Rolf

7. August

Vis vedlegget 269876

Tirsdag. Tid for poliklinisk øyekontroll på nyfødt. Og overvåkning i 5 timer etter drypping av øynene [emoji85]. Rett etter dryppingen, var Rolf superstabil, og vi fleipet med at han heretter kun skulle fores med øyedråper i stedet for melk. Så ble han sulten og fikk melk. Jadda - Tjohei for et lurveleven. Plutselig var metningen 27 og jeg fikk skikkelig flashback til de ekle metningfallene fra tidligere. Godt vi var på sykehuset. Øyeundersøkelsen gikk veldig fint. Rolf lå musestille i mørket og mumset lykkelig på sukkervannet som omsluttet smokken hans. Forandringene på øynene er ikke verre, heller i tilbakegang. Ny kontroll om 2 uker - det blir kanskje den siste kontrollen av øynene [emoji7][emoji1303]

Vis vedlegget 269877

Rolf hadde ikke bæsjet siden fredag, og smygerne hans begynte å bli seriøst giftige. Det var knyttet stor spenning til dagens veiing pga den manglende bæsjen. Ville Rolf sette ny rekord i vektoppgang på en uke? Svaret er - Nope. Det stoppet på 2750g. Skuffende 120g opp siste 6 dager. 160g siste uken da, men tirsdag for en uke siden hadde han jo gått ned i vekt, så det var et bunnpunkt og teller liksom ikke helt. Så da Rolf bæsjet enorme mengder etter vi kom hjem, klarte jeg ikke motstå fristelsen å veie han på kjøkkenvekten etterpå. Den viste 2660g, men det tror jeg egentlig ikke på. Såååååå mye bæsj var det ikke. Tror jeg må finne ut hvor helsestasjonen er, og dra på veiing på fredag, for å forsikre meg om at vekten peker oppover.

Vis vedlegget 269878

Begge storebrødrene kom hjem fra Nord-Norge i dag. Vi hentet dem på flyplassen. De var helt elektriske, og mellomste slapp knapt Rolf av syne resten av kvelden. Skiftet bleie, kledde av og på, badet Rolf og koste. Størstebror lot småbrødrene holde på, men fikk matet med flaske og kost litt han også. De er så søte og forsiktige. Vasker og spriter hendene før de tar på Rolf, og vet ikke hva godt de skal gjøre for han.

Vis vedlegget 269879

Mellomste satt med Rolf på brystet og pratet til han: «Det var bra du ikke døde, for du er veldig søt og lukter godt. Du kan godt få sove på mitt rom.» Stakkars lille, han har nok tenkt mye mer disse tre månedene enn vi har klart å fange opp...

Nå er hele familien samlet [emoji170][emoji173]️[emoji170][emoji170][emoji170].

Jeg smelter av bilde av brødrene!!! :) Noe så nydelig :)

Det siste bildet der er det fineste jeg har sett! ❤️ Så utroolig søte! Tipper det blir dratt frem i en fremtidig konfirmasjon eller bryllup :D Og gratulerer med 100(og 1..) dager :)

Åhh. Det var en kommentar fra en liten storebror som viser at han har tenkt mye ja.

Den kommentaren der da. Tøffe storebror. :Heartred

7. August

Vis vedlegget 269876

Tirsdag. Tid for poliklinisk øyekontroll på nyfødt. Og overvåkning i 5 timer etter drypping av øynene [emoji85]. Rett etter dryppingen, var Rolf superstabil, og vi fleipet med at han heretter kun skulle fores med øyedråper i stedet for melk. Så ble han sulten og fikk melk. Jadda - Tjohei for et lurveleven. Plutselig var metningen 27 og jeg fikk skikkelig flashback til de ekle metningfallene fra tidligere. Godt vi var på sykehuset. Øyeundersøkelsen gikk veldig fint. Rolf lå musestille i mørket og mumset lykkelig på sukkervannet som omsluttet smokken hans. Forandringene på øynene er ikke verre, heller i tilbakegang. Ny kontroll om 2 uker - det blir kanskje den siste kontrollen av øynene [emoji7][emoji1303]

