*nr3imagen*
Betatt av forumet
JA, det synes jeg var stygt gjort. Hadde alsri trua med det heller!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Labambie
ORIGINAL: ¤Svinmerra¤
Det virker som det nesten ikke er LOV å være bevisst i barneoppdragelsen sin, sånn som flere av dere uttaler dere... Skremmende...
Hæ?
Ja? Å være BEVISST på at det man sier og gjør mot ungen sin faktisk fører noe med seg. Enten om det er snøbasking eller å kjøre fra ungen som straff fordi h*n ikke hører etter. Det finnes så utrolig mange bedre og mer "fruktbare" metoder som lærer ungen forskjell på rett og galt. Og det er LOV å bruke hodet selv om man mister tålmodigheten og blir dritalei som mamma noen ganger. Det er LOV å tenke gjennom og gjøre seg opp en mening på forhånd hvordan man vil oppdra barnet sitt, og hvordan man vil lære barnet å oppføre seg.
Ja, da er vi enige. [;)]
ORIGINAL: Strekkoden!
Det virker som det nesten ikke er LOV å være bevisst i barneoppdragelsen sin, sånn som flere av dere uttaler dere... Skremmende...
Hæ?
Ja? Å være BEVISST på at det man sier og gjør mot ungen sin faktisk fører noe med seg. Enten om det er snøbasking eller å kjøre fra ungen som straff fordi h*n ikke hører etter. Det finnes så utrolig mange bedre og mer "fruktbare" metoder som lærer ungen forskjell på rett og galt. Og det er LOV å bruke hodet selv om man mister tålmodigheten og blir dritalei som mamma noen ganger. Det er LOV å tenke gjennom og gjøre seg opp en mening på forhånd hvordan man vil oppdra barnet sitt, og hvordan man vil lære barnet å oppføre seg.
Ja, da er vi enige. [;)]
Ja, for gud forby at noen er UENIG [8D]
ORIGINAL: Strekkoden!
Hæ?
Ja, da er vi enige. [;)]
Ja, for gud forby at noen er UENIG [8D]
Hø?? Var den til meg?
ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot
ORIGINAL: Tøsa
ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot
ORIGINAL: *Fernet*
jeg synes faktisk det er fysisk mishandlig.Du gjør jo noe fysisk ubehagelig på han[:-]
Gubben misshandler visst både meg og jentungen. Han kiler oss til stadighet! Det er jo både fysisk og ubehagelig! [:-]
At vi ler av det alle sammen har vel lite med saken og gjøre ser det ut som. [:-]
Det står ikke at gutten ler i HI.
Det står at han ble paff og tier stille etter dette.
Det står at HUN lo.
Så at han ble paff, men jeg tenkte at det ikke var så rart, da man ofte ikke forventer slikt av foreldre. DET betyr jo ikke at man blir redd el. Om han derimot er stille i bilen etter dette (noe jeg ikke fikk med meg), så har jeg kanskje feiltolket ting litt. Jeg så for meg en gutt som syntes dette var morro, men ble paff fordi han ble tatt på sengen. Men det er jo tydelig at dette ikke var så gøy hvis han ikke tør og mase i bilen lenger, noe jeg trur han ville gjort om han syntes det var gøy.
Da forstår jeg litt bedre hva de fleste mener her. Så som sagt for meg en morsom og spøkefull situajson her, som både liten og stor tok.
Men misshandling vil jeg fortsatt ikke kalle det! Synes dette ordet blir missbrukt i tide og utide her inne jeg!
ORIGINAL: Sookie!
ORIGINAL: Sookie!
ORIGINAL: Qualitas
ORIGINAL: *p!nk smile*
Leste det opp for sambo...han sa : Er ikke det barnemishandling??? [8D]
Det er faktisk en form for barnemishandling ja.
nei serriøst.. ikke dra inn barnemisshandling inn i dette da.. Måten dette ble gjort på er langt unna barnemisshandling![8|]
Hadde det vært barnemisshandling så hadde morra i full sinne dratt ungen ut av bilen, krønsha hodet hans ned i snøen flere ganger for så å slenga han inn i bilen igjen....
Jeg synes også det er helt feil å kalle det barnemishandling, selv om jeg ikke synes handlingen var rett.
Ja,herlighet.. her ropes det jo barnemishandling i hytt og pine!![:'(]
Nei, vettu meg hva. Da tror jeg du leser det du selv ønsker. Jeg sier det er EN FORM for barnemishandling. Det er maktmisbruk, hun truer ungen og kaster snø i ansiktet. Mamma, som er det forbildet du elsker høyest, gjør det mot deg. Og IKKE i en leksammenheng, men som følge av en trussel.
