RemaFrue og RemaFrøet

RemaFrue

Gift med forumet
Septemberhjertene 2018
Oktoberfruene 2018
Ja, tenkte det var på tide å lage seg en dagbok etterhvert. Så her er jeg og prøver. Har en på september også

10+4 idag i følge mens termin.
Jeg har slitt mye med kvalme tidligere, men nå er det mer ubehag i mage, stikkinger og smerter. Har tatt det opp med lege tidligere og ble sykemeldt då for de trodde det kunne være en begynnende MA, har ikke blødd noe siden den gangen og det er vell nå godt 1mnd siden ca. Skal på første ordinære time hos lege nå på onsdag, så er jo litt spent på hva som blir sagt osv, tenker å ta opp dette med de smertene i magen også da jeg blir veldig bekymret for at noe skal være gale med det lille RemaFrøet mitt.

Vurderer TUL, men tørr ikke helt det heller [emoji23] regner med jeg blir satt tilbake når jeg skal på UL, så venter lengst mulig så jeg ikke blir så "skuffet" [emoji12]
 
11+0

Idag har vært en dag med varierende form. Begynte dagen med at jeg sto hvertfall 20min på badet før jeg skulle gå å brakk meg, forferdelig greie, å hvertfall når det ikke kommer noe heller. Kjørte på jobb og spiste frokost i bilen, formen steg og jeg tenkte "jadda, blir en fin dag likevel"... mhm.. var på jobb i 1,5t så kom kvalmen igjen, mageknipen meldte sin ankomst og jeg er sikker på at blodtrykket hoppet opp å ned for jeg var svimmel, ikke svimmel, svimmel og sånn fortsatt resten av dagen. Jeg jobbet litt på melkekjølen, eneste plassen i butikken hvor kvalmen tydeligvis roer seg, det var så deilig å være og jobbe der inne de 50min jeg bruker på det. Kom jeg og ble skikkelig svimmel og mageknipet tok seg opp sånn at jeg måtte gå å legge meg, klarte ikke stå på kjøkkenet å lage middag engang :-(

Ellers så fikk jeg melding på HELFO idag tidlig med time til OUL [emoji7] fått tildelt time 27.04, og jeg gleder meg veldig masse, en positiv greie på en ellers dårlig dag. Syns de var veldig kjappe då, var hos legen i går, henvisning ble sendt og fikk svar tildelt time idag tidlig [emoji16]
Meldte meg også opp hos jordmor i går og fikk første time 21.03(12+6), tror det skal bli godt å få komme dit å snakke med hun, lufte tanker og bekymringer og forhåpentligvis få noe gode råd og noen betryggende ord. Legene var så fryktelig vanskelige når jeg var der i går, var uaktuelt at jeg fikk komme inn 21.03(12+6) å ta blodprøvene, måtte komme tidligst 22.03(13+0) for jeg måtte være passert uke 12... var ikke det sykt strengt? Veldig skuffet over hvor lite følsom og hvor hensynsløs hun legen var.. håper at neste gang jeg skal inn at min egen lege er tilbake fra sykemeldingen sin, for jeg hadde ingen god opplevelse der i går. Til og med sambo reagerte :-(
Tenkte å avslutte innleggene for hver uke som går med en liten liste, og etterhvert også magebilder [emoji16]

Termin: 30.09(mens termin)
På vei: 11+0
Igjen: altfor lenge
Kjønn: får forhåpentligvis vite det på OUL 27.04, vist vi klarer å vente så lenge [emoji12]
Aktivitet: litt tidlig for det enda vell
Navn: vi har ikke snakket om det, men jeg som mange andre kommende mødre har naturligvis tenkt masse
Vektøkning: 1,5kg foreløpig
Barnerom: ikke verken tenkt eller begynt på
Strekkmerker: ingen
Plager: kvalmen og mageknipet + litt smerte bak ved halebeinet når jeg bøyer meg ned go skal opp igjen
Innkjøp: ingenting, har bare kjøpt noen garn for kommende mormor som er helt vill på strikkingen
Oppegående: veldig
Matkikk: gule epler
Kynnere: nei
Vann i kroppen: nei
Neste kontroll: 21.03(jordmor) og 22.03(legekontor for blodprøver)
 
Gøy med dagbok! Hvor langt på vei er du når du skal på oul?
 
