Risikoen for spontanabort

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Jeg er vel ikke alene om å være litt småbekymret. Men ble ganske beroliget av denne oversikten:


Oppsummert kan vi da sette opp følgende tabell over risiko for spontanabort:
  • 25 – 30 % risiko fra unnfangelse
  • 15 % sjanse fra ca. uke 3.
  • 8 % sjanse fra uke 6.
  • 5 % sjanse fra uke 8
  • 2 % sjanse fra uke 9
  • mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

Som dere ser synker sjansen for SA dramatisk allerede fra uke 6! Tenk det!


Statistikken kan også leses på denne måten:

  • 70-75 % sjanse for at det går bra fra unnfangelsen.
  • 85 % sjanse for at det går bra fra uke 3.
  • 92 % sjanse for at det går bra fra uke 6.
  • 95 % sjanse for at det går bra fra uke 8.
  • 98 % sjanse for at det går bra fra uke 9.
  • 99 % sjansen for at det går bra fra uke 12.

Er bare en snau uke unna uke 6 jeg nå :D
 
Last edited:
Uke 7 i går, beroligende å lese statistikk. Hjelper de som opplever SA fint lite, men det er som regel en grunn til at det ender som det gjør. Det er så utrolig mye som skjer i utviklingen de første månedene, og tilsvarende mye som kan gå galt. Da er det bedre at det ender av seg selv, enn at man må sette til verden et liv som ikke greier seg. <3
 
Uke 7 i går, beroligende å lese statistikk. Hjelper de som opplever SA fint lite, men det er som regel en grunn til at det ender som det gjør. Det er så utrolig mye som skjer i utviklingen de første månedene, og tilsvarende mye som kan gå galt. Da er det bedre at det ender av seg selv, enn at man må sette til verden et liv som ikke greier seg. <3

Ja. Slik jeg leser det så skjer der såpass tidlig at de aller fleste ikke vet at de har hatt sa engang, tror bare det er mensen som vanlig...

Krysser fingrene frem til førstkommende fredag <3 føler mye er gjort da <3 en liten milepæl
 
Sjansen for sa er også enda mindre allerede før uke 12 dersom man har sett et bankende hjerte på ul :)
Det lover bra dette her :)
 
Sjansen for sa er også enda mindre allerede før uke 12 dersom man har sett et bankende hjerte på ul :)
Det lover bra dette her :)
Ja sjansen for sa etter å ha sett et bankende hjerte er vel 3 %!
 
Så kjekt :) 7 uker :D hjelper å se en sånn da!;)
Forbi 6 uker og snart 8 uker :D lover jo veldig bra :) :) en milepæl av gangen :) er ikke bare uke 12 som gjelder tenker jeg da :) mye som er ganske sikkert lenge før det :)
 
Trur ik på slikt eg, men de har me sikkert at vi mista seint!
Vel det er jo basert på statistikk da... Reelle tall. Selv om ting er ganske sikkert så har man aldri noen garanti for at alt går bra, men det gjelder hele svangerskapet da.
 
Back
Topp