Renselsen...

Mumfies

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
It's gonna be May 2019
Februarbarna 2023
har hørt at noen blør i 1 uke og andre i 6 uker så er kanskje litt dumt spm, men hvor mange pakker med bind (og bleier forresten) kjøper dere inn før fødsel?
På KK i Bergen har jeg fått vite at vi må ta med egne bind og bleier for nå skal det spares penger! Så hvor mye er lurt å ta med der og å ha når man kommer hjem? Vet at det bare er å gå på butikken men er jo greit å ha nok til de første dagene hvertfall
:)
 
Jeg brukte bleier gjennom hele innleggelsen på sykehuset og byttet ved hvert toalettbesøk, så ca 16 stk? Skal sies at jeg blødde en del i etterkant. Når jeg kom hjem bruke jeg i begynnelsen de tykkeste nattbindene, usikker på hvor mange. Tok egentlig en løpende vurdering av hva som måtte til :)
 
Det er så lenge siden at jeg har glemt det. Men tenker at det er greit å ha kjøpt inn ett par pakker i første omgang og så heller fylle på hvis man trenger. Med førstemann så mener jeg å huske at jeg blødde i ett par uker.. Brukte nattbindene til Libresse i starten.
 
Må vi ha med oss bind og bleier?! :dead::inpain:

Hvor mange bleier trenger en baby de første dagene da? :bored:
 
Må vi ha med oss bind og bleier?! :dead::inpain:

Hvor mange bleier trenger en baby de første dagene da? :bored:
Bleier til babyen får du på sykehuset:) Som regel får man bind på sykehuset også men noen sykehus skal spare å må da ha med bind sjøl. Men det får man eventuelt beskjed om på forhånd.
 
Bleier til babyen får du på sykehuset:) Som regel får man bind på sykehuset også men noen sykehus skal spare å må da ha med bind sjøl. Men det får man eventuelt beskjed om på forhånd.

Ja, men HI skal føde på samme sykehus som meg. Så da antar jeg at dette gjelder meg også.

Men syns det er ganske sjokkerende faktisk, en kan begynne å lure på hvorfor vi betaler skatt i dette landet i det hele tatt. Svangerskapsomsorgen er en vits..
 
har hørt at noen blør i 1 uke og andre i 6 uker så er kanskje litt dumt spm, men hvor mange pakker med bind (og bleier forresten) kjøper dere inn før fødsel?
På KK i Bergen har jeg fått vite at vi må ta med egne bind og bleier for nå skal det spares penger! Så hvor mye er lurt å ta med der og å ha når man kommer hjem? Vet at det bare er å gå på butikken men er jo greit å ha nok til de første dagene hvertfall
:)
Sist eg fødte der fikk vi bind og bleier, men dette var desember 2016 da :) Får spørre når eg skal på ul i slutten av måneden :)
 
har hørt at noen blør i 1 uke og andre i 6 uker så er kanskje litt dumt spm, men hvor mange pakker med bind (og bleier forresten) kjøper dere inn før fødsel?
På KK i Bergen har jeg fått vite at vi må ta med egne bind og bleier for nå skal det spares penger! Så hvor mye er lurt å ta med der og å ha når man kommer hjem? Vet at det bare er å gå på butikken men er jo greit å ha nok til de første dagene hvertfall
:)

Hvor fikk du beskjed om dette:eek:? Jeg sksl føde på KK også, ikke hørt noe om det:shifty: snakk om ting å spare penger på:confused:
 
Hvor fikk du beskjed om dette:eek:? Jeg sksl føde på KK også, ikke hørt noe om det:shifty: snakk om ting å spare penger på:confused:
Sniker fra april. Jeg har heller ikke fått beskjed om at man ikke får bind på KK. Hvis dette stemmer syntes jeg det er ganske utrolig :confused:
 
I all verden? Jeg går på oppfølging på KK en gang i måneden, har aldri fått beskjed om å ta med.

Tenker at 3/4 pakker nattbind, også et par vanlige. Butikken er åpen når man har født så jeg hamstrer nok ikke stort på forhånd. :happy:
 
Ja, men HI skal føde på samme sykehus som meg. Så da antar jeg at dette gjelder meg også.

Men syns det er ganske sjokkerende faktisk, en kan begynne å lure på hvorfor vi betaler skatt i dette landet i det hele tatt. Svangerskapsomsorgen er en vits..
Å ja.. Men trur ikke du trenger mer enn en pakke med bleier mens du er der i alle fall..
 
Oi Skal si denne tråden eksploderte :hilarious:
Fikk beskjed av jordmor at det som var nytt i år var at vi måtte ha med bind til oss selv og bleier (+ klær) til babyen for nå skal de virkelig spare penger. Men hvis ingen andre har fått beskjed så :confused005

Fant sånne libresse nattbind (de tynne) + vanlige bind på Normal til bare 14kr pr pakke så da var det greit å hamstre med seg litt :p
 
Oi Skal si denne tråden eksploderte :hilarious:
Fikk beskjed av jordmor at det som var nytt i år var at vi måtte ha med bind til oss selv og bleier (+ klær) til babyen for nå skal de virkelig spare penger. Men hvis ingen andre har fått beskjed så :confused005

Fant sånne libresse nattbind (de tynne) + vanlige bind på Normal til bare 14kr pr pakke så da var det greit å hamstre med seg litt :p
Jeg syntes de tjukke nattbindene var best for jeg var så mørbanka og sår nedentil med førstemann at de tynne blei liksom for tynne hvis du skjønner hva jeg mener? De tjukke føltes mer som en behagelig pute:laughing025 Men sånt er jo smak og behag da:)
 
Oi Skal si denne tråden eksploderte :hilarious:
Fikk beskjed av jordmor at det som var nytt i år var at vi måtte ha med bind til oss selv og bleier (+ klær) til babyen for nå skal de virkelig spare penger. Men hvis ingen andre har fått beskjed så :confused005

Fant sånne libresse nattbind (de tynne) + vanlige bind på Normal til bare 14kr pr pakke så da var det greit å hamstre med seg litt :p

Nå har ikke jeg vært hos jordmor på 4 uker da! Og det har aldri vært snakk om fødsel. Så kanskje jeg får høre det på fredag når jeg skal på 36 ukers kontrollen:angelic: men takk for info! Skal hvertfall ta med i tilfelle. :chicken::wideyed:
 
Back
Topp