Gøy med dagbok! Hvor langt på vei er du når du skal på oul?

Ja, syns det var så kjekt å lese andre sine, så tenkte det måtte jo være gøy å en dag kunne bla tilbake i sin egen å lese og "oppleve" alt på nytt [emoji16] jeg er akkurat er i følge siste mens 18+1 på OUL [emoji5]
 
11+2

Jeg var så glad når jeg sto opp idag, jeg følte meg både uthvilt og i knall form. Kjørte til jobb med full konsert over anlegget, begynte på jobb med stort pågangsmot og tenkte at dette, dette blir den beste dagen på lenge... der tok jeg skammelig feil.
Spiste frokost nistepakken min, som jeg har begynt å ha med på jobb da jeg ikke er så fan av å spise tidlig om morgenen, og ante fred og ingen fare. Jobbet på videre og koste meg egentlig helt frem til jeg kjente jeg begynte å bli sulten igjen, derfra og til nå, har vært et mareritt. Jeg ble sulten igjen leeeenge før det passet seg med lunsj(har litt som måå gjøres før jeg spiser), jeg ble dårligere og dårligere hele tiden og effektiviteten sa bom stopp. Ikke hjalp det på at folk handlet som om vi skulle stenge ned noen dager nå heller, for da må jeg begynne på oppgavene mine, løpe å åpne en kasse, løpe tilbake å fortsette, åpne en kasse osv, har lurt hele dagen på om det er noe spesielt som skjer.
Kl ble 12.00 og endelig var det lunsj tid, å Gud som jeg gledet meg, løp ut i butikken og kjøpte akkurat det jeg ville ha der og då, favoritt varmretten min[emoji7] begynte å spise og jeg virkelig nøt det, 5min inn i maten ble jeg så skammelig kvalm at jeg ikke viste hva jeg skulle gjøre, jeg satt der å brakk meg, tårene trillet og hele verden bare krasjet(takk til hormonene). Jeg var så dårlig at jeg på ett tidspunkt, lå på gulvet inne på doen for jeg var redd jeg ikke skulle rekke ut der om jeg måtte spy. Resten av dagen bare forsvant og jeg klarer ikke helt å sette sammen alt etter det og frem til jeg kom hjem. Når jeg kom hjem la jeg meg på sofaen 5 minutter og følte meg som en ny person når jeg reiste meg. Var da blitt så trøtt at jeg måtte ha en kvil.
Nå har jeg nettopp våknet fra min 1,5 timers kvil og er i kjempe form(foreløpig) og jeg skal nå sette på noen klær til vakse før jeg begynner på kveldens mat. Hjemme laget pizza, men hjemmelaget bunn. Jeg er så glad i min egen hjemmelagde pizza at jeg blir litt flau når jeg snakker om det til andre [emoji23]
Gleder meg vilt til å komme til jordmor 21.03 å få snakket litt med henne om fryktene mine. Kjenner veldig på de når jeg ligger i sengen sånn som nå og bare får tenke.
Drømte forresten i natt også at det blir jente, rart, for jeg tror jo selv det blir gutt, men har de siste 3 nettene drømt at det blir jente. Gleder meg sånn til OUL å skulle få vite hvem som skjuler seg i magen [emoji173]️
 
Då er jeg back. Har ikke villet skrive noe her inne de siste ukene da jeg rett og slett har vært litt nedfor, har ikke følt meg gravid og egentlig vært litt stresset for hele greien. Jeg og sambo ble enige om at vi skulle bestille doppler, den ankommer idag også tester vi den litt, lete etter hjerte lyd og forhåpentlig vis finner vi den slik at jeg får roet meg 10-12 hakk [emoji12] vist ikke så kommer vi til å bestille UL neste uke, min mor har sagt at hun kan betale halvparten bare for hun vil at jeg skal være så trygg som mulig gjennom hele svangerskapet [emoji173]️ håper vi finner hjertelyd ikveld og at vi slipper å bruke pengene på UL [emoji5]
Ellers har jeg veldig fint, ingen kvalme eller noe, bare monster trøtt [emoji23] hver morgen når jeg står opp skulle man tro jeg bare har sovet 1 t om natten.


