Revning

Skjønner det! Har egentlig vært bekymret for dette tidligere, og bevisst ikke lest så mye om det :p vet ikke helt hvorfor jeg leste denne :p og jeg vet jo at det er mange som ikke har hatt det like ille som dere! Men de uttaler seg gjerne ikke i denne tråden ;) så har jo det med meg i bakhodet! Takk til dere også som forklarer revning som "den minst vonde delen ved fødsel", fikk et litt nytt perspektiv på det nå :)

Haha, ja. For jeg sa bare noe som: åi, der kjente jeg at det revna! Det svei liksom.

Om dette hadde vært i en annen situasjon, at musa mi plutselig revna - hadde det vært fullstendig kritisk!! Haha. Men det er tiden etterpå som er vond om du er uheldig, ikke selve revlingen der og da :)
 
Stakkars! Skulle gjerne ha skjult tråden for alle som ikke har født før - om det hadde vært mulig! Ikke meninga å skremme i det hele tatt. Blir mange skrekkhistorier på et forum. Liker ikke å være en av de dustete jentene som ikke tenker seg om og får det til å virke som verdens undergang, det er virkelig ikke det! Da hadde jeg ikke blitt gravid igjen :p
Du har ikke gjort noe feil :) vi får tåle det eller holde oss unna tråden ... Det er jo fakta og egne opplevelser det dere forteller om. Skummelt å lese, men visste jo om det fra før også. Ikke ha dårlig samvittighet!
 
Haha, ja. For jeg sa bare noe som: åi, der kjente jeg at det revna! Det svei liksom.

Om dette hadde vært i en annen situasjon, at musa mi plutselig revna - hadde det vært fullstendig kritisk!! Haha. Men det er tiden etterpå som er vond om du er uheldig, ikke selve revlingen der og da :)
Det er bra! Eller ikke bra, men jeg skal tåle tida etterpå selv om det sikkert er fælt. Det er fødselen jeg har noia for, så det hjelper veldig om revninga da ikke er den verste delen.
 
Det er bra! Eller ikke bra, men jeg skal tåle tida etterpå selv om det sikkert er fælt. Det er fødselen jeg har noia for, så det hjelper veldig om revninga da ikke er den verste delen.

Ja, det høres veldig skummelt ut når man ser for seg at huden revner, men det er langt fra det man tror på forhånd. Revningen kommer nesten samtidig som barnegråt også så du mister fort fokuset på deg selv :)

Det er mer tiden etterpå jeg "frykter" og som sitter som en vond følelse for meg. Ødela starten min forrige gang. Men smerten er håndterbar, og man får smertestillende, betennelsesdempende og oppfølging om man trenger :)

Takk for at du trøster meg! Haha, jeg fikk dårlig samvittighet så det var godt at du føler det sånn ❤️
 
Å herregud...! Jeg leste side 1 av tråden og kjente jeg ble stressa. Side 2 og fødselsangst en meldte sin ankomst. Etter side 3 må jeg bare ut herfra hvis jeg skal få sove i natt. *poof*
 
Jeg driter egentlig i hvordan det er i ukene etterpå, samme hvor jævlig det blir. Det er øyeblikket det eventuelt revner jeg er så himla redd for. Samtidig skjønner jeg at det er jævlig lenge før man kommer til den delen av fødselen, og at man kanskje ikke tenker på det sånn da eller merker det på den måten jeg tenker på nå ...
Jeg merket ikke at Jeg ble klippet engang.riene har gjort sin del av jobben og overdøvet smertene som en skulle ha kjent om noe slikt hadde skjedd uten rier.he he:)
 
Jeg revna med nr 1. Eller rettere sagt, jordmor revna meg for dattera mi satt fast så de rakk ikke og klippe så hun revna meg med hånda si :O med nr 2 og 3 revna jeg ingenting :)
 
Jeg har hatt to fødsler uten å revne noen av gangene :)
 
Fy f.... Klarte bare lese side 1 her. Brukte olje og massage før med nr 1. Kun to pyntesting her. Ikke vondt. Men hadde pressrier nesten en time og 3 flinke jordmødre dom sa akkuratt når jeg skulle presse + en baby som sklei bittelitt bakover hver gang som medvirket til at det ikke ble rakning. Lykke til til oss alle!!! :facepalm:
 
Kjenner jeg er spent selv på fødselen. Hadde styrtfødsel med førstemann og jordmor klippet på siste pressrie for at jeg skulle slippe å revne (for mye). Fikk en liten rift i tillegg til det lille hun klippet.
 
Kjenner jeg er spent selv på fødselen. Hadde styrtfødsel med førstemann og jordmor klippet på siste pressrie for at jeg skulle slippe å revne (for mye). Fikk en liten rift i tillegg til det lille hun klippet.

Åh, alltid spennende når man har styrtfødsel med første siden det kan gå enda raskere med nr 2. Har dere noe plan på det med sykehuset?
 
Åh, alltid spennende når man har styrtfødsel med første siden det kan gå enda raskere med nr 2. Har dere noe plan på det med sykehuset?
Etter fødselen med førstemann så sa jordmor på jordmor samtalen at hvis vi fikk flere barn og når da fødselen startet så måtte vi bare ringe inn og gi beskjed at vi kom pga tidligere styrtfødsel. Men skal på innskriving ca 1 måned før termin så nevner det igjen da:). Spent på hvordan neste fødsel går
 
Brukte ca 9t på første fødsel, revna ingenting, fikk 2-3 pyntesting som grodde fint. Og på 6-ukers kontrollen uttalte legen som sjekketmeg der nede; "åh hjelpes, jeg kan jo nesten ikke se at du har født engang!". Og det var en damelege. Så kan gå helt fint! Håper neste fødsel blir like fin!
 
Back
Topp