Renselsen

Beckybecks

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
Hei!
Når jeg leser rundt på nett ser at at det er vanlig at blødningen tiltar litt igjen etter 10-12 dager siden skorpen fra der morkaken satt løsner.

Jeg er nå på dag 8 etter fødsel og har plutselig begynt å blø masse friskt blod igjen:( Noen med samme erfaring? Kan skorpen løsne før det har gått 10 dager eller er det sannsynlig at det er noe annet galt? Blir så redd for om det er noe rester av morkaken igjen...:(

Høres veldig normalt ut :) hvis det er rester, vil du få feber og føle deg veldig dårlig.

Helt normalt! Her har det gått veldig opp og ned. Flere dager innimellom uten noe som helst, før det pluselig kommer mye friskt, også plutselig bare litt igjen.. 3 uker siden fødselen her, holdt på sånn hele veien ;)

Hvis du ikke har veldig vondt i magen i tillegg, så hadde jeg ikke bekymret meg for at noe er galt :)

Helt normalt! Her har det gått veldig opp og ned. Flere dager innimellom uten noe som helst, før det pluselig kommer mye friskt, også plutselig bare litt igjen.. 3 uker siden fødselen her, holdt på sånn hele veien ;)

Hvis du ikke har veldig vondt i magen i tillegg, så hadde jeg ikke bekymret meg for at noe er galt :)
Det var et sted jeg leste at dersom man enda blødde friskt blod etter 14 dager skulle man ta kontakt med lege. Har du vært i kontakt med lege? Kan ikke fatte og begripe at dette kan stemme, så lenge man ikke føler seg syk selvfølgelig...

Samme som her. Over 3 uker siden fødsel. Fikk ganske mange korssting og har begynt å blø nå etter stingene har løst seg opp. Er friskt blod. Sårrester kom også senere enn 2 uker. Har lest på BV at renselse ikke burde vare mer enn 6-8 uker. Tenker at det kanskje et vanlig å blø til og fra i denne perioden?

Samme som her. Over 3 uker siden fødsel. Fikk ganske mange korssting og har begynt å blø nå etter stingene har løst seg opp. Er friskt blod. Sårrester kom også senere enn 2 uker. Har lest på BV at renselse ikke burde vare mer enn 6-8 uker. Tenker at det kanskje et vanlig å blø til og fra i denne perioden?

Ja, det er helt vanlig :) Sist kom det også litt i rykk og napp. Husker ikke hvor mange uker jeg blødde, men det var nok rundt 6..

Det var et sted jeg leste at dersom man enda blødde friskt blod etter 14 dager skulle man ta kontakt med lege. Har du vært i kontakt med lege? Kan ikke fatte og begripe at dette kan stemme, så lenge man ikke føler seg syk selvfølgelig...

Nei, er ikke noe bekymret, så ser ingen grunn til å kontakte lege. Helt normalt at det kommer og går med blødningene, og det kan vare i mange uker. Går veldig opp og ned her, og noen dager blør det ikke i det hele tatt.

Er 24 dager siden fødsel og jeg blør enda fra og til. Er nok normalt sier de.

*sniker fra Jan 16* etter nr 1 blødde jeg i 7 uker mer eller mindre, ingen smerter, helt normalt(var i fødsel ble ks) med nr 2 (var i fødsel ble ks) blødde jeg i 10 dager også pittelitt hver dag i 3 uker. Store forskjeller på oss her, men er du beskymret ring legen din. Lykke til:)

Jeg hadde rester nå og tro meg.. D kjennes!!! Styggdårli ble jeg.. Vanlig å blø litt av og på en god stund..

Blør til og fra her og. 3 uker i morgen siden ks... Eneste som irriterer meg er at jeg går unødig med bind når set ikke kommer noe, og ekkelt når det kommer og jeg ikke går med noe eller bare ett truseinnlegg...

Blør til og fra her og. 3 uker i morgen siden ks... Eneste som irriterer meg er at jeg går unødig med bind når set ikke kommer noe, og ekkelt når det kommer og jeg ikke går med noe eller bare ett truseinnlegg...

Enig i irriterende med unødvendig mye bind, og man kan vel nesten banne på at det kommer noe når man endelig tør gå uten. Irriterende med lukta også, hater bind og truseinnlegg, føler det stinker skittent :( sprang nettopp stressa gjennom dusjen for å prøve få vekk lukta, men den har grodd fast i nesen tror jeg. 5 uker siden fødsel i dag, begynner bli klar for at det går over nå :)

Med første blødde jeg i 10 dager ca. Men denne gangen har jeg blødd i 6-7 uker. Er vist helt normalt så lenge det ikke er smerter.

Back
Topp