Rett eller Galt??

ORIGINAL: Gothia

hahahaha.

Syns det var tøft gjort jeg. Da kansje han skjønner at når du sier noe så mener du det.

Tanta mi var i butikken med sønnen sin, han var da 5-6 år. Han trassa og var helt pyton, la seg ned på gulvet og sparka og slo. Tanta mi er litt smågal da så hun gjorde det samme som han. Skal si deg han slutt å trasse i butikken jeg. hehehe

hahahahaha!! Lo høyt da jeg leste dette

ærlig talt..[:'(]

Jeg trodde det var kødd først, men tydeligvis ikke.[8|]

ORIGINAL: Sjakkruta

Jeg har ikke barn, men vi ble oppdratt på den måten at sa mamma noe, så gjorde hun det også. Tror det er lurt å gå linen helt ut [:)]

Det gjorde mamma og. Hun ga kun eeeen sjans. Og som regel var det " EN gang til og det er rett i sengs og der blir du til det er morgen."
Og det kunne være når som helst på døgnet.

ORIGINAL: Sjakkruta

Jeg har ikke barn, men vi ble oppdratt på den måten at sa mamma noe, så gjorde hun det også. Tror det er lurt å gå linen helt ut [:)]

ORIGINAL: inamaria

vel, du gjorde det på riktig måte, men straffa var kanskje litt ... rar? eller, hard? [8D]

du viser i allefall at du ikke kommer med tomme trusler, slik som min mor var fæl til å gjøre.. jeg kunne oppføre meg som en dritt hele tida, for alt jeg fikk var tomme trusler. hun gjorde aldri noe ut av det.

noe jeg kunne gjort er av samme slag.. bare å sagt at "hvis du ikke slutter nå så setter jeg deg av" og om ungen da hadde fortsatt hadde jeg gjort det, satt han av på ei busslomme, kjørt noen meter så han ikke hadde sett meg, og kommet tilbake (ikke snakk om mer enn et par minutter altså). spurt om han har bestemt seg for å være snill da, og jeg troooor svaret ville vært ja..

dama til svigers gjorde det med sine to sønner når de var små (tror de var 5 og 7 eller 6 og 8).. de holdt kjeft resten av turen.

Vet ikke helt hva jeg mener om hva HI gjorde, men det der er virkelig ikke noe å gjøre mot så små barn. Aner du hvor redde de vil bli? At noen gjorde det mot sine barn når de var små for flere år siden er ingen unnskyldning. Idag vet vi -litt- mer om konsekvenser ved slik oppdragelse

Jeg tar GJERNE på meg rollen som prippen BV-mamma denne gangen. Det pleier sjelden å skje ellers, men...
Altså, den der var drøy... Og at folk ler av det er vel sånn omtrent like drøyt. Drøyt, sært og ikke særlig pent gjort overfor sønnen din. Han fortjener bedre måter å lære seg å høre etter.

hehe,måtte jo flire litt da.. er jo rett i det at man skal vise at man mener alvor liksom,og en på 5 år forstår jo ganske mye da..

mamma gjorde en liten "stygg" ting med meg når jeg var liten,var vel ca 2 år eller noe.. mamma og jeg var i butikken og når vi gikk ut av butikken så så mamma at jeg hadde tatt noe snop,og dette er jo ikke greit selvfølgelig..så da måtte jeg gå inn i butikken helt alene og gi dette til hun som satt i kassa,jeg gjorde det aldri igjen[8D]

Eg hadde nok ikkje gjort det selv, for snø i ansiktet er vondt. Men syns det var veldig bra at du fullførte! Det er det viktigste når man gir slike "trusler" at man står for det man sier!

ORIGINAL: stolt mamma 2008

hehe,måtte jo flire litt da.. er jo rett i det at man skal vise at man mener alvor liksom,og en på 5 år forstår jo ganske mye da..

mamma gjorde en liten "stygg" ting med meg når jeg var liten,var vel ca 2 år eller noe.. mamma og jeg var i butikken og når vi gikk ut av butikken så så mamma at jeg hadde tatt noe snop,og dette er jo ikke greit selvfølgelig..så da måtte jeg gå inn i butikken helt alene og gi dette til hun som satt i kassa,jeg gjorde det aldri igjen[8D]

Haha!! Dette gjorde vi nettopp med Oda[:D]

emh...vet ikke om jeg skal le eller grine!
JEG hadde ikke valgt å gjøre det.

