Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takk for alle hilsener vi har fått! Det er veldig hyggelig, og jeg setter stor pris på hver eneste tilbakemelding. Dere har liksom vært både klagemur og heiagjeng når det har stormet som verst. Uvurderlig hjelp [emoji7][emoji1303].
2. August
Vis vedlegget 269240
Torsdag. Første natten hjemme er unnagjort. Det var rimelig mange alarmer som gikk av i natt, så litt oppstykket søvn ble det. Men det er noe helt annet å sove i sin egen seng mellom slagene, og sove litt frempå uten tanke for at noen kommer inn på rommet. Da vi sto opp i 9-tiden var jeg faktisk ganske uthvilt. Selv om jeg innvilget meg en liten time på sofaen i løpet av formiddagen også, med Rolf i melkekoma på brystet.
Vis vedlegget 269241
Vi holdt på å bli litt småsprø av alle alarmene Rolf utløser, så vi har stilt alarmgrensen fra 86% (som den var på sykehuset) til 80%. Og vi har ikke måleren på når Rolf er våken og vi har han hos oss eller på stellebordet. Likevel har den fyrt av over 500 ganger siste døgnet. [emoji33]. Velger å tro at det bedrer seg i løpet av få dager.
Vis vedlegget 269242
I kveld tok vi med Rolf ut på en liten trilletur. Tror det blir en stund til neste gang. Rolf ble lagt i vognen i body, bukse og en tynn lue. Han lå oppå sauen, og med en tynn dundyne over seg. Vi rakk nesten å komme fem meter på tur da første alarm plinget. Metningsfall til 70%. Det er «vanlig», og bruker å gå fort over. Fem meter til, og vi nådde fortauet utenfor huset, og nedoverbakke. Ny alarm. Metningsfall til 60%. Dårlig med pusting. Litt graving nedi vogna og Rolf var tilbake på 90%. To skritt, og ny alarm. Denne gang til 40%. Det er ikke fullt så artig, for da er Rolf rimelig grå i ansiktet og puster null og nix. Tjue meter nedi veien lurte vi på om vi måtte snu og gå hjem igjen. Oppdaget at Rolf ikke tåler å ligge flatt eller med hodet nedover, som det blir når vi går slakt nedover. Så sikkert festlig ut der vi trillet på to hjul bortover veien, trillet «baklengs» ned bakker og riktig vei oppover baker. Turen varte sikkert ikke mer enn et kvarter, men det føltes som om vi hadde spilt alarmlyder for halve byen. Tror kanskje Rolf må stabilisere seg litt mer før vi tar han med på trilletur igjen. Glemmer lett at han ikke er helt normal liten nyfødt ennå, selv om han ser sånn ut...
Rolf har forresten fått sitt første brev i posten i dag. Fra Helse Bergen. Med beskjed om at han har fått innvilget søknad om pulsoksimeter. Så egentlig gammelt nytt da [emoji6][emoji13].
Husker dere bildet med gifteringen min på Rolfs arm? Vel, nå som vi er hjemme, er gifteringen tilbake på fingeren min. Og da bare måtte jeg la Rolf låne den litt, så det blir tydelig hvor mye den lille armen hans har vokst...
Vis vedlegget 269243
Vis vedlegget 269244
Vis vedlegget 269245
Versus
Vis vedlegget 269246
Vis vedlegget 269247