Revning

Aua :( Men, de sier at det er faktisk noe som kan fungere! I motsetning til mye annet som selges, så mener de massasje med olje skal hjelpe. Bah, håper vi slipper unna begge to. Når fødselen endelig er over er det liksom 2 uker med smertestillende/betennelsesdempende og frykt for alt som har med toalett å gjøre. Måtte tisse i dusjen en evighet etterpå.

Tror jeg skal legge vekk tankene om det i en boks bakerst i hodet :p

Hihi ja! Bare å gjemme det langt der bak!

Ble en del tissing i dusjen her også gitt! Smertestillende hver 4 time - som igjen førte til forstoppelse (OUCH):-/

Denne gangen kommer jeg jo "heldigvis" til å være innlagt pga lillegutt sine problemer - og da har jeg tilgang på super redskap nummer en - hånddusjen som er ved toalettet. Den hjalp med VELDIG sist gang.

Hadde sinnsyk svie og smerte fra riftene som gikk framover, spesielt når jeg tisset.

Jeg er jo egentlig super heldig som ikke har hatt noen problemer i etterkant. Eneste er det estetiske - jeg ser ut som et lappeteppe nedi der - men det kunne ikke brydd meg mindre:)

Skal ta rådet ditt på smøring! Alt som kan hjelpe - skal prøves:)
 
Noen av dere med barn fra før som har erfaring med rifter/revning, og hvordan det eventuelt er annerledes med barn nr 2?

Skal på fødselssamtale i morgen pga alvorlig revning forrige gang. Ah, kjente plutselig at jeg begynte å grue meg til hele greia :nailbiting:

Jeg fikk alvorlig rift sist, ble sydd på operasjonsstue med spinal. Slet veldig de første ukene men ble helt som før igjen.
Skal ha keisersnitt denne gangen.
 
Uten bedøvelse???????????!!!!!!!???

Ja. Kjente at det rakna liksom, så spurte de om de kunne prøve uten bedøvelse først - jeg var så sliten og ville bare bli ferdig så bet tennene sammen og klemte sambo godt i hånda mens de holdt på. Rørte meg ikke ut av den senga før 2 dager etterpå :p
 
Ja. Kjente at det rakna liksom, så spurte de om de kunne prøve uten bedøvelse først - jeg var så sliten og ville bare bli ferdig så bet tennene sammen og klemte sambo godt i hånda mens de holdt på. Rørte meg ikke ut av den senga før 2 dager etterpå :p

Herregud... Hos meg bare satte de bedøvelse og sydde i vei, ingen spørsmål. Kjente ingenting... Før jeg skulle tisse da, sef, fytti, tissa i dusjen i et par uker ja... Jeg hadde bare grad 2 da, en del sting innover i hufsa som jeg ikke kjente så mye til, men et pyntesting ganske langt fram ved urinrøret som svei noe helt vanvittig da jeg skulle tisse...

Uff, håper de går bedre denne gangen. Skal i alle fall massere perineum med olje sånn som sist, så har jeg gjort mitt!
 
Herregud... Hos meg bare satte de bedøvelse og sydde i vei, ingen spørsmål. Kjente ingenting... Før jeg skulle tisse da, sef, fytti, tissa i dusjen i et par uker ja... Jeg hadde bare grad 2 da, en del sting innover i hufsa som jeg ikke kjente så mye til, men et pyntesting ganske langt fram ved urinrøret som svei noe helt vanvittig da jeg skulle tisse...

Uff, håper de går bedre denne gangen. Skal i alle fall massere perineum med olje sånn som sist, så har jeg gjort mitt!

Ja! Det skal jeg også gjøre! Har sånn jordnøttolje eller noe liggende klar :p
 
Å herregud jeg gruer meg. Revner oppover med førstemann, hele ene indre kjønnsleppa revnet opp til klitoris og urinrøret. Jordmor tok litt litt for lett på dette å tråklet det sammen mens jeg holdt på å besvime. Noen dager etter vi kom hjem følte jeg at det var huller/glipe der hun hadde sydd å ringte føden som ikke trodde meg og sa at det føltes nok bare litt rart. Siden jeg var førstegangsfødende og ikke hadde noe peil tenkte jeg at jeg sikkert bare overdrev.
Dermed grodde det ikke sammen og jeg har nå en laang kløyvd kjønnsleppe på den ene siden som er delt i 3. Ser ikke bra ut og er dessuten ubehagelig da den på en måte ofte legger seg i klem mellom de ytrekjønnsleppene og gnager.
Bør kanskje ta en samtale med jordmor ang. dette, er virkelig redd for å revne den veien en gang til og ikke bli ordentlig fulgt opp.
 
