Rielignende tak....

Lykkeliten85

Betatt av forumet
Er i uke 22. Vell og merke 3. Barn...

Fikk nettopp 3 rielignende tak på rappen...
Skikkelig vonde...
Men de kom fort og slapp fort...
Andre som har opplevd lignende så tidlig?

Hadde ei venninne på lunsj, og spiste nok litt mer enn jeg pleier. Men det er 3 timer siden. Føler meg fortsatt sprengt rundt magen, og litt murringer i magen....

Håper ikke dette er noe som skal komme og gå i 4 mnder til:(
Skikkelig vondt og ubehagelig

Er også 3. gangs, og får noen kraftige tak et par ganger i uken. Hvis de kommer når jeg går må jeg stoppe, for de er så kraftige. Kjennes mer ut som veldig kraftige kynnere enn rier, så har egentlig kun tenkt at det er plagsomt og nok blir verre framover :/

Tenker kynnere? Men kynnere skal ikke være vonde... Har du vurdert å ta en telefon til føden? Jeg fikk premature rier i uke 29, men det var grunnet samleie da :-P Roet seg i løpet av dagen, men de ville sjekke på sykehuset.

Er også 3. gangs, og får noen kraftige tak et par ganger i uken. Hvis de kommer når jeg går må jeg stoppe, for de er så kraftige. Kjennes mer ut som veldig kraftige kynnere enn rier, så har egentlig kun tenkt at det er plagsomt og nok blir verre framover :/
Jeg har også hatt litt kynnere...
Men dette var mye verre :nailbiting:
Lignet veldig på de første riene...
Skikkelig vonde tak... Jeg satt, og måtte reise meg å gå, men klarte ikke gå oppreist, og sa aaaau i mens det sto på. Satt meg, så kom det igjen...
Men misstenker at det er etter det jeg spiste....?
Frokostbrød OG en stor skolebolle.... Det er jo mye hvete på en gang...
Tar vel litt lengre tid før all maten passerer og på ett vis?

Tenker kynnere? Men kynnere skal ikke være vonde... Har du vurdert å ta en telefon til føden? Jeg fikk premature rier i uke 29, men det var grunnet samleie da :p Roet seg i løpet av dagen, men de ville sjekke på sykehuset.
Jo, mens jeg fikk det var jeg bekymret, for det minnet meg sån om rier.
Men det var kun 3 stk. Ikke kommet noe mer...
Men jeg har fortsatt litt murring, og føler meg sprengt....

Kommer det igjen ringer jeg.

Føler meg litt hysterisk om jeg ringer nå:eek:

Men derfor jeg ville høre her først, om det høres normalt ut...?

Har kjent litt tak nå etter jeg la meg på sofaen og. Men langt fra så vonde som de var....

Jo, mens jeg fikk det var jeg bekymret, for det minnet meg sån om rier.
Men det var kun 3 stk. Ikke kommet noe mer...
Men jeg har fortsatt litt murring, og føler meg sprengt....

Kommer det igjen ringer jeg.

Føler meg litt hysterisk om jeg ringer nå:eek:

Men derfor jeg ville høre her først, om det høres normalt ut...?

Har kjent litt tak nå etter jeg la meg på sofaen og. Men langt fra så vonde som de var....

Skal jeg være ærlig med deg, så synes jeg du skal ta en telefon, selvom det bare er kynnere. De spør sikkert om blødning eller vann, men med tanke på at du har født tidligere så vil de og forstå at du kan skille en rie fra en kynner. Og det er bedre å være på den sikre siden tenker jeg :-) Jeg fikk beskjed på sykehuset om at jeg skulle ringe, om jeg hadde vonde kynnere, for da er det noe mer som foregår. Jeg hadde mye kynnere, og var første gangs, men merket forskjell og ringte. Ring å snakk med føden :-) Kanskje de tar deg inn på en ctg.

Skal jeg være ærlig med deg, så synes jeg du skal ta en telefon, selvom det bare er kynnere. De spør sikkert om blødning eller vann, men med tanke på at du har født tidligere så vil de og forstå at du kan skille en rie fra en kynner. Og det er bedre å være på den sikre siden tenker jeg :) Jeg fikk beskjed på sykehuset om at jeg skulle ringe, om jeg hadde vonde kynnere, for da er det noe mer som foregår. Jeg hadde mye kynnere, og var første gangs, men merket forskjell og ringte. Ring å snakk med føden :) Kanskje de tar deg inn på en ctg.
Ok, jeg tok deg på ordet... :)
Alltid godt å få litt råd og andre synspunkter her inne.

Men hun jordmoren der gjorde meg egentlig bare bekymret....:(
Hun sa at desverre er det ingenting å gjøre før uke 23+6 (jeg er 22+3).

Hun sa jeg måtte ta det med ro, ikke anstrenge meg. Desverre er det flerne som mister i disse ukene.

Kom det flere, ble vondt igjen, eller jeg merker blødning eller utflod, måtte jeg ringe på igjen....

Krysser fingrene for at det ikke kommer noe mer:(

Sa jm virkelig det? At det er flere som mister disse ukene? Hva er det for en ting å si da.... Vet at de ikke kan gjøre noe for eller med babyen om den skulle komme så tidlig. Men de kan jo gjøre noe med DEG for å forsøke å stoppe rier etc såvidt jeg har skjønt.. Evt bare ha deg inn til sjekk eller overvåkning f.eks.

