REVNING

tonky

Forelsket i forumet
Eg va så dumme å gjekk inn på dårlige fødselsopplevelser,der eg leste om et par som hadde revna heilt opp te rompå...IIIIIIIIK,kor vanlig e dette mon tru??Eg he så sinnsykt angst for å revna opp alt der nere...Jordmorå mi sa at det ikkje hjalp å smøra med olje heller ,.He dokke hørt om någe som virkelig kan hjelpa???

TOnky...der rota jeg meg inn for par uker siden og...leste det med revne fra hull til hull [&:][&:]

Gulp sier jeg bare...

*smøresegmedoljeikveld*

Huff, jeg lever ikke i denne revneverden jeg så dette skjer ikke meg [8D][8D][8D]
Eller [8|] Gode gud la meg slippe å revne sånn [&:][:(][:(][:(][:(]

Hører jo at det er nokså vanligt å revne litt men så mye som fra hull til hull har jeg aldri hørt om at noen av mine venniner/beskjente har gjort, så vi får trøste oss med at det ikke er så vanligt[:D]

Det er vel ca 2000 stk i året som revner stygt har jeg lest.
Jordmora mi sa at det hjalp å smøre seg.
De skal følge med på meg slik at hvis jeg revner så klipper de før det skjer og drar snittet ut til siden.
Dette fordi jeg har dritangst for at det skal skje og fordi jeg har litt kort vei mellom hull til hull..

Jeg kan ikke stå å føde, må ligge poå den gammeldagse måten slik at de ser best. Jordmor fortalte også at de som står på prekestolen revner mer enn de som ligger.

ORIGINAL: Monicus

De skal følge med på meg slik at hvis jeg revner så klipper de før det skjer og drar snittet ut til siden.
Dette fordi jeg har dritangst for at det skal skje og fordi jeg har litt kort vei mellom hull til hull..

Jeg kan ikke stå å føde, må ligge poå den gammeldagse måten slik at de ser best. Jordmor fortalte også at de som står på prekestolen revner mer enn de som ligger.

He du vore på sykehuset å gitt beskjed om det eller bare te jordmorå di????Eg au vil mye heller bli klippte en å få et kjempestort rompehål[:'(][:'(]

Kanskje pag tungdekraften som ikke er så lett å styre stående [8|][8|][8|]
huff jeg vil ikke revne så mye altså

Vil dere heller bli klippet en å revne??
Har hørt at de anbefaler å revne for da gror såret mye finere å da revner det der som huden er svakest, men klipper di så ser di ikke på det å det er mye vondere etterpå sier di.

Huff jeg liker verken tanken på å bli klippet eller revne jeg [:o] Går det ann å angre???!!! Nei vil se lillemor altså, men vil ikke revne sånn [:'(]

off ja jer gruer meg til revning/klipping jeg også......høres ikke mye godt ut nei[:(][:(][:(][:(]

ORIGINAL: tonky

He du vore på sykehuset å gitt beskjed om det eller bare te jordmorå di????Eg au vil mye heller bli klippte en å få et kjempestort rompehål[:'(][:'(]

Har vært i samtale med jordmord pga fødselangst og vi snakket om revning. Hun klipper til siden kun hvis jeg er i ferd med å revne. Ikke ellers. Dette for å unngå at jeg revner til rumpa mi..

sitter å kniper igjen der nede når jeg leser her...uff....hørres ikke mye godt ut dette temat atltå...heh

Jeg er også ganske redd for og bli klippet eler evne.. Skrekken må være og revne fra A Til Å...

Jeg har blitt klippet og revnet.Trøst dere med at dere ikke merker det.Eneste det svir litt å tisse etterpå,kanskje litt vondt å sitte den første uka.Tror ikke det er så vanelig å revne fra hull til hull.

vist d e 2000 stk so rivna so pass per år , so kan en vel ikkje kalle d vanli?
me tanke på kor månge so føde per år tenke ej på[8|]

Jeg kan si litt om dette, da jeg revna en del forrige gang. Men ikke fra hull til hull. Alle jordmødre og leger jeg har snakka med sier det er best å revne, da gror det bedre etterpå! Vi har utrolig godt grokjøtt der nede, så det er grodd på under en uke (for meg tok det 2-3 dager). Uansett er du ganske mørbanka, så jeg tror ikke det utgjør store forskjellen i hvordan det f.eks. føles å sitte etterpå.
Jeg har hørt at dersom man får litt tid på seg til å presse, så vil sjeden utvides underveis, og man slipper å revne så mye. Gutten min kom på andre trykk, med andre ord hadde vi ikke jobba så lenge med pressing. Jeg regner derfor med å revne denne gangen også, selv om de sier at man gjerne revner mindre andre gang. Men de sier jo også at det går fortere andre gangen, så da kan jeg ikke helt se for meg at vi får jobbe så mye med utviding av sjeden og kjøttet rundt denne gangen heller....
Dere merker ikke at dere revner, men blir fortalt det etterpå. Og det gjør ikke så vondt som det høres ut!
Ta det med ro jenter, dette går så bra så.
(selv om sex de første gangene er litt nerverpirrende, men det er det mange grunner til)

Kremt... jeg har et spørsmål... hva skjer med evnen til å gjøre fra seg på normal måte om man revner fra hull til hull? Og hva skjer med sex-livet etterpå, blir man altfor vid, eller???? [8|]

Man sliter litt med å gå på do den første uka. Men det er bare å vente til "det kommer av seg selv".
Når det gjelder sexlivet merker man ikke noen forandring. Eller, det blir egentlig bedre. Men det kommer jo kanskje ann på hvor trang/vid man er i utgangspunktet.
Jeg husker jeg hadde totalt panikk, og trodde jeg aldri kom til å like sex igjen. Men slik har det IKKE blitt. Så det er det siste jeg hadde bekymra meg for!
Men husk knipeøvelser jenter! Det er en grunn til at alle maser på det!

Back
Topp