Reker

Smil90

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Spiser dere reker?

Noen plasser står det at vi kan spise det, andre plasser at vi ikke skal spise det..

I morgen skal jeg lage fiskesuppe og har veldiglyst å ha reker opp i, men usikker på om jeg skal ta sjansen på det.

Kan ikke huske å ha sett noe om at vi ikke skal spise reker! Siste reker sist jeg var gravid, og har spist det denne gangen :)

Om du er usikker kan du jo søke opp kostholdsråd for gravide på matportalen ;)

Mmmm, reker! Tror det henger i "fra gammelt av" med råd om kosthold og allergi. Mener å ha hørt reker og jordbær i den forbindelsen. Men nå har de gått vekk fra dette. Her spises reker!

Spiste reker på lørdag jeg:) ja, tror det henger igjen fra gammelt av, da var tanken at hvis man ikke spiste det så ville ikke barna bli allergisk mot skalldyr... Men det er fjernet fra rådene nå, var vel ikke akkurat grunnlag for å mene det;)

Reker kan spises! Anbefaler å følge kostråd for gravide fra matportalen. Så slipper en å bli forvirret:)

Har hørt at man skal sjekke om det er røkte eller kokte reker. Røkte skal man være obs på! Men kan tenke meg at om du uansett skal varme de i suppe så bør det gå bra :)

Jeg har spist reker. Spurte om jeg kunne spise det på første kontrollen. :)

Har jeg aldri hørt og jeg spiste MYE reker på brødskiva i begynnelsen :(

Mmm loff med reker og majones...og en dæsj sitron og pepper på toppen. Gleder meg til vår/sommer.. Sitte på brygga og spise ferske reker :) namenam!!

Mmm loff med reker og majones...og en dæsj sitron og pepper på toppen. Gleder meg til vår/sommer.. Sitte på brygga og spise ferske reker :) namenam!!

Da er det bare pilsen som manger :P

Vi har å se frem til :)

Back
Topp