Uansett, ring de heller en gang for mye enn en gang for lite. Regner med alt er i skjønneste orden men skjønner at du er bekymret.

Sa jm virkelig det? At det er flere som mister disse ukene? Hva er det for en ting å si da.... Vet at de ikke kan gjøre noe for eller med babyen om den skulle komme så tidlig. Men de kan jo gjøre noe med DEG for å forsøke å stoppe rier etc såvidt jeg har skjønt.. Evt bare ha deg inn til sjekk eller overvåkning f.eks.

Uansett, ring de heller en gang for mye enn en gang for lite. Regner med alt er i skjønneste orden men skjønner at du er bekymret.
Ja, hun sa virkelig det... Ble litt satt ut...
Det var ei svensk ei...

Det har ikke kommet flere vonde.
Har kjent liv hvertfal.
Håper det kun var vond mageknipe eller lignende...
Fortsatt litt "sprengt" og litt småmurring. Men satser på alt er fint....

Kan det ha vært luftsmerter kanskje? Kan være fryktelig vondt, og kommer gjerne 2-3 timer etter mat (for min del i hvert fall, når jeg spiser noe jeg egentlig ikke tåler). Ofte noen veldig vonde tak, og mye murringer både før og etter.
Dersom det kommer tilbake og ikke kjennes ut som det syns jeg også du skal ta kontakt igjen! Ikke godt å gå sånn å bekymre seg.

Kan det ha vært luftsmerter kanskje? Kan være fryktelig vondt, og kommer gjerne 2-3 timer etter mat (for min del i hvert fall, når jeg spiser noe jeg egentlig ikke tåler). Ofte noen veldig vonde tak, og mye murringer både før og etter.
Dersom det kommer tilbake og ikke kjennes ut som det syns jeg også du skal ta kontakt igjen! Ikke godt å gå sånn å bekymre seg.
Ja, det er det jeg kansje tror det var...
Håper det:eek:

Ok, jeg tok deg på ordet... :)
Alltid godt å få litt råd og andre synspunkter her inne.

Men hun jordmoren der gjorde meg egentlig bare bekymret....:(
Hun sa at desverre er det ingenting å gjøre før uke 23+6 (jeg er 22+3).

Hun sa jeg måtte ta det med ro, ikke anstrenge meg. Desverre er det flerne som mister i disse ukene.

Kom det flere, ble vondt igjen, eller jeg merker blødning eller utflod, måtte jeg ringe på igjen....

Krysser fingrene for at det ikke kommer noe mer:(
Veldig fint at du ringte :-)

Noen er så veldig firkantede... De kunne tatt deg på en kontroll, selvom de har en 24 ukers "regel"... For å eventuelt betrygget deg. Og ikke si sånn :-/

Ring med en eneste gang du føler noe ❤

Krysser fingrene for deg jeg også ❤

Veldig fint at du ringte :)

Noen er så veldig firkantede... De kunne tatt deg på en kontroll, selvom de har en 24 ukers "regel"... For å eventuelt betrygget deg. Og ikke si sånn :-/

Tusen takk :Heartred
Har ikke kjent noe mer. Håper det var mageknip/luftsmerter...

Veldig fint at du ringte :)

Signerer dette, syns det var veldig firkantet av jordmor å svare sånn..

Jeg ringte sykehuset sist torsdag (20+3) fordi jeg hadde hatt så mye kynnere, og jeg fikk komme inn på sjekk med én gang. De sjekket at begge babyene hadde det bra, og sjekket lengden på livmorhalsen (som var kort). Legen jeg var hos sa at det ikke var noe de kunne gjøre så tidlig, men de ville følge med fremover, og eventuelt legge meg inn hvis det forverret seg frem til de kan begynne å gi lungemodningssprøyte eller lignende hvis noe skulle tyde på at fødsel er i gang.

Jeg ringte sykehuset sist torsdag (20+3) fordi jeg hadde hatt så mye kynnere, og jeg fikk komme inn på sjekk med én gang. De sjekket at begge babyene hadde det bra, og sjekket lengden på livmorhalsen (som var kort). Legen jeg var hos sa at det ikke var noe de kunne gjøre så tidlig, men de ville følge med fremover, og eventuelt legge meg inn hvis det forverret seg frem til de kan begynne å gi lungemodningssprøyte eller lignende hvis noe skulle tyde på at fødsel er i gang.
Så bra de følger deg opp.
Men kansje de passer ekstra på så lenge det er 2...?

Jeg er enda irritert over hun jordmoren, og svaret hennes...
Jeg ble virkelig mer bekymret...

Men nå i ettertid, har det ikke kommet mer. Og jeg blir mer og mer sikker på at det nok var luftsmerter/mageknip etter litt for mye hvete.

Jeg har ikke for vane å ha det, og tenkte med en gang rier. Det var så å si likt.
Men de sier jo at luftsmerter er veldig vondt....

Så jeg er rolig igjen nå. Ser ut som det gikk bra:)

Men Off.... Alt man skal bekymre seg for...:banghead:

Blir ikke bedre med alderen, og etter flere barn:eek:

Hvor lang livmorshals har du?

Ja, det er veldig betryggende :) Det er ikke krise, men hvis den blir så kort som 1,5-1 cm ville de vurdere å legge meg inn til observasjon. Håper jeg slipper det så lenge som mulig :)
Håper du slipper det ja :) men er det ikke mulig for deg å sette på arabin pessar f.eks. bare for å være på den sikre siden ? :)

Back
Topp