Leser nok det du selv ønsker du også, siden det er helt umulig å se den andre siden.. Barnemishandling blir brukt ganske ofte på bv, en form for barnemishandling, barnemishandling-samme greia.. Det blir brukt i hytt og pine, det er ikke et ord en er redd for å slenge rundt seg her iallefall..
ORIGINAL: *naftaline*
ORIGINAL: Azoria
Sign. Jeg synes det er å gå for langt å kalle det barnemishandling. Men forskjellen mellom lek og hendelsen i HI er jo at gutten ble truet med det som en straff først. Da hjelper det ikke hvor mye humor det ligger i det når man først utfører, man har fortsatt sagt "nå hører du ellers ****" først.
Tidligere i dag bakte jeg ei kake. Min sønn på to år hjalp til så godt han kunne, men begynte til slutt å styre med ovnen. Det er ikke lov, og han fikk beskjed et par ganger. Til slutt: nå hører du ellers er det rett ut av kjøkkenet!
Han fortsatte med verdens største glis. Jeg slapp alt jeg hadde i hendene, sprang mot han og brølte, løfta han opp, kilte han mens jeg bar han i stua der vi endte opp med å bryte på gulvet. Alt under hysterisk latter. Galt?
Galt og galt... du viser iallefall ikke ungen din at du mener alvor.
Så neste gang vil han kanskje gjøre det samme siden det endte opp i lek og moro.
Det er dessuten usammenlignbart.
Jeg tok han ut av kjøkkenet, og han fikk ikke leke med ovnen mer. Jeg kan faktisk gjennomføre det jeg mener med et smil om munnen. Må oppdragelse være sint og strengt?
Hvorfor er det usammelignbart?
Trussel: ut av kjøkkenet!
Reaksjon: fysisk lek ut av kjøkkenet...
Og neste gang du står på kjøkkenet tenker gutten: Jeg vil leke med mamma. Da vet jeg hva jeg må gjøre! [;)]
Vi leker hele tida vi. [:D] Han trenger ikke å gjøre gale ting for å få mamma med på lek.
Vi er så forskjellige vi mennesker. Her funker det faktisk mye bedre å avlede, og finne på noe annet som er moro, istedefor å diskutere. Etter leken i stua gikk vi tilbake på kjøkkenet og begynte med oppvasken. Ovnen var glemt.
Jeg kunne jo sendt han på stua eller at annet rom, og hørt på hyling og sutring og hele bakedagen hadde vært ødelagt. Funket finfint her, slettes ikke sikkert det ville gjort det med andre mennesker. [:)]
ORIGINAL: dommett
dette synes jeg ER barnemishandling: da jeg var 6 år ringte jeg på og stakk av hos min nabo (en pappa som jeg kjente for jeg lekte masse med datteren hans) så dette var ikke en mann jeg var serlig redd for heller. men han så meg og tok meg i å bølle... det han gjorde var å ta meg i bena, snu meg rundt og dytte meg til livet ned i en snø haug. så dro han meg opp og sa at det var galt å ringe på og stikke av. jeg ble så redd at jeg tisset i buksa..... turde ikke si noe til mamma og pappa før leenge etterpå den kvelden. hyylgråt og var helt fra meg
husker det godt enda.... jeg fikk jo ikke fysisk vondt noe sted men det var så ekkel opplevelse
Jo klart,men din historie blir vell av en litt annen karakter vell?? Det var jo virkelig stykt gjort, å ment som en stygg lærepenge. Det var ikke meningen til meg...
ORIGINAL: Hegepia83
Sønnen vår på 5 tester oss hele tiden. Her en dag satt han å hylte som en gris i bilen, å nektet å høre på meg..
Til slutt ble jeg så lei å sa att om han ikke holdt opp, kom jeg til å stanse bilen å snøbaske han[&:][8D]
Da lo han rått å sa det kom jeg ikke til å gjøre, å fortsatte som en gal for å teste meg.
Stoppet bilen å gikk ut, tok en dynge snø å trødde i ansiktet på han.
Ble brått stilt fra han der han satt å han ble meget paff...
Er egentlig lei av alt trasset, og er blitt mer konsekvent, og mener det jeg sier.
Var jeg da en skikkelig dårlig mor? Jeg lo jo litt når jeg gjorde det, var ikke gjort i sinne,men jeg sa att jeg kødder ikke med han, å han skal ikke kødde med meg...
Stykt gjort? Han tier fort still i bilen nå heldigvis da[:D]