Religion spm

ORIGINAL: Sinique

ORIGINAL: Rebecca85

ORIGINAL: Sinique

Orly:
[...] Grunnen til at Gud ikke gjør noe med det - slik jeg tror - er nettopp fordi han har gitt oss fri vilje, overlatt kontrollen til oss selv, [...]

Nøyaktig hvordan forklarer det at Gud "ser på" at små barn blir sexuelt misbrukt? har de valgt det av fri vilje??

Overgriperene, ja - selvfølgelig? Er jo ingen som velger å bli et offer? Fordi Gud bør ha respekt for sitt eget valg, så lar han mennesket ordne opp selv. Tror du ikke at mennesket ville blitt avhengig til slutt hvis han HELE tiden skulle rett opp feil som menneskene som begikk feilene gjorde? hvordan skal da overgriperen lære? Samfunnet vårt godtar ikke slikt, og VI er i full stand til å straffe dem som har gjort det.

NÅR skulle han grepet inn egentlig? Idet overgriperen tenkte tanken første gang? Idet han skal til å gjøre det? Når begynner skaden? Og hvis Gud grep inn på et så tidlig stadie, som nok ville vært ideelt, ville vi andre skjønt det? Hvis ja, ville vi sett på det som en selvfølge, det er jo Gud? Eller ville vi sett på det som et mirakel? Eller ville det blitt tatt for gitt at han ordnet opp for oss, og vi ikke tenkte over verken det eller konsekvensene av handlingene? Og hvordan skulle guddommen grepet inn? På hvilken måte? Med en irettesele av åndelig karakter (drømmer, etc) et vennlig hvisken om at nå taler gud til han, og Gud sier at seksuelt misbruk ikke skal forekomme, å gi han dårlig samvittighet, med frykt, la en busk ved siden plutselig begynne å brenne? Og konkret hvordan skulle han det? Og tror du vi hadde godtatt alle måtene Gud ville ordnet ting på? Kunne det vært en fare for at vi ville tro at det var et demokrati, at man kunne diskutere med Gud hvordan slikt skulle ordnes?

Synes dette var så godt skrevet. Du har dype tanker.

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: AB

Lurer på om de kristne her inne adlyder mannen sin og lar han "tukte de" og barna dems?

I følge religionen deres har mannen lov til å fysisk avstraffe barna sine og kona om dette er nødvendig i følge mannen.

Slår mannen barna deres, og syns dere det er greit?

<-- Mannen til AB her -->
Hei Rebecca 85.

Ser du har sluttet å fike til ungene dine og jeg er glad du har fått mannen din til å styre seg.

Jeg skriver vanligvis ikke poster på forum som dette, men, denne posten din er noe av den beste flame-bate'n jeg noen sinne har sett.

mvh
RR

flame-bate?

Når man skriver noe useriøst for å provosere...

Jeg har et spørsmål: Hvorfor sier mange ikke-troende her:"Hvorfor tillater Gud overgrep, nød og sult?"
Hvis dere ikke tror at Gud eksisterer, hvorfor skylder dere på Gud da?

Anyone?

Lurer på om de kristne her inne adlyder mannen sin og lar han "tukte de" og barna dems?

I følge religionen deres har mannen lov til å fysisk avstraffe barna sine og kona om dette er nødvendig i følge mannen.

Slår mannen barna deres, og syns dere det er greit?

<-- Mannen til AB her -->
Hei Rebecca 85.

Ser du har sluttet å fike til ungene dine og jeg er glad du har fått mannen din til å styre seg.

Jeg skriver vanligvis ikke poster på forum som dette, men, denne posten din er noe av den beste flame-bate'n jeg noen sinne har sett.

mvh
RR

Haha... Han har aldri slått meg og ikke slår jeg barna mine, vi er ikke kristne og tror på noe så dumt som det tullet der [:'(] 

Er faktisk sånn at kristne hadde lov til å "slå" dama og barna om de ikke adlyder mannen sin osv.....

Kan hende dere kristne har endret mening på dette og lagd deres egne, nye tolkning av dette som vanlig....[8|]

EDIT : WELP!! Formateringen ble totalt ødelagt da jeg limte inn noe fra nettet...

følger opp med blått SAS
AB
ORIGINAL: sas

Mine svar i rødt.

----- melding fra mannen til AB -----

WELP! , Innlegg: 5680

Ikke rart kjærringa ikke får laget mat til meg, hun sitter jo bare internett.
-----
original poster wrote :

Tenkt litt og har ikke selv kommet frem til et svar. MEn vil at alle som er kristne svarer meg. Hva er deres teori på dette spm:

Gud skapte Adam og Eva på den 6 dag. Jeg forstår at det ikke er 6 dag som i dager vi forstår..Men det var den 6 tingen han gjorde.

