Jeg kan si litt om dette, da jeg revna en del forrige gang. Men ikke fra hull til hull. Alle jordmødre og leger jeg har snakka med sier det er best å revne, da gror det bedre etterpå! Vi har utrolig godt grokjøtt der nede, så det er grodd på under en uke (for meg tok det 2-3 dager). Uansett er du ganske mørbanka, så jeg tror ikke det utgjør store forskjellen i hvordan det f.eks. føles å sitte etterpå.
Jeg har hørt at dersom man får litt tid på seg til å presse, så vil sjeden utvides underveis, og man slipper å revne så mye. Gutten min kom på andre trykk, med andre ord hadde vi ikke jobba så lenge med pressing. Jeg regner derfor med å revne denne gangen også, selv om de sier at man gjerne revner mindre andre gang. Men de sier jo også at det går fortere andre gangen, så da kan jeg ikke helt se for meg at vi får jobbe så mye med utviding av sjeden og kjøttet rundt denne gangen heller....
Dere merker ikke at dere revner, men blir fortalt det etterpå. Og det gjør ikke så vondt som det høres ut!
Ta det med ro jenter, dette går så bra så.
(selv om sex de første gangene er litt nerverpirrende, men det er det mange grunner til)