Renge sin dagbok

Gratulerer så mye❤️❤️❤️ wow❤️

16. mars

Første dusj gjennomført! Sinnsykt deilig!!
Klarte å stå i dusjen i noen minutter uten å bli svimmel! Deilig å føle at man er litt rein igjen.

Ellers har en av legene som var med på operasjonen vært innom i dag. Hun lurte på hvordan opplevelsen var, om vi hadde noen spørsmål og forklarte hva som hadde skjedd. Jeg har egentlig ikke så mange tanker angående det som skjedde i går, utenom at fødselen var rask og fin, selvfølgelig vond. Men kunne nok vært vondere også.

Og at det værste med hele situasjonen etterpå var smertene ved at de trykket på magen/ livmoren for å tømme den for blod de gangene før jeg ble sendt til operasjon. Det var kaos, for det var en hasteoperasjon. Men følte samtidig at der var orden i kaoset og at de hadde kontroll. Så alt i alt en grei opplevelse. Men hun nevnte at jeg skulle ta kontakt hvis det plutselig kom følelser der som jeg ikke har nå. For da skulle jeg få snakke om det. Og jeg skulle få ekstra oppfølging ved en eventuell ny graviditet.

Oh wow! Gratulerer! Håper alt går på skinner fra nå av altså, du har virkelig fått nok :Heartred

17. mars

Samtale om fødsel og spørsmål med jordmor i dag gikk veldig bra. Vi hadde egentlig ikke store spørsmål til samtalen. Og følte oss godt tatt vare på gjennom fødsel og etterpå.

I aktiv fødsel: 1 time og 17 minutter fra 5cm
Trykketid: 5 minutter
Rift: 2 sting? De sa 4 etter fødselen. Menmen, samme for meg.

I dag fikk jeg jern intravenøst. Blodprosenten min økte fra 7,5 etter fødsel og operasjon, til 8,6 før den gikk ned igjen til 8. Nå har de troen på at den skal komme seg opp og forhåpentligvis bli stabil.

Ellers er jeg blitt fortalt at amming og melk kan ta litt tid da jeg mistet så mye blod. Men det kommer seg for hver gang. Og jeg snakker med hun hver dag om at vi må øve oss sammen så vi kommer oss fortere hjem til egen seng og sofa. Det virket som hun hører på meg til nå iallefall, jobber på hver gang.

Ellers er bekkenet mitt blitt helt bra! Og har heller ikke vondt i hodet lenge, så sinnsykt deilig! I dag var det så fint vær, gleder meg til trilleturer ute! Har jo nesten ikke vært ute på 5 mnd da en tur på butikken gjorde meg ødelagt i flere dager.

Gratulerer sååååå mye med fødsel overstått og ditt lille gull ❤️❤️❤️ enig med jordmor, du er helt rå!!! Så godt å høre at formen så smått begynner å bli bedre i forhold til hva den var før fødsel. Håper dere snart kommer dere hjem og at dere kan nyte mange fine trilleturer i (snart) fint vårvær ❤️☺️ :love017

Gratulerer så mye med lille skatten ❤️

En måned allerede!

Alida er blitt en måned! Tiden har gått så fort!
Egentlig to dager til termin. Og vi har allerede fått ha hun så lenge :Heartred

Tiden har vært tøff, koselig, slitsom, fantastisk! Vi startet tiden med amming, flaske og så pumpe. Hver tredje time, og det kunne ta sin tid. Så noen ganger var det bare 1,5 time «pause». Hun har lagt på seg bra hver gang vi har vært på helsestasjonen, så startet å prøve å ikke gi flaske på formiddag. Og hun la fortsatt på seg. Nå har vi kun gitt flaske siste måltid før natt, og på natten. I dag veide hun 3428 så nå skal vi prøve å kutte ut flasken helt og kun amme. Klar for noen slitsomme dager og håper at dette går bra! Skal tilbake for å veie om en uke.

Hun liker ikke å ligge alene, og har stort sett vært i sofaen den siste måneden føler jeg. Men nå er hun endelig «tung» nok til å være i bæreselen, og den likte hun godt. Så da er det lettere å få gjort litt ting her hjemme også.

Back
Topp