Revning

Mozzarella

Elsker forumet
Noen av dere med barn fra før som har erfaring med rifter/revning, og hvordan det eventuelt er annerledes med barn nr 2?

Skal på fødselssamtale i morgen pga alvorlig revning forrige gang. Ah, kjente plutselig at jeg begynte å grue meg til hele greia :nailbiting:
 
Jeg revna litt på nummer 1, ingenting på nummer 2 :) Ei venninne av meg satt på bilring i 6 mnd etter fødsel med nummer 1, men revnet ingenting med nummer 2 :) Alt er som regel enklere med nummer to. Som jordmora mi sier "vi burde egentlig vert andrerangsfødende hver gang" :D
 
Uff...håper det stemmer her også at alt er lettere med nummer to :p tok veldig lang tid før det grodde her for huden la seg skjevt i stinga? Så måtte inn å fikse på det sånn to eller noe ganger...:-o
 
Uff...håper det stemmer her også at alt er lettere med nummer to :p tok veldig lang tid før det grodde her for huden la seg skjevt i stinga? Så måtte inn å fikse på det sånn to eller noe ganger...:-o

Jeg skal spørre de i dag!
De var superflinke å sy meg, men det var så vondt at jeg dro inn på sjekk for jeg var overbevist om at de hadde gjort noe feil :p Haha.
 
Jeg revna litt på nummer 1, ingenting på nummer 2 :) Ei venninne av meg satt på bilring i 6 mnd etter fødsel med nummer 1, men revnet ingenting med nummer 2 :) Alt er som regel enklere med nummer to. Som jordmora mi sier "vi burde egentlig vert andrerangsfødende hver gang" :D

Takk, det var godt å høre! Ble litt roligere nå. Håper de sier det samme på sykehuset i dag.
Hadde tydeligvis fortrengt de minnene der helt til jeg måtte tenke over hva jeg ville gå igjennom på møte, kjente jeg ble stressa :oops:
 
Takk, det var godt å høre! Ble litt roligere nå. Håper de sier det samme på sykehuset i dag.
Hadde tydeligvis fortrengt de minnene der helt til jeg måtte tenke over hva jeg ville gå igjennom på møte, kjente jeg ble stressa :oops:

Tror du komme til og bli overrasket over hvor mye lettere ting går andregangen :) Å nå er di jo obs på det også :)
 
Jeg fikk rift grad 3b forrige gang, han var stor veide 4,1 og ble tatt med vakuum. Denne gangen har jeg blitt lovet at jeg ikke skal gå over termin, jeg skal slippe vakuum/tang og ha minst 2 jordmødre og 1 lege inne under pressriene. Jeg var sengeliggende i 1 uke pga andre komplikasjoner og derfor grodde det fint og jeg hadde ingen problemer med feks å sitte når jeg kom hjem fra sykehuset.
 
Jeg hadde totalruptur med første, og hun var et lite barn (3160 g, 51 cm og 33cm rundt hodet). Hadde ks med nr to, og får ks om jeg vil denne gangen også. Nr to var et stort barn, 4 kg og 39 cm rundt hodet, så er glad jeg hadde ks med henne!
 
Jeg sydde 3-4 sting første gang. Andre gang måtte jeg bare ha eit pynte sting
 
Da er jeg ferdig på sykehuset!
Utrolig glad for at jeg tok den samtalen altså :) Skal enda tilbake i juni for å skrive ned et brev å ha i journalen.

Jeg skal få en erfaren jordmor neste gang, og jeg skal ringe med en gang jeg kjenner at det er fødsel på gang og ikke vente hjemme. Ho sa at det ofte endte opp med at de ikke fikk forberedt både de ansatte og min kropp godt nok om jeg kom inn sent. Så jeg skulle heller komme inn 10 ganger feil enn 1 gang for sent. Det er deilig :) Ho snakket om forskjellige stillinger som kan være gunstig for meg å føde i.

Det er som dere sier; ofte bedre og raskere fødsler med nr 2, og man føder gjerne en ukes tid før man gjorde med nr 1. Så sånn sett så ligger det til rette for at jeg får en bedre fødsel denne gangen. Håper det. Det kom opp at jeg eventuelt kunne vurdere keisersnitt. Men jeg vil prøve å føde vanlig - med lystgass og badekar.
 
