Her spør TS om råd fra folk som har prøvd forskjellig fordi hun ønsker å prøve rensekur selv. Da synes jeg faktisk at de som har erfaringer gjerne må komme med dem, men å komme med utsagn om at det er tull, ikke virker og bare er teit er totalt unødvending. Og fordi om noe ikke virker hos noen, så kan det godt virke for noen andre
Jeg prøvde en rensekur som heter C24. Den varte i to døgn der du på 24 timer ikke skulle spise noe som helst, men ellers kunne du spise helt lette ting som salat. Du skulle drikke noe pulvergreier 4 ganger daglig. Noe skulle blandes med grapefruktjuice og noe med olivenolje. Min erfaring var at det smakte helt grusomt. Jeg hadde grusomme magekramper og måtte nærmest overnatte inne på toalettet. Etter kuren var jeg gått ned 2 kg og var svimmel og dårlig. Etter 2 dager med et sunt kosthold som var kaloribegrenset hadde jeg likevel gått opp de 2 kg jeg hadde mistet. Pratet med legen min om den kuren og hun mente at det eneste akkurat den bidrar til er at du tømmer hele kroppen for væske og mange ender opp med å bli dehydrert. Hun anbefalte på det sterkeste og heller utføre naturlige rensekurer over lengre tid der du spiser rent kjøtt, nøtter bær. Mye vann som renser kroppen og grønn te
Finnes jo flere andre rensekurer også som jeg ikke har prøvd, men om du googler det litt så finner du sikkert mye erfaringer rundt omkring