Vis vedlegget 269877

Rolf hadde ikke bæsjet siden fredag, og smygerne hans begynte å bli seriøst giftige. Det var knyttet stor spenning til dagens veiing pga den manglende bæsjen. Ville Rolf sette ny rekord i vektoppgang på en uke? Svaret er - Nope. Det stoppet på 2750g. Skuffende 120g opp siste 6 dager. 160g siste uken da, men tirsdag for en uke siden hadde han jo gått ned i vekt, så det var et bunnpunkt og teller liksom ikke helt. Så da Rolf bæsjet enorme mengder etter vi kom hjem, klarte jeg ikke motstå fristelsen å veie han på kjøkkenvekten etterpå. Den viste 2660g, men det tror jeg egentlig ikke på. Såååååå mye bæsj var det ikke. Tror jeg må finne ut hvor helsestasjonen er, og dra på veiing på fredag, for å forsikre meg om at vekten peker oppover.

Vis vedlegget 269878

Begge storebrødrene kom hjem fra Nord-Norge i dag. Vi hentet dem på flyplassen. De var helt elektriske, og mellomste slapp knapt Rolf av syne resten av kvelden. Skiftet bleie, kledde av og på, badet Rolf og koste. Størstebror lot småbrødrene holde på, men fikk matet med flaske og kost litt han også. De er så søte og forsiktige. Vasker og spriter hendene før de tar på Rolf, og vet ikke hva godt de skal gjøre for han.

Vis vedlegget 269879

Mellomste satt med Rolf på brystet og pratet til han: «Det var bra du ikke døde, for du er veldig søt og lukter godt. Du kan godt få sove på mitt rom.» Stakkars lille, han har nok tenkt mye mer disse tre månedene enn vi har klart å fange opp...

Nå er hele familien samlet [emoji170][emoji173]️[emoji170][emoji170][emoji170].
Herregud, så rørende av mellombror [emoji7][emoji24] Herlig at familien endelig er samlet! [emoji173]️

Nå kom tårene her ❤️ Ikke bare er Rolf verdens fineste, han har også fått de 2 beste storebrødrene man kan be om ❤️

Det kom tårene gitt:Heartred Rolf er heldig som har så herlige storebrødre:Heartblue

Så herlig bilde av Rolf og mellomste storebror[emoji173]️[emoji173]️ barn tenker nok på mer enn vi voksne tror ja[emoji173]️

Æsj, dette innlegget bare tullet seg. Kopierte det inn i nytt under...

Last edited:
8. august

7654962608_IMG_8151.JPG

Onsdag. Den gode nyheten er at Rolf sov fra 23.30 til 06 i natt. Den litt mindre gode nyheten er at alarmen hans ikke sov like lenge [emoji85]. Vi delte natten sånn passe i to, så vi fikk oss litt sammenhengende søvn.

7516550768_IMG_8150.JPG

Bekymringen i dag har vært at Rolf har spist ganske dårlig de siste dagene. Mandag trodde vi det var fordi han ikke hadde bæsjet på mange dager. Tirsdag skyldte vi på bæsj og øyedråper. I dag var det litt vanskeligere å finne noen forklaring. Rolf var utilpass og urolig store deler av dagen. Sov lite, plinget nesten kontinuerlig og spiste kun 10-30 ml av gangen, mot normalt 50-60ml. Skrek og ville ikke roe seg. Til slutt konkluderte vi med at han trolig var for varm i passivhuset vårt. Av med teppe, på med kortik og våt klut på hodet. Jammen meg begynte gutten å spise. Nå har vi badet han også, og han sover søtt med bare søte små alarmer som ikke er noe å bry seg om.

Fikk telefon fra helsesøster i dag. Hun kommer på hjemmebesøk på mandag. Phu - da har jeg litt tid til arkeologisk utgravning i huset. Ungene har «pakket ut» i hele underetasjen, og oppe er det «Rolfting» overalt, siden vi ikke helt har gjort i stand hvor hans ting skal være.