Termin: 30.09(mens termin)
På vei: 15+1
Igjen: altfor lenge
Kjønn: får forhåpentligvis vite det på OUL 27.04, vist vi klarer å vente så lenge [emoji12]
Aktivitet: nei
Navn: vi har ikke snakket om det, men jeg som mange andre kommende mødre har naturligvis tenkt masse
Vektøkning: -0,5kg, gikk opp i starten, har nå gått ned igjen
Barnerom: ikke verken tenkt eller begynt på
Strekkmerker: ingen
Plager: litt smerte bak ved halebeinet når jeg bøyer meg ned og skal opp igjen, samt at jeg er ekstremt trøtt og sliten hele tiden.
Innkjøp: ingenting, har bare kjøpt noen garn for kommende mormor som er helt vill på strikkingen
Oppegående: veldig
Matkikk: skive med baconost
Kynnere: nei
Vann i kroppen: nei
Neste kontroll: 27.04(OUL)

Vis vedlegget 252090
 
17+4 idag og bare 4 dager igjen til OUL, å herregud som jeg gleder meg [emoji173]️ Nå er jeg tilbake på jobb etter sykdom og en tur til Amsterdam. Har hatt en del trøbbel med nettet, så har ikke fått vært innom her siden før jeg ble syk nå virker det som at alt er i orden og det er godt i og med at jeg hadde ca 400 varsler her inne

Formen er fin om dagen eneste er at jeg sliter endel med strekning i magen, det føles ut som det strekker vist det gir mening? Litt gangsperr aktik liksom. Sliter fortsatt med vondt i korsryggen når jeg må reise meg, reiser meg fra bøyd stilling eller ved tyngre løft. Er også fryktelig trøtt og grinete om dagen, så all ære til sambo som overlever med dette monsteret her

Har hørt hjertelyden 2-3 ganger siden vi kjøpte doppleren og det er veldig betryggende for meg heldigvis, samtidig så vil jeg jo bare høre hele tiden, men skjønner jo at det ikke er så bra.

Ellers er det ikke lenge til ultralyd og jeg gleder meg stort til å endelig få møte mageboeren

Termin: 30.09(mens termin)
På vei: 17+4
Igjen: fortsatt en stund
Kjønn: får forhåpentligvis vite det på OUL 27.04
Aktivitet: litt tidlig for det enda vell
Navn: vi har ikke snakket om det, men jeg som mange andre kommende mødre har naturligvis tenkt masse
Vektøkning: 3kg foreløpig
Barnerom: ikke verken tenkt eller begynt på
Strekkmerker: ingen
Plager: Strekning i magen og vondt i korsryggen ved tunge løft og når jeg må reise meg opp fra sittende eller fra lavere stående posisjon
Innkjøp: ingenting, har bare kjøpt noen garn for kommende mormor som er helt vill på strikkingen
Oppegående: veldig
Matkikk: røde druer
Kynnere: nei
Vann i kroppen: nei
Neste kontroll: 27.04 oul
 

Vedlegg

  • BE17D2C1-7306-4941-ADA9-CF28F634AFB8.jpeg
    BE17D2C1-7306-4941-ADA9-CF28F634AFB8.jpeg
    753,3 KB · Visninger: 44
Last edited:
17+5

Då var dagen her hvor jeg endelig skulle på OUL!! Gud som jeg har gledet meg.
Undersøkelsen gikk kjempe fint og jeg var veldig fornøyd med jordmoren også. Første som skjedde da jordmor satte proben på magen var at vi så en baby som vinket [emoji23][emoji7] lå perfekt til og vi fikk en del gode bilder til å begynne med heldigvis, for vi kom vi midt i gymnastikken der, var kjempe aktiv. Litt rart å se så mye bevegelse, men ikke kjenne noe. Fikk beskjed om at jeg har morkaken foran, så det kunne ta litt tid før jeg kjente noe.
Samarbeidsvillig var ett ord babyen ikke hadde hørt om, for når hjertet skulle sjekkes lå plutselig armene i kryss over brystet. Når hodet skulle sjekkes var armene plutselig der. Og sånn fortsatte det [emoji23] fikk til slutt sjekke det som skulle sjekkes, takk Gud!
Og når vi skulle sjekke kjønnet hadde var beina først i kryss og med navlesnoren mellom, litt bevegelse ble det og jordmoren kunne si at hun mente det ble jente ut fra det hun hadde sett. Hun sa jo at hun naturligvis ikke kunne garantere noe, men det var det hun så. Og da vettu, skjøt min sjarmerende samboer inn: ja, da er det hvertfall din datter, for du er litt vanskelig om dagen du og [emoji23]
Ble satt bak noen dager og har fått ny termin 3.oktober. Var ikke så langt fra mens termin da, som var 30.sept.

