Renselsen...

Oi Skal si denne tråden eksploderte :hilarious:
Fikk beskjed av jordmor at det som var nytt i år var at vi måtte ha med bind til oss selv og bleier (+ klær) til babyen for nå skal de virkelig spare penger. Men hvis ingen andre har fått beskjed så :confused005

Fant sånne libresse nattbind (de tynne) + vanlige bind på Normal til bare 14kr pr pakke så da var det greit å hamstre med seg litt :p
Jeg var hos jm der i dag og snakket om fødsel. Snakket litt om hva jeg burde ha i fødebagen, og jeg fikk beskjed om at bruksting som bleier, bind og salver og slikt fikk vi der, men hun anbefalte å ta med klær til meg og babyen. Rart de gir ulike beskjeder? :confused005
 
Jeg syntes de tjukke nattbindene var best for jeg var så mørbanka og sår nedentil med førstemann at de tynne blei liksom for tynne hvis du skjønner hva jeg mener? De tjukke føltes mer som en behagelig pute:laughing025 Men sånt er jo smak og behag da:)

Ja kjøpte 2pakker av de tjukke og men de hadde ikke de på Normal. Hvis de ikke spør om jeg har med bind selv på KK så later jeg som jeg ikke har så kan jeg «spare» de jeg kjøpte til jeg kommer hjem :joyful: de blir sikkert brukt uansett! Høres deilig ut med en pute der nede ja:laughing025
 
Nå har ikke jeg vært hos jordmor på 4 uker da! Og det har aldri vært snakk om fødsel. Så kanskje jeg får høre det på fredag når jeg skal på 36 ukers kontrollen:angelic: men takk for info! Skal hvertfall ta med i tilfelle. :chicken::wideyed:
Si ifra her hva din jordmor sier da :) det tar jo plass i fødebagen så hadde vært greit å sluppet alt det :joyful:
 
Jeg var hos jm der i dag og snakket om fødsel. Snakket litt om hva jeg burde ha i fødebagen, og jeg fikk beskjed om at bruksting som bleier, bind og salver og slikt fikk vi der, men hun anbefalte å ta med klær til meg og babyen. Rart de gir ulike beskjeder? :confused005
Åå jøss! Ja det var jo merkelig da.. var inne på sidene til KK for å se om det sto noe der men finner ingenting om at vi må ta med selv.. snodig.. jordmoren min jobber med en annen jordmor som også jobber noen dager på KK så skulle tro de hadde riktig info..
 
Dumt å kjøpe for mye bleier også i en str. for plutselig vokser de fra, husker vi brukte bleiestr. 1 nesten en mnd. med første, men handler ikke inn en mnd. forbruk av bleier før fødsel, jeg har 4 pakker 1er bleier fordi de solgte ut på en butikk. Sist lå jeg på sykehuset og fikk bind der, var vel behov for å bytte ved hvert toalettbesøk, men jeg var så godt som ferdig blødd da jeg ble skrevet ut av sykehuset etter ca. 1 uke sist, så kommer vel i første omgang til å ha et parr pakker nattbind liggende, vi er nok i butikken flere ganger i uka, hvertfall 1, så ikke noen krise her om noe skulle minke :)
 
Jeg var hos jm der i dag og snakket om fødsel. Snakket litt om hva jeg burde ha i fødebagen, og jeg fikk beskjed om at bruksting som bleier, bind og salver og slikt fikk vi der, men hun anbefalte å ta med klær til meg og babyen. Rart de gir ulike beskjeder? :confused005
Hoi! Det var greit å få med deg. Men det er vel apotek på sykehuset så mannen kan kjøpe. Jeg brukte bleier en hel uke sist tror jeg og så gikk jeg over på nattbind etter det en god stund. Har kjøpt en pakke nattbind nå og så får vi kjøpe fortløpende.
 
Hoi! Det var greit å få med deg. Men det er vel apotek på sykehuset så mannen kan kjøpe. Jeg brukte bleier en hel uke sist tror jeg og så gikk jeg over på nattbind etter det en god stund. Har kjøpt en pakke nattbind nå og så får vi kjøpe fortløpende.
Det er apotek i hovedbygget og lenger nedi veien tror jeg, men ikke på selve KK, der er det vel bare en deli de Luca hvis jeg ikke tar helt feil :p (og fyi; de har ikke frozen yoghurt :arghh:)
 
Hoi! Det var greit å få med deg. Men det er vel apotek på sykehuset så mannen kan kjøpe. Jeg brukte bleier en hel uke sist tror jeg og så gikk jeg over på nattbind etter det en god stund. Har kjøpt en pakke nattbind nå og så får vi kjøpe fortløpende.
Tenker jeg forholder meg til det jordmora så til meg. Men hvis mannen må ut og kjøpe, kan han like gjerne stikke bort på kiwien, er vel ca samme avstand som til apoteket, bare er er bind billigere :p
 
Tenker jeg forholder meg til det jordmora så til meg. Men hvis mannen må ut og kjøpe, kan han like gjerne stikke bort på kiwien, er vel ca samme avstand som til apoteket, bare er er bind billigere :p
På bind helt klart. Jeg tenkte på bleiene som var gull sist. Men det ordner seg nok:)
 
Back
Topp