Men disse dinosaurene,,hvorfor lot HAN dem leve i sååååå mange år før han skapte ADAM?????+

ohhhh, denne var dyp. Med andre ord, hvorfor drøye det 10 til 15 000 000 000 år med å skape mennesker? Uviktig spørsmål, og det har lite med saken å gjøre.

Jo, for at jeg skal slutte å ha alle disse spm svirrende i hodet så er det viktig for meg faktisk. kall det gjerne pirkete og du er ikke den eneste som forteller meg dette. Dere har nok rett sånn egentlig, hvorfor henge seg opp i det, men jeg gjør nå det..Setter spm tegn ved mye og det forhindrer at jeg klarer å komme meg videre på en måte ved å bli en bedre troende.

Lurer du også på om Gud skapte høna eller egget først? Om lys har masse? Om en mann kan forstå en kvinne?
Du vil aldri finne et svar på noen av disse, unntatt muligens om lys har masse. Du aksepterer uten tvil at der ikke sitter noen inne i TV apparatet ditt, men du bryr deg lite om hvordan menneskene kommer inni boksen.

Var det for å la planeten og dyrene venne seg til ting og tang? At HAN ville se hvordan ting utviklet seg først før han satte mennesket på denne planeten?

detaljer.... [8|] 

Ja, detaljer, men jeg lurer jo, derfor jeg spør [:D]

Vel, jeg vet ikke hvorfor han ventet så lenge.

Og et spm til, blir jo bare et teoretisk svar sikkert da, men: Hvorfor passet han ikke på at bøkene i bibelen var lettere å forstå istedet for at vi skal tolke i det vide og det brede???????????????
Gamletestamentet er masse historie iblandet profetier som peker på Jesus. Veldig lite i GT er vanskelig å forstå egentlig. I NT (Nye Testamentet) er saken litt annen, men hovedbudskapet er enkelt.

De som vil til Himmelen må akseptere Jesus Kristus som Guds sønn og bekjenne seg til hans navn. Av nåde er man frelst, ikke av noe annen grunn, og ikke ved noe annet navn er frelsen enn ved Jesus.

De som ikke føler for å gjøre dette, har Gud sagt skal slippe å komme til Himmelen.

Men hvorfor står det ting der vi skal gjøre som vi likevel ikke skal gjøre i dag? Hva er poenget å la oss mennesker lese det når det ikke lenger gjelder i dagens samfunn?? FOr eks kappe av seg hånde, rive ut sitt øye, hvordan man skal tilbrede maten osv??????

Hmm, de regelene er i utgangspunktet for Jøder under loven. Vi har hengt oss opp i slike ting som at man skal ikke stjele, drepe etc. Vi har jo helt enkelt i vårt samfunn hoppet over en del ting som står i GT. Det du hennviser til her er vel egentlig fra Bergprekenen i Matt 5-7.

Vel, her er noe du kan tenke litt over. Personlig føler jeg at spesielt dette med å 'utrydde av folket' de driver skitten sex er noe man kanskje burde ta en titt på i vårt samfunn i dag... [:D]: 

"Når en okse stanger i hjel en mann eller kvinne, skal oksen steines, og kjøttet må ikke spises. Men eieren skal slippe straff. 29 Hvis oksen var olm på forhånd, og eieren ikke passet på den, enda han var blitt advart, og den så dreper en mann eller kvinne, da skal oksen steines, og også eieren skal dø. 30 Blir han ilagt en bot, skal han betale så mye i løsepenger for sitt liv som de krever av ham. 31 Er det en gutt eller pike oksen stanger, skal de gå fram mot eieren etter samme lov." 

" En trollkvinne skal du ikke la leve. 6061 Hver den som har omgang med fe, skal bøte med livet. "
" Du skal ikke sette ut falske rykter. Gjør ikke felles sak med en ugudelig, så du selv blir et urettferdig vitne!  2 Følg ikke mengden i det som er ondt! Når du vitner i en sak, gi da ikke etter for det mengden vil, så du fordreier retten.  6465 Og når det gjelder småkårsfolk, skal du ikke pynte på deres sak.
6667 Når du finner en okse eller et esel som tilhører din fiende, og som har gått seg vill, skal du føre dem tilbake til ham.  5 Når du ser at din uvenns esel segner under kløven, må du ikke tenke på å gå fra ham; du skal hjelpe ham med å løse kløven.
7071 Du skal ikke fordreie retten for fattigfolk på tinget.  7 Hold deg borte fra en falsk sak, så du ikke lar en rettferdig og skyldfri mann miste livet. For jeg vil ikke frikjenne den som gjør ondt.  7475 Ta ikke imot bestikkelser! For bestikkelser gjør klarsynt mann blind og skader saken for dem som har rett."