Termin: 3.oktober
På vei: 17+5
Igjen: fortsatt en stund
Kjønn: hun mente jente [emoji177]
Aktivitet: hadde morkaken foran, så blir vell en stund til endå
Navn: vi har ikke snakket om det, men jeg som mange andre kommende mødre har naturligvis tenkt masse
Vektøkning: 3kg foreløpig
Barnerom: ikke verken tenkt eller begynt på
Strekkmerker: ingen
Plager: Strekning i magen og vondt i korsryggen ved tunge løft og når jeg må reise meg opp fra sittende eller fra lavere stående posisjon
Innkjøp: dyne, pute og et sett med dyne og putetrekk
Oppegående: veldig
Matkikk: røde druer
Kynnere: nei
Vann i kroppen: nei
Neste kontroll: foreløpig blir neste kontroll 13.06 hos jordmor

Vis vedlegget 255388
Lille gull [emoji173]️
Vis vedlegget 255389
Pitte små føtter [emoji173]️
Vis vedlegget 255390
Magebilde 27.04
 
Gratulerer med ei jente, muligens! Det er jo litt spennende når de gjør seg vanskelige ;)

Veldig rart å tenke på all bevegelsen som er der inne. Jeg kjenner faktisk allerede små dult fra min mini, selv om jeg bare er 16+4 og førstegangs :) Jeg har ei venninne med morkaken foran. Hun kunne kjenne spark på utsiden allerede et par uker etter at hun kjente de første bevegelsene inne :)
 
Gratulerer med ei jente, muligens! Det er jo litt spennende når de gjør seg vanskelige ;)

Veldig rart å tenke på all bevegelsen som er der inne. Jeg kjenner faktisk allerede små dult fra min mini, selv om jeg bare er 16+4 og førstegangs :) Jeg har ei venninne med morkaken foran. Hun kunne kjenne spark på utsiden allerede et par uker etter at hun kjente de første bevegelsene inne :)

Tusen takk [emoji173]️ ja, artig det

Har jo ikke kjent noe i det hele tatt, så var veldig rart å ligge der å se på skjermen at hun var så aktiv, mens jeg ikke kjente noe som helst [emoji23] håper jeg kjenner bevegelse etterhvert! [emoji12] *utolmodig*
 
Tusen takk [emoji173]️ ja, artig det

Har jo ikke kjent noe i det hele tatt, så var veldig rart å ligge der å se på skjermen at hun var så aktiv, mens jeg ikke kjente noe som helst [emoji23] håper jeg kjenner bevegelse etterhvert! [emoji12] *utolmodig*

Ja, det er jo greit å få bekreftelser hver dag om at det er liv der inne! Nærmer seg nok for deg også, tenker jeg! :D
 
19+0
Da var enda en uke gått. Selv med litt plager denne uken, så føler jeg at uken bare har flydd avgårde, mye mulig pga 2 fridager midt i uken [emoji23] har slitt en del med svimmelhet, og to av dagene har jeg blitt så dårlig at jeg har måttet ligge meg ned på gulvet å bare puste.
På jobb går det litt opp og ned, denne uken har naturligvis vært mye tyngre pga plagene, har måttet sitte meg mye ned og det er jo ikke ett pluss akkurat. Må man så må man.
Fortsatt ikke kjent noe liv fra lille i magen, men når jeg vet at morkaken ligger foran, så blir jeg mer tålmodig og ikke så bekymret. Det kommer når det kommer tenker jeg. Har heller ikke hørt på hjertelyden hjemme på en stund, muligens jeg skal prøve i løpet av uken? Savner litt å høre lyden av det lille hjertet som slår inni der [emoji173]️
Ellers har jeg jo denne uken kjøpt inn stoff til babynest og tørket støv av symaskinen, satt meg ned og prøvde. Var lettere enn forventet, men litt kronglete å sy og ett punkt i oppskriften jeg satt lenge å tenkte på. Men det var ikke så gale faktisk og selv om den ikke er perfekt, så er det og min første lagde babynest og jeg må si meg fornøyd [emoji7] kommer nok til å prøve meg på mer fremover nå [emoji173]️