7516552112_IMG_8149.JPG

Fikk også telefon fra NFI. Barnekirurgen som tittet på Rolfs lyskebrokk, skrev i notatet at det ble operasjon rundt 3 kg. Da vi dro i forrige uke, sendte utskrivende lege påminnelse om at Rolf måtte settes opp til operasjon. Så fikk vi plutselig melding om time på poliklinikken i slutten av september. Spurte om det i går, og legen skulle ta det videre. Nå viser det seg at barnekirurgen har endret mening, og operasjon har ingen hast. Sånn bortsett fra at vi må følge med hver dag, og ta kontakt hvis det blir verre. Sikkert fint det, for Rolf tåler nok operasjon bedre jo større han blir. Men vi ønsker å bli «ferdig» med sykehus, og i september/oktober er vi ikke lenger hjemme begge to, så logistikken blir vanskeligere. Rolf plages jo daglig med at bæsjpressingen gjør at brokkene tyter ut i stedet. Og han ynker seg når vi dytter dem tilbake, særlig det på venstre side, det er det trangeste. Men det som irriterer mest, er at beskjedene endres hele tiden. Først skulle Rolf opereres før utreise, deretter ved ca 3 kg og nå er det utsatt til en gang i fremtiden. Og ikke pga Rolfs beste, men pga kapasitetsproblem i sommerferieavvikling. [emoji49] Jeg kan ikke få sagt det ofte nok - jeg hater sommerferie. Ikke bli syk da!!

IMG_5362.JPG

Ja, ferieavvikling er grunn nr to til at jeg ikke har lyst på juli/august-baby igjen!

Fine Rolf da. :Heartred Håper han klarer å holde tempen nede med litt mindre klær og at han kan bli kvitt brokkene så fort som mulig.

❤️❤️

Nydelige nydelige lille :Heartred Så utrolig irriterende at de skal drive å endre på ting hele tiden :mad: Håper det går fint uansett og at han ikke plages alt for mye med brokken, men skjønner godt dere er klare for å bli ferdig med hele sykehusopplegget nå!

9. August

IMG_5367.JPG

Torsdag. En trøtt dag. Rolf plinget og plonget store deler av natten. I tillegg fant han det for godt å ha etegilde på morgenkvisten. Slukte først en pupp, og begynte på den andre. Rapte, gulpet og fortsatte på pupp nr2. Gulpet igjen. Til slutt måtte jeg stoppe han og putte inn sutten i stedet. Den mumset han på i nesten to timer før han sovnet. Selvsagt litt over middels misfornøyd hver gang sutten falt ut - sånn ca hvert 5. minutt. Og inni der et sted, var det jammen kommet en større overnattingsgjest i sengen vår også [emoji13]. Jaja, sove kan jeg gjøre i et annet liv...

7654974896_IMG_8152.JPG

I dag var tiden for at Rolf skulle ta MR av hodet. «Møt med en mett og sovende baby, bruk klær som ikke har metallknapper». Jadda, kjempelett. Bare å skru på «spis» knappen 15 min før, og «av» knappen 5 min før. HahHahA. Bilen er på service, så vi gikk, tok bybane og buss til sykehuset. Rolf plinget i ett på turen, så vi måtte ta mange pauser. Brukte derfor 40 min på reisen som vanligvis tar 7 min. Rolf møtte til timen sovende, men en time etter han hadde spist. Han ble løftet inn på MR-bordet. Fikk lagt hodet inn i en artig form og fikk på seg de søteste små øreklokkene jeg har sett noen gang. Kjedelig at det ikke var lov med foto der... Han lå på en vakuum-madrass som ble pakket litt langs sidene på han og blåst opp. Dermed fikk han følelsen av å bli holdt rundt. Sovnet. Vel inne i MR-maskinen ble det plutselig tekniske problemer, så den måtte startes på nytt. DA våknet Rolf. Fikk litt påfyll på tanken, men han hadde slett ikke tenkt å sove mer. Han ble spent fast på nytt. Men nå lå han med vidåpne øyne og fektet med armer og bein. Selvsagt ble ikke bildene bra av sånt. Men lydene fra MR-maskinen er monotone og kjedelige, så til slutt sovnet han, og alle seriene ble bra. Alt godt innenfor den timen de hadde satt av. Nå håper vi bare bildene viser at alt er ok.

IMG_5365.JPG

Ellers har vi øvd mer på å ligge på magen. Rolf synes fortsatt det er storveis - og sovner...

IMG_5366.JPG

Storebrødrene har badet Rolf i dag. Litt mye såpe kanskje... Rolf koste seg. [emoji1303]

IMG_5818.JPG

Back
Topp