed om noe, så Rolf får kun pupp inntil vi har vært på kontroll i midten av november... Han får smake litt forskjellig fra fingeren min da, men det har han fått i flere måneder allerede. [emoji12]

Hipp hopp hurra for Rolf 6 mnd. Han. Er. Så. Fin!

Aner ikke. Har lurt på det der inne på en prematur-foreldre gruppe. Beskjedene fra nyfødt-avdelingene spriker fra 4 mnd etter fødselsdato til 6 mnd korrigert alder. Vi har ikke fått beskjed om noe, så Rolf får kun pupp inntil vi har vært på kontroll i midten av november... Han får smake litt forskjellig fra fingeren min da, men det har han fått i flere måneder allerede. [emoji12]

Godt du ikke har en HS som maser om fast føde som min gjør...

Fine Rolf! Jeg tenker tilbake på da dere var på vei hjem fra sykehuset og lurte på om han kom til å bli trådløs snart. Så bra de sendte dere hjem med utstyret, hvis ikke hadde dere vel vært der ennå! [emoji849]

29. Oktober

IMG_6150.JPG

Mandag. Jeg har vært på jobb. Rolf har benyttet anledningen til å bæsje - mange ganger [emoji1303][emoji1303]. Mor er fornøyd. Far ikke fullt så fornøyd.

IMG_6148.JPG

Rolf har begynt å vippe opp beina i ryggleie, og forsøker å velte seg til siden. Han har gjort dette masse tidligere også, men da er jeg ganske sikker på at han bare har veltet. Nå gjør han det med vilje, selv om jeg fortsatt er ganske sikker på at han ikke har noen egentlig plan... [emoji4] Blir spennende å se hvor lang tid det tar før han ruller rundt. Han pivoterer i ryggleie da. Sparker fra med begge beina i bakken og virrer rundt. Går ikke så fort da, men frustrasjonen blir desto større hvis han plutselig krasjer inn i noe. [emoji51]

IMG_6152.JPG

Da jeg kom hjem med to sprengte pupper i dag og smilte hallo til Rolf, ble han til en sprellemann, spyttet ut sutten og begynte å sutre og slikke seg rundt munnen. Sleipingen... Derfra og noen timer fremover, var det kun pupp og mammakos som gjaldt. Alle forsøk på å koble han av puppen, ble møtt av sint kjefting og ville protesthyl. Til slutt ble ungen så mett at han rant over, og sovnet for kvelden. Flammespillet fra ovnen gjorde nok også sitt til den sovingen...

IMG_6154.JPG

Jeg skal snike til meg søvn mens jeg kan [emoji1303]

Vanskelig når man hører så mye forskjellig ja. Vet at ei i vår gruppe (fødte 25+4) begynte med grøt 6mnd etter fødsel, men aner ikke hva som er mest rett. Så du gjør lurt i å vente, og heller gi smaksprøver slik du gjør. Syns du er kjempeflink! ❤

Vi begynte med mat for tidlig med minstetvillingen (3mnd korrigert) og hun fikk en veldig reaksjon på mat. Hun var jo veldig lita og bar hele veien preg av å være umoden i magen, så det var nok det som spilte inn. Så lenge han sover godt og trives godt på puppen, så gjør det iallefall ingenting å vente. Han skal jo være fysiologisk klar også :)

28. Oktober

Vis vedlegget 279311

Søndag. 183 dager. 26 uker og 1 dag. 6 hele måneder. Det er så lenge siden jeg fikk hilse på Rolf for første gang. Tiden flyr, samtidig som den går sakte. Jeg begynner å bli veldig klar for noe annet enn en «nyfødt» liten nå.

Vis vedlegget 279312

4580g viste vekten i dag. Mer enn fem ganger så mye som for et halvt år siden. Det er som om jeg skulle gått fra 60 til 340 kg i samme periode. Helt vilt stor økning. Og likevel synes jeg Rolf er liten. Str 56 i klær ved 6 mnd er ikke standard. Vekten tilsvarer 1,5-persentilen for korrigert alder, som er 2 mnd og 16 dager. Hvis han fortsetter å følge den persentilen, vil han være rett under 7 kg på 1-årsdagen. Ikke akkurat sumobryteremne... Men det går da oppover [emoji1303]

Vis vedlegget 279313

Dagen har bydd på strålende sol, så vi har gått en tur i nærområdet her. Rolf tåler vogn veldig mye bedre nå. Veldig deilig å kunne ta han med ut uten å måtte stoppe hvert tiende skritt for å sjekke hvorfor alarmen hyler.