Termin: 3.oktober
På vei: 19+0
Igjen: snart halvveis nå
Kjønn: hun mente jente [emoji177]
Aktivitet: hadde morkaken foran, så blir vell noen uker til vil jeg tro
Navn: vi har ikke snakket om det, men jeg som mange andre kommende mødre har naturligvis tenkt masse
Vektøkning: 4kg foreløpig
Barnerom: ikke verken tenkt eller begynt på, blir nok liggende på våres rom en stund først
Strekkmerker: ingen
Plager: har den siste uken slitt med svimmelhet
Innkjøp: dyne, pute og et sett med dyne og putetrekk. Samt stoff til å lage babynest, som jeg også er ferdig med
Oppegående: ja, utenom den siste uken
Matkikk: alt av frukt egentlig
Kynnere: nei
Vann i kroppen: nei
Neste kontroll: foreløpig blir neste kontroll 13.06 hos jordmor

Vis vedlegget 256822
Mage 19+0

Vis vedlegget 256823
Babynesten, det er jo mitt ste forsøk, så må si meg fornøyd [emoji7]
 
20+0

Da er jeg 20 fullgåtte uke og er nå inne i min 21. Svangerskapsuke, det er helt sykt å tenke på. Om få dager er jeg halvveis til målet, da er det like langt frem som det et tilbake [emoji7] og det er "bare" tre uker til jeg når overlevelses grensen [emoji16]
Dette uken har gått utrolig fort, jeg har hatt lite plager utenom mitt ellers så trøtte og slitne meg. Hadde litt tull på fredag da jeg fikk litt vondt nedover i ryggen når jeg trakk pusten.
Det har vært en super stressende uke på jobb, med masse varer og kunder som har handlet pga en fri dag. Jeg har gått ca 17.000-19.000 skritt hver arbeids dag denne uken, og virkelig bare slappet av etter jobb og de dagene jeg har hatt fri(uten om idag).
Torsdag var jeg ute å spise litt med noen venninner, samt at vi var en tur å spilte bowling [emoji5] veldig deilig å vite at jeg fortsatt har mine nærmeste ved min side og at de ikke svikter meg selv om alt nå forandrer seg. Vet det er mange som opplever det, og jeg har selv merket at enkelte venner har trekt seg vekk og at det er mindre kontakt.
I dag har jeg ryddet bilen, vasket både innvendig og utvendig, polert hele bilen og byttet til sommer dekk [emoji7] veldig deilig å bli ferdig med det, den skal jo også selges nå, så det blir jo litt vemodig. Min første bil jo, lille poloen min [emoji33] veldig fornøyd med den då, så eneste er at jeg nå skal ha en nyere model. Blir ikke noe større bil på meg då sambo alt har en Ford Mondeo som vi tenker å bruke som familie bil, stor plass i bagasjen til vogn og plass til alle 3 ungene bak [emoji16]
Satser på at den kommende uken blir like bra som denne [emoji1360]

Termin: 3. Oktober
På vei: 20+0
Igjen: litt over halvparten
Kjønn: de sa jente på OUL, så frem til 3D ultralyd så holder vi oss til hva som ble sagt på OUL
Aktivitet: har ikke kjent noe endå.
Navn: ikke vært oppe til diskusjon endå
Vektøkning: Ca 6kg
Barnerom: det har vi ikke tenkt på då hun nok blir liggende på vårt rom en stund
Strekkmerker: nei
Plager: fortsatt utrolig trøtt og sliten
Innkjøp: utstyr til å lage babynest (ferdig), dyne, pute og ett sengesett
Oppegående: veldig
Matkikk: fortsatt frukt, hadde en dag denne uken der jeg absolutt skulle ha ostepop... jeg liker jo ikke ostepop engang
Kynnere: nei
Vann i kroppen: nei
Neste kontroll: foreløpig er det 13.06 hos jordmor

Vis vedlegget 257862
Magen idag 20+0(tatt kl 21.00)

Vis vedlegget 257864
Mage torsdag 19+4 (tatt kl 15.30)
 
