Rense kroppen innvendig

Beklager sent svar.

Anbefaler deg/de som ønsker, å se denne episoden av Folkeopplysningen på NRK.

http://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/KMTE61006610/sesong-1/episode-6

Detox er rett og slett bare tull. Beklager at dette var støtende for enkelte her. Men det er jo bare sannheten.
Det blir vel som med kiropraktor:) placebo ja:) men tror det er sunt å spise ren mat for rense opp i kroppen! Noen sverger til tarmskylling, men det har heller ingen hensikt:) men man skal aldri undervurdere tankenes kraft:)

Dette blir min siste mld ang temaet, fordi det blir for dumt syns jeg.

Syntes bare du kunne skrevet det med en litt annen vinkel, for slik det fremstår her kan det virke som du syns trådstarter er teit som i det hele tatt vurderer dette. Du kunne presisert at det er noe som er din mening istedet :)
Og når trådstarter sier at hun ikke ønsker slike svar, så synes jeg det var litt unødvendig å komme med flere :)

Beklager til trådstarter ;)

Jeg har ikke skrevet noe om at hun er teit. Jeg skriver at detox er tull og at det er bortkastet penger - så får hun selv vurdere om det er noen hun ønsker å bruke penger på. Det er ikke bare min mening, det er ren fakta. Man må da kunne tåle å få høre sannheten. Dette er et diskusjonsforum hvor folk har forskjellige meninger - eller sitter med forskjellig kunnskap. Det må da være lov å bidra og svare når andre kommenterer det jeg skriver.

Det blir vel som med kiropraktor:) placebo ja:) men tror det er sunt å spise ren mat for rense opp i kroppen! Noen sverger til tarmskylling, men det har heller ingen hensikt:) men man skal aldri undervurdere tankenes kraft:)

Jeg tenker at hvis man ønsker å slanke seg, så begynner man å trene eller telle kalorier.

Kalorier inn - kalorier ut. Er ikke verre enn det.

Men skal aldri undervurdere Placebo nei... det kan jo gjøre underverker ;)

Det som hjelper for meg er å bruke en uke der jeg kun spiser frukt, grønnsaker og vann med sitron. Og masse grønn te:) ikke bruk penger på dyre piller o.l bare bruk naturen:) lakrisrot te er godt og søtt, hvis du liker lakris selvfølgelig:) demper søtsuget veldig:) cayennepepper kickstarter forbrenningen og Gjør deg varmere:) bare noen enkle tips:) Lykke til:)

Det som er viktig med blant annet grønn te er å drikke masse vann. Og samtidig ikke drikke den på tom mage.
Jeg drakk den på rimelig tom mage og ble brå kvalm/dårlig.

Det som er viktig med blant annet grønn te er å drikke masse vann. Og samtidig ikke drikke den på tom mage.
Jeg drakk den på rimelig tom mage og ble brå kvalm/dårlig.
Her må jeg starte dagen med en kopp, da på tom mage. Blir ikke kvalm, men har hørt om andre som reagerer med kvalme. Jeg blir fort kvalm av kaffe. Ja vann er selvfølgelig viktig!:)

Her må jeg starte dagen med en kopp, da på tom mage. Blir ikke kvalm, men har hørt om andre som reagerer med kvalme. Jeg blir fort kvalm av kaffe. Ja vann er selvfølgelig viktig!:)

Vi reagerer sikkert forskjellig :)
Jeg tåler grønn te ellers, men på tom mage rett før lunsj så ble jeg bråkvalm.
Jeg fikk i meg mat og ble like fin igjen :)
Greit å være obs bare :)

Her spør TS om råd fra folk som har prøvd forskjellig fordi hun ønsker å prøve rensekur selv. Da synes jeg faktisk at de som har erfaringer gjerne må komme med dem, men å komme med utsagn om at det er tull, ikke virker og bare er teit er totalt unødvending. Og fordi om noe ikke virker hos noen, så kan det godt virke for noen andre :)

