Rolf

Fine, fine Rolf
Godt å «høre» fra dere igjen. Rart ikke å ha daglige oppdateringer...
 
Ble helt rørt av å se det nye bildet av lille Rolf:Heartred
Jeg har savnet han!
 
Kjekk lesing om en nydelig Rolf! Så fin en 9-måneder gammel gutt :)
 
– Som andre fornavn, har vår lille Rolf navnet Halia. Det betyr «til minne om en som var elsket» og stammer fra Hawaii, hvor mannen min og jeg hadde vår bryllupsreise, forteller Lindemann.


Det der er bare så rørende ❤️❤️❤️
 
Savner deg og dine oppdateringer.
 
Så stor han er blitt:) Nydelige Rolf:Heartred Som jeg savner å lese de morsomme, fine og rørende oppdateringene om han.
 
09DBF085-11FC-42F1-A18A-6159A1C910B6.jpeg 23FFB0F2-660E-467B-9E85-93865983E7FB.jpeg 338A48D6-7AC2-4090-8033-D9146D2B9675.jpeg CFC693B2-40B6-4340-BEEA-6ABA2F1BDDE1.jpeg 39DECFF4-396C-4BF6-A91B-30F016863CD6.jpeg
Tusen takk for tilbakemeldinger alle sammen! Blir helt rørt over at dere husker oss så lenge etterpå...

Rolf er 10 mnd i dag. 200 dager etter termin. Så dobbelt jubileum der altså. ❤️❤️. Han har feiret dagen med å makulere et halvt middagsglass med fiskegrateng. Første gang han har smakt middag på glass, men åpenbart ikke siste. Han ble så sur for at maten tok slutt, at han måtte fores med et par makaronien fra min middag for å hindre at han tok en variant av slangemenneske/kamikazehopp ut av IKEA-stolen sin.

Han er ellers i full fres om dagen. Åler seg fremover som en liten åme. Går fortsatt litt i ball for han, når både armer og bein må flytte seg samtidig, men han tar ikke så tungt på en trynings eller ti. Det mest populære jaktobjektet for tiden, er vannflaske, eller enda bedre, mor sin colaflaske. Da fyker han av gårde, og strekker seg så lang han er for å fange herligheten. Den triller selvsagt av gårde, og dermed fortsetter jakten. Gleden er stor når han en gang i blant lykkes med å trenge flasken inntil en vegg eller et møbel, så den fanges og kan smakes på.

Siden sist, har vi hatt to slitsomme måneder med dårlig oksygenmetning og mange alarmer på nettene. Det toppet seg da Rolf ble helt apatisk og metningen falt til 60% under en flytur i julen. Ble litt dramatisk en stund, men ordnet seg da Rolf fikk oksygen. I forrige uke var han innlagt for utredning. Konklusjonen ble at Rolf har bronkopulmonal dysplasi, og i tillegg alvorlig Osas (søvnapné/hypopné) med over 20 pustestopp i timen. Så nå har vi fått cpap og oksygen hjemme. Det har resultert i null alarmer på natten, en uthvilt og helt ny gutt på dagtid. Han har plutselig pust til å lage lyder og gråte, samt at motorisk utvikling har eksplodert. Og så er han sulten. Veldig sulten. Tipper han endelig kommer til å gå skikkelig opp i vekt nå. 6385g i dag. 10 mnd gammel, eller 6,5 mnd korrigert. Ikke akkurat sumobryter... og så er vi ganske lei av klær i str 62 .
 
Såå herlig å lese oppdatering fra dere :D Leit at han fortsatt sliter med pustingen :( Kan han vokse det av seg, eller er det vanskelig å si ennå? Godt at han ellers høres ut som er i full vigør i alle fall :D Sjarmis!! ❤️
 
Såå herlig å lese oppdatering fra dere :D Leit at han fortsatt sliter med pustingen :( Kan han vokse det av seg, eller er det vanskelig å si ennå? Godt at han ellers høres ut som er i full vigør i alle fall :D Sjarmis!! ❤️
Det er stor sannsynlighet for at det blir bedre med tiden, men ingen vet når. Han er henvist til Lovisenberg for mer kartlegging av pustestoppene. Vi skal klare oss lenge sånn som det er nå, så ingen hast.

Rolf fikk godkjent på 6 mnd korrigert kontroll. Følger utvikling som han skal etter termindato motorisk og sosialt. Litt liten (1-persentilen for korrigert alder), men ellers perfekt!
 
Ååå, enig med enkefalos, en herlig oppdatering! Så håper jeg virkelig at pustestoppene er noe han vokser av seg ganske fort! Dere har jammen vært savnet her inne ❤❤❤ fineste lille Rolfemann (som ikke er så liten lenfre) ❤❤❤
 
Back
Topp