21+0

Ja, da var enda en uke forbi, føler tiden flyr avgårde. Når jeg var på OUL 17+5 føltes det som en evig het frem til at jeg var halvveis og endå lenger til at jeg skulle komme til 23+0, nå er jeg over halvveis og bare 14dager unna første del mål på veien videre.
Endelig var det min tur til å kjenne bevegelse(tror jeg hvertfall), det gjorde jeg for nøyaktig en uke siden. Jeg har jo morkaken plassert forran, og kjente det kun når jeg låg på magen, også var det bare små dult som jeg først tenkte kunne være luft eller en slags leamus i magen. Jeg prøvde å snu meg både på siden og ryggen, da forsvant det, og i det jeg lå meg på magen igjen begynte jeg å kjenne små dult. Utrolig herlig følelse! [emoji173]️ I dagene etter har det blitt mer og mer, plutselig kjente jeg det når jeg lå på ryggen, så når jeg satt og kjørte bil, nå kjenner jeg det til og med når jeg står og går rundt.
Denne uken har vært sykt stressende på jobb, er jo alltid kaos opp mot 17.mai og pinsen, og når vi da får de to dagene sammen sånn så blir det bare kaos.
16.mai sier jo seg selv at er kaotisk! Dagen før dagen og stort sett alle, og da mener jeg ALLE skal handle inn til den 17. Både privatpersoner, skoler og barnehager storhandler denne dagen for å være sikkert. Vi har vært mellom 2 og 4 ekstra HVER vakt på jobb, ikke hver dag, men hver vakt som er 7-15(tidlig) og 15-23(sein), og likevel har vi løpt rundt som noen idioter for å få alt til å gå rundt.
Pinseaften er ikke noe mindre kaotisk, og selv om vi stenger kl 16, så er set kaos fra vi åpner til vi stenger. Jeg pleier å si at det er den værste lørdagen å jobbe i året, fordi folk handler som om vi skulle stenge ned i en uke, og ikke bare en og en halv ekstra dag. Mange av de samme folkene som var inne 16.mai var innom i går også, og dere må ikke tro det var for de hadde glemt noe, for nå var det bare ny hamstring for å være sikker på at de ikke skulle gå tom for mat i løpet av lørdag ettermiddag, søndag og mandag.. Selv om vi henger opp skilter rundt i butikken flere uker i forveien og det er sånn i pinsen hvert år, så er det fortsatt 70-80% av kundene som IKKE har fått med seg at vi stenger kl 16. Det kommer folk og prøver å presse seg inn når vi står i døren kl 16 og sier at vi er stengt, og at vi bare holder på å tømme butikken. Det kommer til og med folk lenge etterpå for å se om de rakk det. I fjor gikk jeg fra butikken i 18 tiden, enda vi liksom stengte kl 16, for siste kunden var ikke ute av butikken før nærmere 17. Butikken så rett og slett bombet ut og jeg følte nesten jeg måtte rydde før jeg gikk, så vi ikke kom og åpnet en butikk på tirsdagen som så ut som en bombe hadde gått av de. Rett over kl 18 låste jeg butikken og satte meg i bilen for å kjøre hjem, i det jeg svinger rundt bygget ser jeg ikke mindre en 6 biler som står på parkeringen og rundt 10stk som sto foran inngangsdøren og klødde seg i hode, altså jeg mener, SERIØST LIKSOM?! [emoji23][emoji849]
Idag at jeg stort sett bare lagt i sengen og hvilt, jeg har vært så utrolig sliten hver dag etter jobb, men ikke fått muligheten til å egentlig roe ned å slappe av, så dette har vært min chille dag. Jeg har utsatt dagens gjøremål til i morgen, for sent i går kveld kom jeg jo på at jeg faktisk har fri i morgen også, og at det slettes ikke var noe vits i å stresse med å klippe plenen og vaske alle klær idag [emoji1376][emoji173]️
Uten om at jeg har vært så trøtt og sliten denne uken, så begynte jeg å få litt halsbrann mandag kveld, den har kommet og gått litt noen av dagene, men vært utrolig aggressiv når den først har vært der. Håper egentlig bare det er noe jeg har spist og at dette ikke er noe som fortsetter igjennom sv.skapet.
Nå ligger jeg godt tilrette i sengen med fødeavdelingen på iPaden og koser meg med å skrive dette innlegget, vet ikke hvorfor det er så kos, men jeg er jo veldig glad i å skrive og uttrykke meg, får liksom litt roen av det [emoji16]
Over og ut for denne gang [emoji1327]‍♀️

