rier?

Jeg kjente det som veldig sterke menssmerter forrige gang. Kjente det også da baki ryggen.

Jeg kjente det som veldig sterke menssmerter forrige gang. Kjente det også da baki ryggen.
Det kjenner jeg også...skal det komme i bølger eller holde seg i samme smertebane?
Jeg har over lengre tid hatt de samme mensensmerte/ryggsmerte, men i natt begynte det å bygge seg opp mer smerter innimellom..nå er det gått tilbake til det gamle..

Det kjenner jeg også...EEEEr i det komme i bølger eller holde seg i samme smertebane?
Jeg har over lengre tid hatt de samme mensensmerte/ryggsmerte, men i natt begynte det å bygge seg opp mer smerter innimellom..nå er det gått tilbake til det gamle..
Det kan jo høres ut som maserier som kommer og går.. Når mine begynte sist så gikk det i ett fram til frøkna var ute.

Rier er ofte regelmessige, må ikke være det, men veldig ofte.. Prøv å ta tiden på de, hvor lenge de er og hvor ofte:). Lykke til:)

Hva er maserier?
Utdrag fra Internett:
Maserier
– Maseriene, eller modningsriene som vi gjerne kaller dem, åpner ikke mormunnen, men modner og kan være med å gi et godt utgangspunkt til det som kommer senere. Disse kan oppleves veldig forskjellig, og de fleste mestrer dem helt fint.

Fikk ikke rier i ryggen før langt ut i forløpet sist. Kun nederst i magen/nedre del av livmora. gjorde vondest å sitte, husker jeg. Bedre å stå eller ligge

(Samme ved cytotec abort pga MA i fjor sommer, var som milde rier det også. Kun nederst)

Først var det i magen nederst, det strammet og ble vondt og holdt i kanskje 30 sek, men ikke noe verre enn at jeg lo litt av det og syntes det var artig at vi var i gang :p
Utover så kunne jeg tydelig kjenne at riene startet i korsryggen og gikk som en strøm frem til magen, mer og mer intense. Smerten toppet seg og riene varte i 1 min og 17 sek før de slapp. Men fra start til slutt så var riene like på seg selv i lengde og styrke og mellomrom, gradvis bygget seg opp. :)

Hmm, da har jeg ikke rier enda..men håper virkelig at de starter på ordentlig snart! Er så lei av å kjenne etter ;)

For meg så begynner de som en brennende mensenaktige smerte nederst i ryggen som sprer seg fram til magen og så blir livmoren hard. Smerten blir mer og mer intens før den slipper gradvis. Varer ca. 1-2 min. Etter som tiden går blir smerten mer og mer intens og skarpere. Og jeg begynner å kjenne et mønster (f.eks hvert 10 min, så hvert 8 min osv). Min erfaring iallfall ;)

Jeg har nesten hele tiden mensensmerter, og noen ganger blir de sterke i noen sekunder før de går over til vanlige mensensmerter..ryggen har jeg konstant mensensmertevondt, og noen ganger stråler det ned over lårene..er sååå lei av disse smertene, nå vil jeg ha ut datteren min <3

Jeg har nesten hele tiden mensensmerter, og noen ganger blir de sterke i noen sekunder før de går over til vanlige mensensmerter..ryggen har jeg konstant mensensmertevondt, og noen ganger stråler det ned over lårene..er sååå lei av disse smertene, nå vil jeg ha ut datteren min <3
Høres ut som det jeg har da. Altså sikkert vonde kynnere/maserier. Superslitsomt! Hvor langt er du nå da?

Samme som eg også har en del av! E så gøyt å gå rundt med ;-)

Jeg kjente ingenting i magen jeg, bare i ryggen, hoftene og låra. Riene syntes så vidt på ctg, så ingen trodde på meg at jeg hadde rier før vannet gikk med første pressrie.

Nå begynte jeg å blø enda meir, nesten like mye som sist..ringte føden, de ba meg om å vente litt for å se om det stoppet og hvis det gjorde det, så skulle jeg komme til en kontroll imorgen...
Typisk, det stoppet! Men jeg har begynt å få mer vondt, muligens start på rier? Så nå går jeg ut en liten tur, kanskje det får start på fødselen???

Krysser fingrene for at fødsel kommer i gang nå da!:o lykke til!

Nå begynte jeg å blø enda meir, nesten like mye som sist..ringte føden, de ba meg om å vente litt for å se om det stoppet og hvis det gjorde det, så skulle jeg komme til en kontroll imorgen...
Typisk, det stoppet! Men jeg har begynt å få mer vondt, muligens start på rier? Så nå går jeg ut en liten tur, kanskje det får start på fødselen???

Hvordan går det i dag?

Back
Topp