Ris og ros av babyutstyr

For en geniak tråd! Masse gode tips, og godt å se at flere anbefaler vogna vi har tenkt, city elite.

Kan jeg spørre om hva folk synes om bleiebøtter? Sånn med lang pose i som man "forsegler" lukta? Kjøpte dere, og ble den brukt?
Gubben insisterte på bleiebøtte så vi kjøpte en 9 liters, den holder godt over et døgn før den må tømmes og jeg må innrømme at jeg liker den godt, 4.5 måneder inn i barnelivet :) Korbbell med pedal, men jeg bare stapper neddi. Lukter null og niks.

Ellers er jeg enig i tipset om å avvente innkjøp der det er mulig, jeg sitter med mye rart som nesten ikke ble brukt; ammepute, brystpumpe, bleier til meg selv (ble keisersnitt), bedside crib (samsover med frimerket mitt) osv.

Omslagsbodyer er gull, men longser, kjoler og gensere er tull ;-) Kjøp for lang tid frem, stellematte på 60 cm ble fort for liten. Minisovepose ble fort for liten. Badekar ble fort for kort.

Noen som har erfaring med flexibath??? Ser jo helt genialt ut!
https://www.stokke.com/NOR/no-no/bad/stokke-flexibath/5315.html
Ja! Elsker det. Har ikke badekar, så ungen som er 2,5 bruker det fremdeles(hun gleder seg til baby skal bade sammen med henne oppi der). Brukte den nyfødtstøtten veldig lite. Den har jeg gitt bort også, tenker ikke å kjøpe ny. Vasken på badet mitt er genial mtp badebaljen, vi bare løfta baljen med vann oppå vasken når vi skulle bade henne og så åpna vi proppen og lot vannet renne ut i vasken etter bading. Ganske flat vask/baderomsinnredning der altså.

Ser mange her skriver at det er praktisk med en bilstol som kan klikkes rett på vognunderstellet - dette finnes det adaptere til. Når det er sagt så betyr det ingenting; bilstolen må passe i den aktuelle bilen. Babybilstolen skal ha 40-45 graders helling, ikke mer og ikke mindre. Mindre enn 40 grader gir dårligere oksygenopptak, mer enn 45 grader minsker sikkerheten betraktelig i en kollisjon. Bilstolen (og eventuelt isofix/beltebase) må derfor prøves før kjøp i den aktuelle bilen. Man bytter også til babybilstol nr 2 så fort baby kan sitte selv med støtte og rekker opp til selene i stol nr 2 (vektgrensa på 9 kg betyr ingenting, det er bare fordi testdukkene starter på 9 kg). Dette er fordi babybilstolen med mye helling er dårlig i kollisjon, og bilstol nr 2 har mindre helling og er derfor langt tryggere (selvsagt bakovervendt) i en kollisjon :-)

Back
Topp