Jeg prøvde en rensekur som heter C24. Den varte i to døgn der du på 24 timer ikke skulle spise noe som helst, men ellers kunne du spise helt lette ting som salat. Du skulle drikke noe pulvergreier 4 ganger daglig. Noe skulle blandes med grapefruktjuice og noe med olivenolje. Min erfaring var at det smakte helt grusomt. Jeg hadde grusomme magekramper og måtte nærmest overnatte inne på toalettet. Etter kuren var jeg gått ned 2 kg og var svimmel og dårlig. Etter 2 dager med et sunt kosthold som var kaloribegrenset hadde jeg likevel gått opp de 2 kg jeg hadde mistet. Pratet med legen min om den kuren og hun mente at det eneste akkurat den bidrar til er at du tømmer hele kroppen for væske og mange ender opp med å bli dehydrert. Hun anbefalte på det sterkeste og heller utføre naturlige rensekurer over lengre tid der du spiser rent kjøtt, nøtter bær. Mye vann som renser kroppen og grønn te :)

Finnes jo flere andre rensekurer også som jeg ikke har prøvd, men om du googler det litt så finner du sikkert mye erfaringer rundt omkring ;)

Her spør TS om råd fra folk som har prøvd forskjellig fordi hun ønsker å prøve rensekur selv. Da synes jeg faktisk at de som har erfaringer gjerne må komme med dem, men å komme med utsagn om at det er tull, ikke virker og bare er teit er totalt unødvending. Og fordi om noe ikke virker hos noen, så kan det godt virke for noen andre :)

Jeg prøvde en rensekur som heter C24. Den varte i to døgn der du på 24 timer ikke skulle spise noe som helst, men ellers kunne du spise helt lette ting som salat. Du skulle drikke noe pulvergreier 4 ganger daglig. Noe skulle blandes med grapefruktjuice og noe med olivenolje. Min erfaring var at det smakte helt grusomt. Jeg hadde grusomme magekramper og måtte nærmest overnatte inne på toalettet. Etter kuren var jeg gått ned 2 kg og var svimmel og dårlig. Etter 2 dager med et sunt kosthold som var kaloribegrenset hadde jeg likevel gått opp de 2 kg jeg hadde mistet. Pratet med legen min om den kuren og hun mente at det eneste akkurat den bidrar til er at du tømmer hele kroppen for væske og mange ender opp med å bli dehydrert. Hun anbefalte på det sterkeste og heller utføre naturlige rensekurer over lengre tid der du spiser rent kjøtt, nøtter bær. Mye vann som renser kroppen og grønn te :)

Finnes jo flere andre rensekurer også som jeg ikke har prøvd, men om du googler det litt så finner du sikkert mye erfaringer rundt omkring ;)

Må da være rom for å si at det ikke er noe vitenskapelig bevis for at det fungerer, og at det bare er tull fordi kroppen renser seg selv :) Er bare ren fakta :) Jeg ville jo revurdert å bruke penger på noe sånt (og satt pris på at noen faktisk bidro med kunnskap om temaet), hvis jeg fikk vite at det ikke har noen effekt, annet enn evt. placbo. Da kan man like gjerne late som det er hellig rensevann, men drikke rent vann fra springen. Samme greia, men det er gratis iallfall :)

For øvrig:

Det er ikke vitenskapelig bevist at detox har noen positiv helsemessig gevinst. Det som faktisk er bevist er at det kan være skadelig. Så hvorfor i alle dager bruker penger på noe som for det første ikke fungerer, og som for det andre kan føre til negative helsemessige konsekvenser?

Last edited:
Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere er så på Spireliten her, det hun sier er jo helt sant.
Selv om man spør hva som er best så må man jjo kunnesvare at det ikke har noen virkning så slipper man å kaste bort penger på det.
Jeg hadde hvetfall blitt glad for å få vte om det.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere er så på Spireliten her, det hun sier er jo helt sant.
Selv om man spør hva som er best så må man jjo kunnesvare at det ikke har noen virkning så slipper man å kaste bort penger på det.

Fra min side så var det absolutt ikke noe vondt ment, og jeg nevnte ingenting om fakta som ble lagt ut.
Eneste jeg sa, var at jeg syntes det kunne formuleres på en hyggeligere måte :) men det er jo min mening ;)

TAKK!!

Back
Topp