"Lover om kjønnslig omgang
Herren talte til Moses og sa:  2 Si til israelittene: Jeg er Herren deres Gud.  3 Dere skal ikke gjøre som folket i Egypt, hvor dere har bodd, eller som de gjør i Kanaan, det landet jeg fører dere til. Dere skal ikke følge deres skikker.  4 Mine lover skal dere holde, og mine forskrifter skal dere akte på, så dere følger dem. Jeg er Herren deres Gud.  8485 Dere skal holde mine forskrifter og lover. Det menneske som retter seg etter dem, skal leve ved dem. Jeg er Herren.
6 Ingen av dere må røre ved en kvinne som han er i nær slekt med, og ha samleie med henne. Jeg er Herren.  8889 Du skal ikke vanære din far ved å ha samleie med din mor. Hun er din mor; du skal ikke ha samleie med henne.  9091 Du skal ikke ha samleie med din stemor; hun tilhører din far.  9293 Du skal ikke ha samleie med din søster, som har samme far eller samme mor som du. Enten hun er født hjemme eller ute, skal du ikke ha samleie med henne. 10 Du skal ikke ha samleie med din sønnedatter eller din datterdatter; for dermed fører du skam over deg selv. 11 Du skal ikke ha samleie med din stemors datter som også er din fars datter; hun er din søster. 12 Du skal ikke ha samleie med din fars søster; hun er i nær slekt med din far. 13 Du skal ikke ha samleie med din mors søster; hun er i nær slekt med din mor. 102103 Du skal ikke ha samleie med din farbrors kone; henne må du ikke komme for nær. Hun er din tante. 104105 Du skal ikke ha samleie med din svigerdatter. Hun er din sønns kone; du skal ikke ha samleie med henne. 106107 Du skal ikke ha samleie med din brors kone; hun tilhører din bror. 108109 Du skal ikke ha samleie både med en kvinne og hennes datter. Heller ikke skal du ta hennes sønnedatter eller hennes datterdatter og ha samleie med dem; de er i nær slekt med henne. Det er skamløs ferd. 18 Du skal ikke ta din kones søster til medhustru og ha samleie med henne mens din kone lever; for da skaper du strid mellom dem.
112113 Du skal ikke gå til en kvinne og ha samleie med henne når hun har menstruasjon og er uren. 114115 Du skal ikke ha samleie med din landsmanns kone og således gjøre deg uren. 116117 Du skal ikke gi noen av dine barn til Molok; du skal ikke vanhellige din Guds navn. Jeg er Herren. 118119 Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom. 120121 Du skal aldri ha omgang med dyr; for da blir du uren. Heller ikke skal en kvinne by seg fram til et dyr og pare seg med det. Det er motbydelig.
24 Gjør dere ikke urene med noe slikt! For med alt dette har de gjort seg urene, de folkeslag som jeg vil drive ut for dere. 25 Landet er blitt urent, og jeg vil straffe det for synden, så det spyr ut dem som bor der. 26 Men dere, enten dere er født i landet eller er innflyttere der, skal holde mine forskrifter og lover og ikke gjøre noen av disse avskyelige gjerninger – 27 for alle disse avskyelige gjerninger gjorde de som bodde i landet før dere, og landet ble urent. 28 Ellers kommer landet til å spy dere ut fordi dere gjør det urent, likesom det har spydd ut det folk som var der før dere. 29 For alle som gjør slike avskyelige gjerninger, alle som finner på slikt, skal utryddes av sitt folk. 134135 Så hold dere da til det jeg har bestemt, og følg ikke noen av de skamløse skikkene som de har fulgt før dere! Gjør dere ikke urene ved dem! Jeg er Herren deres Gud. "

mvh
Mannen til AB

Unskyld meg, men var kristne så dumme så de måtte få noen til å skrive ned at man IKKE skal ha sex med sin egen MAMMA????? [:'(] Eller annen nær familie?

Og homofile? Har dere kristne her noe i mot de homofile??
De er mennesker som alle andre, og fortjener IKKE å bli utryddet som ble skrevet så fint over her....

Er dette noe dere vireklig mener vet hvertfall jeg hvem som fortjener å bli utryddet[:@] 

Religion er noe herk, gjør faen ikke annet en å fordømme andre og se ned på andre som ikke er troende for vi er ikke en dritt i forhold til de og skal fordømmes osv, litt av en god religion ja [:'(] Lov til å drepe så lenge det er i Guds navn og de har "syndet" i følge oss selv...[:@]

Back
Topp