Renselsen

Jeg gikk over til nattbind når jeg kom hjem, men hadde rappa med meg 5 bind fra sykehuset for å ha i bakhånd :) Jeg bruker nå truseinnlegg på dagen og vanlige bind eller bare truseinnlegg på natten også. Drøye 3uker siden fødsel nå, så satser på at det gir seg snart :)

Tre uker siden fødsel her og jeg begynte å bruke nattbind allerede på dag 2, og truseinnlegg etter den første uka. Fødte vaginalt. Fikk drypp etter fødselen for at livmora skulle trekke seg sammen raskere pga massive blødninger under min første fødsel, mulig det er noe av årsaken til at renselsen stagnerer så fort.

Renselsen min varte ganske nøyaktig i 6 uker, men brukte vanlige bind fra dag 2 på sykehuset og truseinnlegg etter ca 2 uker. Fødte vaginalt men lite blødning under og etter fødsel:)

Men om man kun blør veldig små mengder, bør man fremdeles vente med karbad og sex?

Sex er lov det, men bruk kondom pga infeksjonsfaren. Karbad bør vente til du ikke lenger blør/minst seks uker om jeg husker rett?

Hm, jeg har tatt grønnsåpebad daglig etter fødsel pga rift grad 3b. Ble anbefalt av legen som sydde meg.

grønnsåpebad er vel bare *det berørte området*, ikke akkurat badekar, eller??

Jeg fyller 10 cm i badekaret og setter meg oppi, vet ikke hvordan jeg skulle gjort det ellers.

I dag tror jeg forøvrig skorpen løsnet her. Jenta er 10 dager gammel, jeg har blødd relativt lite. O natt blødde jeg ganske mye, og i morges rant det rett og slett når jeg gikk på do, tørket og tørket. Tilslutt skikkelig store koagler, en stor klyse.

Back
Topp