Rolf

For en nydelig skapning<3 tenker på dere veldig ofte. hvilken uke ble han født i?

26+1 mener jeg. Men så er det mulig det faktisk bare var uke 25, for terminen ble fremskjøvet på UL, og jeg tror krøll var ganske sikker på at det ikke helt kunne stemme.

26+1 mener jeg. Men så er det mulig det faktisk bare var uke 25, for terminen ble fremskjøvet på UL, og jeg tror krøll var ganske sikker på at det ikke helt kunne stemme.

Stemmer det... 26+0 (var bare 282 dagers svangerskap da terminen ble flyttet) Hvis man studerer denne oversikten fra fertility friend, er det helt umulig at termin kan være en uke tidligere, så etter mine beregninger er han født 25+1.

IMG_3855.jpg

Stemmer det... 26+0 (var bare 282 dagers svangerskap da terminen ble flyttet) Hvis man studerer denne oversikten fra fertility friend, er det helt umulig at termin kan være en uke tidligere, så etter mine beregninger er han født 25+1.

Vis vedlegget 258735

Ganske umulig ja. Men han var jo lang, det må være det som har gjort utslaget for beregningen? Tjukk var’n jo ikke!

Det er lårbeinet som har flyttet han fremover i tid, ja. Lang tynn ting [emoji13]. Han er registrert som 25+1 på NFI nå.

Egentlig enda mer fantastisk hvor godt det har gått til nå gitt at det skiller en hel uke i prematuritet. Nei, dere altså - sterke hele hurven!

Det er lårbeinet som har flyttet han fremover i tid, ja. Lang tynn ting [emoji13]. Han er registrert som 25+1 på NFI nå.

Egentlig enda mer fantastisk hvor godt det har gått til nå gitt at det skiller en hel uke i prematuritet. Nei, dere altså - sterke hele hurven!

Stemmer mer ift når han åpnet øynene blant annet

Gratulerer til Rolf med 3 uker!

Så fine gutter du har [emoji7][emoji170] og så fine oppdateringer du legger ut [emoji5]

Det er det de sier her også. Og at huden var så utrolig skjør og gjennomsiktig første 10 dagene.
Det er en enorm modning som skjer i huden de første 10 dagene etter ekstrem prematur fødsel, men merker forskjell på ukene så tidlig.

Det bildet i kuvøsa der han ligger med bare nesegrimen minner Rolf meg om det bildet jeg har i hodet av farfaren hans... Sikker på at han vokter over altså

Det er en enorm modning som skjer i huden de første 10 dagene etter ekstrem prematur fødsel, men merker forskjell på ukene så tidlig.

Det bildet i kuvøsa der han ligger med bare nesegrimen minner Rolf meg om det bildet jeg har i hodet av farfaren hans... Sikker på at han vokter over altså

Det er sterke gener i den slekten, så regner med Rolf blir prikk lik sine søsken, sin far, farfar og oldefar [emoji23]

7516827456_IMG_7089.JPG

Rolf er 3 uker i dag. Helt uvirkelig. Tiden flyr! Vi ser stadig nye babyer komme til NFI, men de drar igjen etter få dager. Det var det lange lårbeinet til Rolf som fikk terminen flyttet så han ble en uke eldre på fem minutter. Oppdaget i dag at de har funnet den perfekte kuvøsen for å ruge han videre. Giraffe inkubator!!! [emoji23][emoji23]

Rolf har hatt en vanskelig natt på cpap, med behov for manuell pustehjelp med maske/bag to ganger. Han var fortsatt veldig ustabil på formiddagen i dag, og virket sliten. Heldigvis fikk han hvilt godt sammen med pappaen, og ble mer stabil etter det. Litt økt behov for oksygen, på 24-26% (romluft er 21%). Nå begynner vi å kjenne Rolf så godt at vi får snudd de fleste pustestopp mens han er ute, og så ser vi på skopet 10 sek senere at han faller i oksygenmetning og tar seg opp igjen...

Jeg har fått prøve tubetopp igjen, og gjemte lille Rolf godt nedi. Endte med at vi ble nokså svett begge to, og måtte lufte oss litt. Luen som cpap-masken er festet i, har hull på toppen. Jeg klarer ikke la være med å puse på de små dunhårene på hodet. De er så myke og skjønne. Og det morsomme er at Rolf ser ut til å like det... hvis man puser han i ansiktet eller på kroppen, blir han sint og mjauer, men når han blir puset på hodet, ligger han helt stille og bare nyter det. Noen ganger sovner han til og med [emoji1303]

7516827456_IMG_7082.JPG

Den ene puppen min har fått brystbetennelse. 39,5 i feber og ganske slakk form. Begynte på antibiotika i går, og pumper hver andre time. Lille måtte derfor avslutte kengurutiden med meg tidligere enn vi pleier. Når det er noe Rolf ikke liker, bruker han å protestere med sinte skrik og intens mjauing. I dag var han sliten, og valgte en annen taktikk - vise finger! Riktignok ikke helt riktig finger, men budskapet var greit nok [emoji23]

7516827456_IMG_7084.JPG

Ellers begynner vi å bli ganske trygge i stell og forflytning. Klarer nå forflytning uten å fjerne ledninger først, gjør alt av stell selv, og fixer å hente luft opp av magesekken via sonden i munnen. Vi er ikke helt komfortable med å justere maske/prong når den lekker, men vi lærer vel det også etter hvert.

Gratulerer med 3 uker, tiden går virkelig unna ja:Heartblue

Back
Topp