19. August
Søndag. Rolf sov fra «husker ikke» (måltidet før) [emoji85] til nesten 4 i natt. I hvert fall lenge nok til at jeg var ved godt mot, og valgte pupp fremfor flaske/pumping til nattmat. Lille smattet i vei i hele 45 min på hver pupp. Sikkert aaaaalt for lenge til at det hadde blitt godtatt på NFI, men vi var fornøyd begge to, og lille hadde fått i seg 60-70 ml. Etter det var min vakt over, og jeg kan ikke gjøre rede for noe før etter kl 10. Luxusnatt med andre ord.
Vi prøvde oss på en liten tur i dag også. Lang tid, men kort tur senere, kan jeg oppsummere - Rolf er fortsatt ikke klar for tur [emoji13]. Det var typisk fem meter - stopp for å få metningen over 70. 5 meter til...
Tilbake fra tur spiste Rolf en pupp til middag. Veide han etter første pupp, og fant ut at han kun hadde spist 40 ml. Litt lite. Satte ekstramelk på varming og gikk på bader for å skifte bort bæsj før fortsettelse på måltidet. De siste ukene har Rolf fått laktulose i flaskemelken, og bæsjen har vært mer flytende enn hard, så vi til og med har lurt litt på å droppe hele laktulosen. Det har tross alt vært bittelitt bæsj i neste hver eneste bleie siste uken. I hvert fall. Mens Rolf lå der naken på stellebordet, trakk han plutselig beina oppunder seg og fyrte av en salutt så høylydt at far selv kom løpende til fra kjøkkenet for å se hva som skjedde. Og det var? En heftig solid mengde semiflytende melkebæsj, skutt ut i 150km/t. Det lå en aldri så liten sennepsfarget gjørmedam på en 10 cm i diameter på håndkleet like foran ungen. Vasken ved enden av stellematte var prikkete, og det samme var veggen nesten en meter bortenfor der igjen... Og det kom mer. Mengder av mer. Da ungen til slutt var tom, ble det meste rundt han sendt på vask, og selve Rolf ble bløtlagt i et fremskutt kveldsbad. Han virket ikke spesielt misfornøyd med det [emoji6].
I kveld øvde vi mer på mageleie. Og lille imponerte. Han lå «lenge» slik...
Før han brått gjorde en kraftinnsats opp i en slags krabbestilling et lite sekund, før han krasjlandet slik...
Plutselig kunne han ikke se mamma mer, og leken var kjedelig [emoji23][emoji23].
Resten av dagen kan egentlig oppsummeres slik:

og slik:

[emoji12][emoji7][emoji1303]