Jeg skal spørre de i dag!
De var superflinke å sy meg, men det var så vondt at jeg dro inn på sjekk for jeg var overbevist om at de hadde gjort noe feil :p Haha.
Spør de!
Her måtte jeg til med speil og så veldig tydelig at ting ikke så 'rett' ut... Så vet ikke om de sydde dårlig eller om huden min bare var teit.:p Var som om ene kanten var flyttet så huden lå ikke på lik linje? Litt sånn....

/ - Istedenfor kun - -
Om det gir noe mening? :p jysla vondt å få det rettet på hos gynekologen uten noe bedøvende...
 
Spør de!
Her måtte jeg til med speil og så veldig tydelig at ting ikke så 'rett' ut... Så vet ikke om de sydde dårlig eller om huden min bare var teit.:p Var som om ene kanten var flyttet så huden lå ikke på lik linje? Litt sånn....

/ - Istedenfor kun - -
Om det gir noe mening? :p jysla vondt å få det rettet på hos gynekologen uten noe bedøvende...

Skrev en oppdatering rett over din! :D
De sydde meg også - grad 3, uten bedøvelse. Trodde jeg skulle sviiiiiime av. Fysj!
Men har heldigvis ikke fått noen varige skader!
 
Jordmor så at jeg kom til å revne under første fødsel,samt at dattra mi måtte ut fort, så hun klippet meg opp istedet.
Ble sydd pent sammen og kan ikke sees med det blotte øyet nå:)

Har ikke revnet under fødsel nr 2 eller 3 i ettertid;)
 
AKK AKK AKK! Denne biten gleder ikke jeg meg til:-/

Med førstemann ble jeg klippet, i tillegg revnet jeg litt ekstra bakover og myyye framover! Ble satt en hel del sting og jeg hadde ikke noen problemer i etterkant:)

Andremann hadde jeg helt panikk under trykkingen for at det samme skulle skje igjen, men bakover ble det bare noen få sting. Framover raknet jeg like mye som første, men det kan ikke sys:-/

Regner med å rakne framover denne gangen også. Sykt vondt, men bruker å gå over etter ca 14 dager.

Kanskje jeg skal prøve å smøre meg denne gangen - har ikke super troa på det i grunn...
 
AKK AKK AKK! Denne biten gleder ikke jeg meg til:-/

Med førstemann ble jeg klippet, i tillegg revnet jeg litt ekstra bakover og myyye framover! Ble satt en hel del sting og jeg hadde ikke noen problemer i etterkant:)

Andremann hadde jeg helt panikk under trykkingen for at det samme skulle skje igjen, men bakover ble det bare noen få sting. Framover raknet jeg like mye som første, men det kan ikke sys:-/

Regner med å rakne framover denne gangen også. Sykt vondt, men bruker å gå over etter ca 14 dager.

Kanskje jeg skal prøve å smøre meg denne gangen - har ikke super troa på det i grunn...

Aua :( Men, de sier at det er faktisk noe som kan fungere! I motsetning til mye annet som selges, så mener de massasje med olje skal hjelpe. Bah, håper vi slipper unna begge to. Når fødselen endelig er over er det liksom 2 uker med smertestillende/betennelsesdempende og frykt for alt som har med toalett å gjøre. Måtte tisse i dusjen en evighet etterpå.

Tror jeg skal legge vekk tankene om det i en boks bakerst i hodet :p
 
Revnet til grad 3A og valgte sying på operasjonsstua. Ble veldig bra og jeg gikk på do dagen etter uten problemer. Aldri smerter eller sviing når tissing og sånt. (Man hører jo så mye skrekk om akkurat det)
Men jeg er redd for selve pressedelen denne gangen og jeg vil virkelig ikke ha ks.
Går til samtaler på sykehuset vedrørende dette, og har tenkt å sette opp en plan mtp å ikke gå over termin ol.
Området er jo i større risiko for å revne på nytt da man har en svakhet, men samtidig bruker fødsel to å gå mye bedre. Dette har ikke roet meg foreløpig :p
 
Back
Topp