Å herregud jeg gruer meg. Revner oppover med førstemann, hele ene indre kjønnsleppa revnet opp til klitoris og urinrøret. Jordmor tok litt litt for lett på dette å tråklet det sammen mens jeg holdt på å besvime. Noen dager etter vi kom hjem følte jeg at det var huller/glipe der hun hadde sydd å ringte føden som ikke trodde meg og sa at det føltes nok bare litt rart. Siden jeg var førstegangsfødende og ikke hadde noe peil tenkte jeg at jeg sikkert bare overdrev.
Dermed grodde det ikke sammen og jeg har nå en laang kløyvd kjønnsleppe på den ene siden som er delt i 3. Ser ikke bra ut og er dessuten ubehagelig da den på en måte ofte legger seg i klem mellom de ytrekjønnsleppene og gnager.
Bør kanskje ta en samtale med jordmor ang. dette, er virkelig redd for å revne den veien en gang til og ikke bli ordentlig fulgt opp.

Anbefaler å gjøre det!
Når jeg snakket med jordmora i dag virket det som det var mye de kunne gjøre for å prøve å forhindre at man får en sånn opplevelse igjen. Og alt skulle tilrettelegges. Du bør ta en prat uansett tenker jeg, jeg trodde egentlig at jeg ikke gruet meg så mye som jeg gjorde :p

Æsj, får dårlig samvittighet for de førstegangsfødende på forumet! Håper man ikke skremmer de forferdelig! Er jo ikke SÅ vanlig det her, selv om det fort virker sånn når vi er så mange som prater om det. Jeg trengte bare å ha noen til å si at det kom til å bli bedre neste gang, så er det jo fint å dele erfaringer :p
 
Revnet grad 1 med første snuppa,andre gang gikk jeg 2 grads,på kanten til 3 grads.Lå en time å ble sydd:confused: etterpå var de redde for blodpropp så fikk klexane i tre dager.Hadde ikke revnet om det ikke var for at hun kjørte armen sin opp ved siden av hodet som supermann :p jaja,hva som skjer denne gang får jeg ta når det skjer men håper på null revning
 
Revnet grad 1 med første snuppa,andre gang gikk jeg 2 grads,på kanten til 3 grads.Lå en time å ble sydd:confused: etterpå var de redde for blodpropp så fikk klexane i tre dager.Hadde ikke revnet om det ikke var for at hun kjørte armen sin opp ved siden av hodet som supermann :p jaja,hva som skjer denne gang får jeg ta når det skjer men håper på null revning

Ah! Det skal godt gjøre å ikke revne når du føder supermann :p Håper det går bedre denne gangen! :)
 
Anbefaler å gjøre det!
Når jeg snakket med jordmora i dag virket det som det var mye de kunne gjøre for å prøve å forhindre at man får en sånn opplevelse igjen. Og alt skulle tilrettelegges. Du bør ta en prat uansett tenker jeg, jeg trodde egentlig at jeg ikke gruet meg så mye som jeg gjorde :p

Æsj, får dårlig samvittighet for de førstegangsfødende på forumet! Håper man ikke skremmer de forferdelig! Er jo ikke SÅ vanlig det her, selv om det fort virker sånn når vi er så mange som prater om det. Jeg trengte bare å ha noen til å si at det kom til å bli bedre neste gang, så er det jo fint å dele erfaringer :p
Åh fy faen! Beklager språket! Men er evig takknemlig for den siste kommentaren der, ble livredd for revning etter denne tråden..........
 
Åh fy faen! Beklager språket! Men er evig takknemlig for den siste kommentaren der, ble livredd for revning etter denne tråden..........

Off ja! Tenkte på det samme, ikke helt bra for førstegangsfødene dette!

