Ringe legevakt??

Maibaby2018<3

Blir kjent med forumet
Hei!
Jeg har i hele natt blødd friskt blod, har brukt innlegg og måtte skifte det i løpet av natten... Men det har avtatt ganske mye nå og er nesten ingen blod nå. Jeg har heller ikke hatt noe vondt, men er veldig lei meg og redd... Er i uke 17 nå.

I januar hadde jeg ett svangerskap utenfor livmoren og jeg lurer på om jeg pga dette er ekstra redd..... Så hva mener dere, børr jeg ringe legevakten pga dette???

De sier vel du skal ringe uansett ved blod etter uke 12, jeg ville ringt :)

Jeg hadde ringt til føden jeg. ☺ det jeg har gjort i de 2 andre svangerskapene. De setter deg over til riktig avdeling uansett! Bedre d enn å sitte på legevakten først å vente...

Jeg hadde ringt til føden jeg. ☺ det jeg har gjort i de 2 andre svangerskapene. De setter deg over til riktig avdeling uansett! Bedre d enn å sitte på legevakten først å vente...
Er vel kun etter uke 24 det? Frem til da er det gyn avd. Det jeg fikk beskjed om her i allefall

Ved siste svangerskap fikk jeg beskjed om å ringe føden etter uke 15. Før uke 15 var det gyn som hadde "ansvaret". Men det kan ha forandret seg siden 2012 og det varierer fra sykehus til sykehus. Jeg ringer iallefall føden nå hvis jeg lurer på noe.

Ved siste svangerskap fikk jeg beskjed om å ringe føden etter uke 15. Før uke 15 var det gyn som hadde "ansvaret". Men det kan ha forandret seg siden 2012 og det varierer fra sykehus til sykehus. Jeg ringer iallefall føden nå hvis jeg lurer på noe.
Ringte nå for en uke siden, 19+3, til føden. Det ble jeg henvist til legevakt, evt gyv

Ikke nøl med å ta kontakt! De er der for å hjelpe deg! Jeg ville kanskje ringt dit du har fått fødeplass i førsteomgang og hørt om de kan hjelpe deg. De har sikkert vært borti i det der før! Hvis ikke ring legevakta!

Ville ringt jeg også. Bedre å ringe en gang for mye.

Jeg ville også ringt. Bedre enn å sitte å bekymre seg! Håper alt er i orden med den lille i magen din :)

Her i Haugesund så fikk jeg litt inntrykk at gyn avdeling og fødeavdeling går litt 'om hverandre' i forhold til hvem som følger opp med ultralyd ved blødning. Viktigste er jo at det blir sjekket, ikke hvor tenker jeg !! Legevakt mener jeg og er dødfødt, de kan ikke ta ultralyd allikevel.

Her i Haugesund så fikk jeg litt inntrykk at gyn avdeling og fødeavdeling går litt 'om hverandre' i forhold til hvem som følger opp med ultralyd ved blødning. Viktigste er jo at det blir sjekket, ikke hvor tenker jeg !! Legevakt mener jeg og er dødfødt, de kan ikke ta ultralyd allikevel.
LV er ikke noe å satse på her i Tr.heim heller da de ikke gjør UL. Det er derfor jeg ringer føden her. Der får jeg bestandig god hjelp. Sist så blødde jeg flere ganger i svangerskapet før uke 24 og fikk komme inn på UL på føden opp til flere ganger både i helg og på kveld :)
Det viktige er jo å få hjelp eller å snakke med noen som forstår, hvor har ingenting å si. Jeg opplever også at de forstår bedre når en snakker med de fra føden, enn LV.

Ring føden, kun der jeg fikk hjelp under min blødning I uke 14.. Krysser fingrene for at alt er fint ;)

Går greit.. Snakket med en hyggelig dame på legevakten som sa det var lite di kunne gjøre og at jeg måtte slappe av og eventuellt ringe fastlegen min imorgen så fikk hun vurdere om jeg trengte sjekk...
Men ikke så lett å slappe av :-(
Hmm, rart, dette skal de vel sjekke opp asap. Ring igjen og sats på at du havner hos en annen!

Back
Topp