Vis vedlegget 279314

Jeg venter stadig utålmodig på at Rolf skal skjønne vitsen med å puste hele tiden - også når han sover. Drømmen om trådløs baby lever fortsatt...

Vis vedlegget 279315

Men jeg er samtidig uendelig glad for alt som er i orden. Rolf har ingen hjerneblødning. MR av hodet er helt normal. Øynene har gått fra friske til syke til friske igjen. Ett hull i hjertet har lukket seg selv, og det andre er på god vei til å lukke seg. Navlebrokket har trukket seg fint tilbake. Lyskebrokkene er operert, og erstattet av et vannbrokk på ene siden. Han smiler, «prater» og ler. Utvikler seg motorisk og sosialt helt som han skal etter termindato. Med andre ord er jeg farlig nær å ha en helt perfekt baby, til tross for tyvstarten...

Vis vedlegget 279316

Er det rart jeg er stolt mamma og uendelig glad i Rolf?
Nei, det er ikke rart du er stolt. Hvis det hjelper så var jeg 8 kg da jeg var 2 år gammel, og jeg har det heeeelt fint idag. De trodde mamma ikke mata meg da, men sannheten var at jeg spiste alt jeg kunne :D

Vi begynte med mat for tidlig med minstetvillingen (3mnd korrigert) og hun fikk en veldig reaksjon på mat. Hun var jo veldig lita og bar hele veien preg av å være umoden i magen, så det var nok det som spilte inn. Så lenge han sover godt og trives godt på puppen, så gjør det iallefall ingenting å vente. Han skal jo være fysiologisk klar også :)

Han sover 12-13 timers netter avbrutt av 1-2 matpauser hos sin elskede pupp. Tenker vi drøyer det litt ennå... [emoji1303]

30. Oktober

IMG_6155.JPG

Tirsdag. Rolf har hatt nok en fin dag sammen med pappaen. Den store favoritten om dagen, er «det kom en liten mus, som ville bygge seg et lite hus, ikke der, ikke der, men deeeer». Rolf begynner å le allerede på første frasen. Sååå søt [emoji7].

IMG_6157.jpg

Med meg vil han ikke leke. Så snart han ser meg, kommer tunga ut, og det lyser «nå er det mat» av hele ungen. Fra jeg kom hjem og til kl 21 var det ammemaraton. Kun avbrutt av et deilig bad. Men det er koselig da, med halvt sovende baby på fanget. Som passer på å kjefte villt hvis jeg skulle falle for fristelsen å koble han av i den tro at han sover... [emoji51] Og veldig typisk at når Rolf er lagt i sengen sin, er mor så trøtt at alenetiden går med til å sove [emoji13]

IMG_6287.JPG
IMG_6161.JPG
IMG_6158.JPG

30. Oktober

Vis vedlegget 279437

Tirsdag. Rolf har hatt nok en fin dag sammen med pappaen. Den store favoritten om dagen, er «det kom en liten mus, som ville bygge seg et lite hus, ikke der, ikke der, men deeeer». Rolf begynner å le allerede på første frasen. Sååå søt [emoji7].

Vis vedlegget 279438

Med meg vil han ikke leke. Så snart han ser meg, kommer tunga ut, og det lyser «nå er det mat» av hele ungen. Fra jeg kom hjem og til kl 21 var det ammemaraton. Kun avbrutt av et deilig bad. Men det er koselig da, med halvt sovende baby på fanget. Som passer på å kjefte villt hvis jeg skulle falle for fristelsen å koble han av i den tro at han sover... [emoji51] Og veldig typisk at når Rolf er lagt i sengen sin, er mor så trøtt at alenetiden går med til å sove [emoji13]

Vis vedlegget 279439
Vis vedlegget 279440
Vis vedlegget 279441
Viktig med søvn også, men skjønner det er litt kjedelig. Har samme dilemma her hver kveld også, men her taper som regel søvnen. Men så er ikke jeg på jobb heller da!

Og så bra Rolf og pappaen har så fine dager sammen. [emoji4]

Back
Topp