ORIGINAL: Miss Fat

Jeg ville gjerne trua med noe annet. Men likevel gjort det jeg sa jeg skulle.

Sier her at hvis ungene IKKE spiser fint får de ikke yoghurt. F.eks. Og gjør de ikke det får de ikke yoghurt! Konsekvent i det meste jeg gjør.

Prøver iallefall[;)] hadde ikke kommet på det du gjorde en gang,men jeg har stoppet bilen og ikke kjørt videre før eldsten har roa seg f.eks[:)]

Synes det er maktmisbruk. Hvis man ikke klarer å komme ut av det uten slike ting, bør man revurdere. 

Leste det opp for sambo...han sa : Er ikke det barnemishandling??? [8D]

ORIGINAL: janett85

hehehehe. jah hva skal man si... Jeg hadde aldri gjordt det selv på min sønn, for jeg får selv totalt panikk ved vann og snø ufrivelig i ansiktet, men måtte dra litt på fliret ja..[:)]

ORIGINAL: Regan

ORIGINAL: stolt mamma 2008

Haha!! Dette gjorde vi nettopp med Oda[:D]

hehe,ja jeg kommer til å gjøre det samme med snuppa våres også når det kommer[8D] men ser litt for meg at dte kommer til å bli litt krangling først,da hun er så utrolig sta og bestemt[X(]

ORIGINAL: *p!nk smile*

Leste det opp for sambo...han sa : Er ikke det barnemishandling??? [8D]

Det er faktisk en form for barnemishandling ja.

Jeg leser dette som en humoristisk historie, der det ikke lenger var en straff fordi alt ble gjort med humor jeg. Vet ikke om jeg har andre briller, eller om det bare er fordi jeg nekter og tro at noen kan gjøre det som faktisk straff men.. [:-]

Jeg tenker at en 5 åring forstår humor, og også forstår når mor/far bygger opp en humoristisk handling. At han ble så paff var vel kanskje fordi han ikke hadde forventet noe slikt av en voksen?

Ser i allefall ikke på det som misshandling eller maktmissbruk her, så lenge jeg ikke har missforstått fullstendig! [:-]

ORIGINAL: Azoria

ORIGINAL: inamaria

vel, du gjorde det på riktig måte, men straffa var kanskje litt ... rar? eller, hard? [8D]

du viser i allefall at du ikke kommer med tomme trusler, slik som min mor var fæl til å gjøre.. jeg kunne oppføre meg som en dritt hele tida, for alt jeg fikk var tomme trusler. hun gjorde aldri noe ut av det.

noe jeg kunne gjort er av samme slag.. bare å sagt at "hvis du ikke slutter nå så setter jeg deg av" og om ungen da hadde fortsatt hadde jeg gjort det, satt han av på ei busslomme, kjørt noen meter så han ikke hadde sett meg, og kommet tilbake (ikke snakk om mer enn et par minutter altså). spurt om han har bestemt seg for å være snill da, og jeg troooor svaret ville vært ja..

dama til svigers gjorde det med sine to sønner når de var små (tror de var 5 og 7 eller 6 og 8).. de holdt kjeft resten av turen.

Vet ikke helt hva jeg mener om hva HI gjorde, men det der er virkelig ikke noe å gjøre mot så små barn. Aner du hvor redde de vil bli? At noen gjorde det mot sine barn når de var små for flere år siden er ingen unnskyldning. Idag vet vi -litt- mer om konsekvenser ved slik oppdragelse

Denne synes jeg var drøy og,uff[&:]

kan ikke folk se litt humoren i dette eller?

greit nok,jeg klarer ikke å få snø eller vann i ansiktet selv,da får jeg panikk..men med det rett og galt,å vise barna at man mener alvor..må man jo klare å se i dette?
[8|]

ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: ¤Svinmerra¤

Jeg tar GJERNE på meg rollen som prippen BV-mamma denne gangen. Det pleier sjelden å skje ellers, men...
Altså, den der var drøy... Og at folk ler av det er vel sånn omtrent like drøyt. Drøyt, sært og ikke særlig pent gjort overfor sønnen din. Han fortjener bedre måter å lære seg å høre etter.

Ja - jeg er så definitivt FOR å finne en måte å få frem ønsket handling på - UTEN at barnet skal sitte igjen med skamfølelse, redsel - eller sterkt ydmyket..

Er så enig! Jeg lo så absolutt ikke da jeg leste hi!

Back
Topp