Men jeg kan med hånden på hjerte si at jeg etter min første fødsel der jeg både ble klippet og revnet mye -umiddelbart etterpå tenkte at dette gjør jeg LETT en gang til:)

De første ukene det gjør vondt, skjer det så ufattelig mye annet, en er full i adrenalin, babylykke, hormons og sikkert mye mer.
Husker jeg gruet meg til å gå på do, men bortsett fra det var det ikke noe problem:)
 
Åh fy faen! Beklager språket! Men er evig takknemlig for den siste kommentaren der, ble livredd for revning etter denne tråden..........

Jeg revnet ikke, men var flink til å smøre. Merka ingenting der nede etter fødsel, jeg hoppa av fødebenken og gikk på do ;)
 
Jeg driter egentlig i hvordan det er i ukene etterpå, samme hvor jævlig det blir. Det er øyeblikket det eventuelt revner jeg er så himla redd for. Samtidig skjønner jeg at det er jævlig lenge før man kommer til den delen av fødselen, og at man kanskje ikke tenker på det sånn da eller merker det på den måten jeg tenker på nå ...
 
Åh fy faen! Beklager språket! Men er evig takknemlig for den siste kommentaren der, ble livredd for revning etter denne tråden..........

Stakkars! Skulle gjerne ha skjult tråden for alle som ikke har født før - om det hadde vært mulig! Ikke meninga å skremme i det hele tatt. Blir mange skrekkhistorier på et forum. Liker ikke å være en av de dustete jentene som ikke tenker seg om og får det til å virke som verdens undergang, det er virkelig ikke det! Da hadde jeg ikke blitt gravid igjen :p
 
Jeg driter egentlig i hvordan det er i ukene etterpå, samme hvor jævlig det blir. Det er øyeblikket det eventuelt revner jeg er så himla redd for. Samtidig skjønner jeg at det er jævlig lenge før man kommer til den delen av fødselen, og at man kanskje ikke tenker på det sånn da eller merker det på den måten jeg tenker på nå ...

Annen gangs her, og her er jeg ikke redd for selve revningen da gjør ting så himla vondt uansett men etterpå er man lissom alene med sin vonde hufsa og det er kipt:/
 
Jeg revnet 1 grads med første (den ene kjønsleppa ble delt på tvers) og kjente ikke dette i det heletatt! Og det var ikkenoe vondt å sy etterpå heller :) saken er jo at det presser mye der nede, så for meg kjente jeg ikke revningen i det heletatt :) jeg var livredd for å revne i forkant , for tenkte at det kunne jo ikke være annet enn sinnsykt vondt! :) men kommer man seg gjennom hele fødselen frem til man evt revner, så har man vært igjennom værre ting en revningen spør du meg :p kan ikke snakke for de som har revnet mere enn meg naturligvis :) jeg fikk en unge på 4325kg, så trenger ikke å være så ille selv om ungen blir stor :D
 
Noen oppmuntrende ord til dere førstegangs: jeg har født 2 ganger å ikke revna i det hele tatt :)


Slenger meg på denne jeg, så dem ikke blir helt skremt :p 2 barn her også, ikke sydd et eneste sting noe sted, noen gang! Å signerer på tips over her med å bruke olje der nede før fødsel. Jordmor ved min første fødsel brukte også store mengder olje under press riene :)
 
Stakkars! Skulle gjerne ha skjult tråden for alle som ikke har født før - om det hadde vært mulig! Ikke meninga å skremme i det hele tatt. Blir mange skrekkhistorier på et forum. Liker ikke å være en av de dustete jentene som ikke tenker seg om og får det til å virke som verdens undergang, det er virkelig ikke det! Da hadde jeg ikke blitt gravid igjen :p
Skjønner det! Har egentlig vært bekymret for dette tidligere, og bevisst ikke lest så mye om det :p vet ikke helt hvorfor jeg leste denne :p og jeg vet jo at det er mange som ikke har hatt det like ille som dere! Men de uttaler seg gjerne ikke i denne tråden ;) så har jo det med meg i bakhodet! Takk til dere også som forklarer revning som "den minst vonde delen ved fødsel", fikk et litt nytt perspektiv på det nå :)
 
Back
Topp