Trøndermammasnart
Andre møte med forumet
Hei! Hva mener dere om å spise majones, egg og reker? Er det ok? Blir ikke klok, men har spist alle tingene.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Bare til å spiseHei! Hva mener dere om å spise majones, egg og reker? Er det ok? Blir ikke klok, men har spist alle tingene.
I Norge er egg trygt selv som råsniker fra februar: kos deg, kos deg og kos deg... ;-) bare ikke spis egget råttog majonesen inneholder syrer som gjør at majonesen er ansett som trygt ;-) du kan også spise klørene til krabben, kreps og hummer også... bare vær litt forsiktig med skjell... ;-)
Det er vel som med det meste at en og annen gang går greit, men ikke i store mengder hele tidenHva er egentlig greia med skjell? I Spania feks anbefaler de hjerteskjell pga høyt jerninnhold. Jeg kan ikke finne noe om det hos Helsedirektoratet. Har spist blåskjell 1 gang for jeg ante ikke at det var nei mat
DETTE BØR DU UNNGÅ:
- Rakfisk (bakterier).
- Selkjøtt (fremmedstoffer).
- Blåkveite over tre kilo (fremmedstoffer).
- Ferskvannsfisk av typen: All gjedde, abbor over 25 cm, ørret over en kilo, røye over en kilo (fremmedstoffer).
- Eksotisk fisk som: Hai, sverdfisk, skater og fersk tunfisk. Tunfisk på boks er helt trygt (fremmedstoffer).
- Fiskelever og produkter med fiskelever, som for eksempel rognleverpostei (fremmedstoffer).
- Brunmat i krabbe, fordøyelseskjertelen i kamskjell og nyren i o-skjell (fremmedstoffer).
Var bare et lengre innlegg Caroline Berg Eriksen hadde som fikk meg til å stusse (veldig fint innlegg btw) og Googling gjør meg ikke klok. Tenker kanskje litt som sushi? Ok fra bra trygge stederDet er vel som med det meste at en og annen gang går greit, men ikke i store mengder hele tiden
Kamskjell er okJeg har spist kamskjell og ble fortalt at det var ok..
Hadde dilla på svolværpostei jeg, å de t mener jeg at jeg har hørt man ikke kan spise når man er gravid, stemmer det