Ringerike sykehus *

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 03525
Nettside: https://vestreviken.no/avdelinger/k...-føde--og-barselavdelingen,-ringerike-sykehus
Adresse:
Arnold Dybsjords vei 1, 3511 Hønefoss (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Akupunktur
- Lystgass
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har 2 fødestuer. På barsel er det 14 senger, og vi har et familierom.
Visittider: Far/ledsager er velkomne på avdelingen utenom i siestaen som er kl 13.30-15.30.
Andre besøkende kan komme kl. 18.00-19.30

Gjennomsnittlig liggetid: 2-3 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken deles ut direkte til mor etter fødsel.
(Eller du kan bestille den her https://gobokhandelen.no/produkter/bok/spedbarnsboken-2017/)

Parkering: Parkering mot avgift på sykehusets parkeringsplasser. Ingen avgift mellom kl 16.00 og 08.00

Andre telefonnummer:
Sentralbord: 32 11 60 00
Avdelingsjordmor: 32 11 61 03
Ringerike sykehus har ca 800-850 fødsler årlig.
 
Last edited by a moderator:
Jeg skal også føde på ringerike i juli 2013. Kanskje vi sees? :)
 
Jeg skal føde på Ringerike i løpet av 1 måneds tid, så da kan jeg legge ut litt om mine erfaringer:) Har et barn fra før som er født på Nordlandssykehuset i Bodø, så nå ser jeg frem til å få føde på et mindre sykehus=)
 
Jeg skal føde på Ringerike i mai/juni 2013, og fikk mitt første barn her også i juni 08.
Har absolutt ingenting å klage på, og er takknemlig for å få føde her igjen. :)
 
Jeg har født begge mine barn på Ringerike. :D
 
Jeg fikk gutten min her:)

Ble akutt ks så jeg har aldri vært på føden, kun på barsel. Veldig hyggelige jm, barnepleiere og sykepleiere:) rolig sykehus med god tid. Det lukter himmelsk av vaskemiddelet de bruker på badene hehe:) Barselrommene var nyoppusset i 07. Det eneste negative jeg har å si var at det var for dårlig kommunikasjon mellom barsel (der gutten min var) og intensivavdelingen (der jeg var den første uka).
 
Jeg fikk gutten min her:)

Ble akutt ks så jeg har aldri vært på føden, kun på barsel. Veldig hyggelige jm, barnepleiere og sykepleiere:) rolig sykehus med god tid. Det lukter himmelsk av vaskemiddelet de bruker på badene hehe:) Barselrommene var nyoppusset i 07. Det eneste negative jeg har å si var at det var for dårlig kommunikasjon mellom barsel (der gutten min var) og intensivavdelingen (der jeg var den første uka).

hvorfor måtte du være nede på intensiven så lenge
 
Jeg fikk mitt første barn her, først fikk jeg ei litt sur jordmor, men jeg forsto henne ettersom vakta nesten var ferdig og hun hadde sikkert vært på jobb lenge. Men så fikk jeg verdens beste jordmor! Hun var kjempe hyggelig og veldig forståelsesfull. Hun var flink til å roe meg ned også! Jeg hadde bestemt meg for å ikke ha smertelindring, og hun overbeviste meg to ganger da jeg hadde skreket etter epidural, men det kom til ett punkt der jeg ikke klarte å puste lengre og jeg mistet full kontroll. Da var hun enig med meg om å få epidural og det angrer jeg ikke på :) Anestesilegen fortalte at hans kone hadde tatt epidural alle gangene hun skulle føde, jeg var så fokusert på hva han pratet om at jeg ikke fikk med meg at han var ferdig å sette den i før etter han var ferdig å prate, altså ingen smerte. Gutten min satt fast og måtte dras ut med sugekopp og tang, greit nok at det gjorde kjempe vondt der og da, men legene og jordmoren var kjempe flinke, de støttet meg hele veien, jeg tror ikke gubben min ville holde meg i hånda, og det forstår jeg etter at hun ene sykepleieren hadde fått hånda forstuet, hehe!

Jeg vil absolutt føde der en gang til. Jeg har bare positive minner fra steder, bortsett fra dusjen som ikke klarte å holde temperaturen på ett sted, det vekslet mellom kaldt og varmt, noe som var litt irriterende. Jeg ser på fødselen min som rolig, humoristisk, litt dramatisk, men mest fantastisk, mye bare på grunn av folkene som var rundt meg!
Så til alle som skal føde der: gled dere! :)

Edit: kan også nevne at sykepleierne etter fødsel var litt sure og det var en smule ukomfortabelt!
 
Last edited:
Har jobbet på ortopeden på her og vet at det er mange flinke folk på ringeriket:) setter min lit til dere når jeg skal føde:)
 
Er bare 4+2, vurderer Ringerike da jeg vil bo i grei avstand til sykehuset under sluttinnspurten og videre etter det :)

..ser ikke ut til at jeg var 4+2, hvertfall ikke nå lenger.. men håper sept bringer mer lykke :)


Nå ser det ut til at det har klaffet og jeg satser fortsatt på Ringerike! :D
 
Last edited:
Back
Topp