Termin: 3. Oktober
På vei: 21+0
Igjen: rett under 20uker, 136 dager[emoji7]
Kjønn: de sa jente på OUL, så frem til 3D ultralyd så holder vi oss til hva som ble sagt på OUL
Aktivitet: begynte smått å kjenne litt forrige søndag(20+0) når jeg låg på magen, kjenner bare mer og mer, nå både når jeg ligger på rygg, siden, sitter, står og går. Venter på utvendig nå så sambo får ta del i det [emoji173]️
Navn: ikke vært oppe til diskusjon endå
Vektøkning: 6kg opp
Barnerom: det har vi ikke tenkt på da hun nok bli liggende på vårt rom en stund
Strekkmerker: nei
Plager: denne uken har jeg slitt mye med halsbrann, eller ikke mye, men det hat kommet og gått endel
Innkjøp: utstyr til å lage babynest(ferdig), dyne, pute og ett sengesett
Oppegående: fortsatt veldig oppegående
Matkikk: avokado
Kynnere: nei
Vann i kroppen: nei
Neste kontroll: foreløpig er det 13.06 hos jordmor og glukosebelastning skal gjennomføres 28.06 på legekontoret

Vis vedlegget 258930
Magen 21+0, tatt på kvelden. Endelig begynner den å komme litt [emoji173]️

Vis vedlegget 258931
 
Ja, enda en uke er over og det er jeg så utrolig glad for. Jeg har slitt masse med kvalme og oppkast denne uken, som har gjort at jeg har fått i meg mindre mat en hva jeg skulle, det har resultert i -1kg på vekten denne uken.
Nå kjenner jeg spark regelmessig, og til noen Lunde samme tid hver dag. Vist jeg ligger helt i ro og følger meg på magen kan jeg også endelig begynne å se bevegelsene fra utsiden, satser på det ikke er lenge til sambo kan få kjenne de også [emoji173]️
Det har vært knall vær hele uken her i Bergen, igår toppet det seg med 29grader i skyggen, det var litt i varmeste laget for meg. Vi har brukt hele uken ute i hagen, satt opp basseng til ungene og begynt å lage palle hagemøbler [emoji16] vi har grillet stortsett hver dag, for det er ikke umulig at dette er sommeren vi skulle få her i Bergen [emoji23]
I helgen var jeg og hentet den nye bilen min, ble Nissan Leaf istede for ny polo [emoji12] litt større og forhåpentligvis litt kjekkere for lommeboken [emoji16] så nå skal jeg bare få klar gjort poloen også skal den selges. Satser på det går fort og at den er solgt innen neste uke [emoji5]

Termin: 3. Oktober
På vei: 22+1
Igjen: 18+2, 128dager
Kjønn: de sa jente på OUL, så frem til 3D ultralyd så holder vi oss til hva som ble sagt på OUL
Aktivitet: kjenner aktivitet hver dag nå, spesielt masse på kvelden når jeg legger meg, men også ellers på dagen
Navn: ikke vært oppe til diskusjon endå
Vektøkning: har gått ned 1kg denne uken, så er nå + 5kg fra startvekt
Barnerom: det har vi ikke tenkt på da hun nok bli liggende på vårt rom en stund
Strekkmerker: nei
Plager: denne uken har jeg slitt mye med kvalme og dermed slitt med mat inntaket.
Innkjøp: utstyr til å lage babynest(ferdig), dyne, pute og ett sengesett
Oppegående: ja, det vil jeg si
Matkikk: polarbrød med syltetøy og juice har vært greien denne uken
Kynnere: nei
Vann i kroppen: nei
Neste kontroll: foreløpig er det 13.06 hos jordmor, glukosebelastning skal gjennomføres hos legen 28.06

Vis vedlegget 260115
22+0 [emoji173]️
Vis vedlegget 260116
22+0 [emoji173]️
 
Jeg byttet ut poloen min (2005-mod) med den nye Nissan Leaf like før påske, det er veldig stor forskjell i plass:) og ikke minst billigere å kjøre:D
 
Jeg byttet ut poloen min (2005-mod) med den nye Nissan Leaf like før påske, det er veldig stor forskjell i plass:) og ikke minst billigere å kjøre:D
Jeg gikk fra polo(2006-mod) til 2011-mod leaf [emoji5]
 
Back
Topp