Riskrem

Den er best hvis du lager den i dag og lar den stå et døgn i kjøleskapet;)

ORIGINAL: mamma til LogW

Er egentlig det som er problemet: begynner å bli trangt om plassen i kjøleskapet...

Men takk for svar[:)][:)]

Jeg lager den ikveld[:)] Da slipper jg å stå med et i morra, samtidig med all den andre maten![:)]Har du en kald kjeller du kan sette den ned i i stedetfor kjøleskapet?

ORIGINAL: mammatil2prinsesser

Jeg lager den ikveld[:)] Da slipper jg å stå med et i morra, samtidig med all den andre maten![:)]Har du en kald kjeller du kan sette den ned i i stedetfor kjøleskapet?

Det er ca 8 grader i matboden.
Men er det kaldt nok? Det er jo tross alt meieriprodukt...

ikke for å kuppe tråden, men jeg tenkte også å lage riskrem imorgen men må vel gjøre det idag da...  men HVORDAN lager man den?

ORIGINAL: mamma til LogW

sign!
Nå fikk jeg lyst på riskrem! håper vi får det hos svigers imorgen [:)]

her må grøten bli kald, før jeg har kremen i. greit og lage den dagen før. [:D]

fillen åg, må eg laga den og i dag!?...trodde man kunne gjøre det i morra, men hvis den blir best med å stå et døgn så får jeg vel gjøre det da:P
hvor mye krem skal jeg ha på ca 1 kilo grøt?..

ORIGINAL: *Aulile*

ikke for å kuppe tråden, men jeg tenkte også å lage riskrem imorgen men må vel gjøre det idag da...  men HVORDAN lager man den?

tror enten var det vg eller afte postens nettside: der er det en kokk som heter Sjuve og han lager riskrem "live" på video lissom.. han forklarer det veldig greit.. samtidig viser han hvordan en hjemmelaget rødsaus også lages [;)][:)]

her kommer link:

lykke til[:)]

http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=169648

ORIGINAL: verteline

fillen åg, må eg laga den og i dag!?...trodde man kunne gjøre det i morra, men hvis den blir best med å stå et døgn så får jeg vel gjøre det da:P
hvor mye krem skal jeg ha på ca 1 kilo grøt?..

sånn ca såååååå mye. hehe. jeg bare pisker og tar oppi på øyemål. kan desverre ikke svare.

ORIGINAL: Hilly77

ORIGINAL: *Aulile*

tror enten var det vg eller afte postens nettside: der er det en kokk som heter Sjuve og han lager riskrem "live" på video lissom.. han forklarer det veldig greit.. samtidig viser han hvordan en hjemmelaget rødsaus også lages [;)][:)]

her kommer link:

lykke til[:)]

http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=169648

thank ju, thank ju!!!! [:D] ekke så greit å skulle feire jul alene for første gang hihihi

ORIGINAL: Oline V2

Beklager seint svar, men skulle mene at det går veldig bra jg[:)]

ORIGINAL: Oline V2

Beklager seint svar, men skulle mene at det går veldig bra jg[:)]

Det er bra, for den er allerede laget OG satt i matboden[8D]

Back
Topp