Orkidee
Elsker forumet
4+5 i dagDet skjønner jeg godt... hvor langt er du på vei nå?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
4+5 i dagDet skjønner jeg godt... hvor langt er du på vei nå?
Så bra du delte denne Nå ble jeg beroliget ogsåJeg er vel ikke alene om å være litt småbekymret. Men ble ganske beroliget av denne oversikten:
Oppsummert kan vi da sette opp følgende tabell over risiko for spontanabort:
- 25 – 30 % risiko fra unnfangelse
- 15 % sjanse fra ca. uke 3.
- 8 % sjanse fra uke 6.
- 5 % sjanse fra uke 8
- 2 % sjanse fra uke 9
- mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.
Som dere ser synker sjansen for SA dramatisk allerede fra uke 6! Tenk det!
Statistikken kan også leses på denne måten:
- 70-75 % sjanse for at det går bra fra unnfangelsen.
- 85 % sjanse for at det går bra fra uke 3.
- 92 % sjanse for at det går bra fra uke 6.
- 95 % sjanse for at det går bra fra uke 8.
- 98 % sjanse for at det går bra fra uke 9.
- 99 % sjansen for at det går bra fra uke 12.
Er bare en snau uke unna uke 6 jeg nå
Enig, for foreløpig føles uke 12 uendelig langt borte. Men det går vel fort, begynner å jobbe igjen nå, og minsten skal begynne i barnehage om to uker. Har nok å styre med fremover
Ikke lenge til seks uker da4+5 i dag
Teller ned men er uke 6 når man er 5+0?Ikke lenge til seks uker da
Godt spørsmål. Jeg tenker når det står fra 6 uker så er det 6+0Teller ned men er uke 6 når man er 5+0?
Teller ned men er uke 6 når man er 5+0?
Ok, takkNei, det er når man er 6+0. Når man er 5+0 så er man i svangerskapsuke 6. Men ikke 6 uker på vei
Skulle bare ønske jeg ikke ble satt en uke tilbake da går iallfall tida sakte! Enten er jeg 7 eller 8 uker i morgen da...Jeg bumper denne opp litt jeg, synes statistikk er betryggende å ha i bakhodet når vi leser så mange triste historier. For flertallet går det fint, og veldig mange av oss mars-damene kommer lenger og lenger inn på trygg grunn
Så sjansen for SA er enda mindre etter at jeg så hjertebank ved uke 7+0?Sjansen for sa er også enda mindre allerede før uke 12 dersom man har sett et bankende hjerte på ul
Det lover bra dette her